GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9237015272021 Kur'ân Tarihi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


İslam dininin ana kaynağı olan Kur’an’ın indirilmesinden itibaren sözlü ve yazılı olarak muhafazası; öğretiminin geniş toplum kesimlerine yaygınlaştırılmasından kitap haline getirilmesine ve günümüze ulaşmasına kadar yaşanan süreçler hakkında bilgi sahibi olmak. Böylece Kur'an'ın daha doğru anlaşılmasına ortam hazırlamak.


Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Topal


1 Kur’an’ın indirilmesinden itibaren sözlü ve yazılı olarak muhafazası; kitap haline getirilmesine ve günümüze ulaşmasına kadar yaşanan süreçler hakkında bilgi sahibi olur. Böylece Kur'an'ın daha doğru anlayabilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Vahiy süreci, Yazı, Koruma, Metinleşme, Çoğaltma, Metin Üzerindeki İşlemler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Vahiy, mahiyeti ve nitelikleri
2 Vahyin şekilleri ve Kur’an vahyi
3 Mekke Döneminde Vahiylerin Muhafazası
4 Kur'an Tarihi açısından Batılıların Mekke Dönemi ile ilgili iddiaları
5 Medine Döneminde Vahiylerin Muhafazası
6 Arza hususu
7 Vahiylerin Toplanması
8 Ara sıvav
9 Vahyin yazımı ve Yanılgı iddiaları
10 Vahiylerin Çoğaltılması
11 Kur'an'a Nokta ve Hareke Konulması
12 Ahrufu’s-sebʻa
13 Kur’an’nın tertibi
14 Kur’an’ın tercümesi
15 Tahrif iddiaları
16 Final

Kur’an’ın metin yapısı : Mushaf tarihi ve imlası / Mehmet Emin Maşalı Kur'an-ı Kerim tarihi / Muhammed Hamidullah Kur'an tarihi. / Theodor Nöldeke Kur'an tarihi. / Muhsin Demirci Kur'an tarihi : Kur'an-ı Kerim'in indirilişi ve bugüne gelişi. / İsmet Ersöz Kur’an tarihi. / Mustafa Öztürk, Hadiye Ünsal Şîa’nın kıraatlere ve Kur’an tarihine bakışı. / Ziya Şen Kur’an’ın metinleşme tarihi. / Zeynel Abidin Aydın Şia’da ve Sünni Kaynaklarda Kur’an Tarihi / Şaban Karataş Kur’an ve Mushaflar Tarihi / Musa Carullah Bigiyef



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 10 3 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 3 24
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 4 32
Okuma 10 4 40
Toplam İş Yükü (saat) 170

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek