| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 92SE370152022 | İlahiyat ve İslami İlimler Alanında Seminer Çalışmaları | Ders | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Temel İslâm Bilimleri Anabilim Dalı yüksek lisans programında öğrenim gören öğrencilerin, güncel mesleki konulara ilişkin literatürü inceleyerek bilgi üretmeleri, elde edilen verileri analitik biçimde sentezleyip raporlaştırmaları ve bu raporları akademik düzlemde sunarak müzakere etmeleri hedeflenmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan Şemseddin YAĞMUR
| 1 | 1. İlahiyat ve İslami ilimler alanındaki güncel akademik literatürü takip edebilme ve değerlendirebilme becerisi kazanır. 2. Alanla ilgili konularda araştırma yapma, verileri analiz etme ve akademik yöntemlerle sunma yetkinliği geliştirir. 3. Bilimsel etik ilkelerine uygun olarak araştırma planı hazırlayabilir ve uygulayabilir. 4. İlgili bir konuda seminer çalışması hazırlayıp sözlü ve yazılı olarak etkili bir biçimde sunabilir. 5. Alanındaki disiplinlerarası bağlantıları görebilme ve eleştirel düşünme yeteneğini güçlendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
1 Seminer konusunun belirlenmesi 2 Literatür araştırması 3 Literatür araştırması 4 Literatür araştırması 5 Literatür okuma. 6 Literatür okuma. 7 Literatür okuma. 8 Literatür değerlendirme 9 Literatür değerlendirme 10 Literatür değerlendirme 11 Sunum hazırlama. 12 Sunum hazırlama. 13 Sunum hazırlama. 14 Sunum
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Seminer konusunun belirlenmesi | ||
| 2 | Literatür araştırması: Kaynaklara giriş | ||
| 3 | Literatür araştırması: Klasik ve modern kaynakların taranması | ||
| 4 | Literatür araştırması: Elektronik veri tabanları ve akademik dergiler | ||
| 5 | Literatür okuma: Kaynakların sistematik incelenmesi | ||
| 6 | Literatür okuma: Ana temaların tespiti | ||
| 7 | Literatür okuma: Bulguların not edilmesi ve sınıflandırılması | ||
| 8 | Literatür değerlendirme: Eleştirel analiz yöntemleri | ||
| 9 | Literatür değerlendirme: Metodolojik yaklaşımların tartışılması | ||
| 10 | Literatür değerlendirme: Tartışma ve sentez | ||
| 11 | Sunum hazırlama: Araştırma planı oluşturma | ||
| 12 | Sunum hazırlama: İçerik ve görsel materyal düzenleme | ||
| 13 | Sunum hazırlama: Prova ve geribildirim | ||
| 14 | Sunum: Araştırma sonuçlarının sözlü sunumu |
Seminer konusuyla ilgili kitap ve makaleler.
Seminer Konusunun Belirlenmesi: Öğrenciler danışmanıyla birlikte araştırma konularını seçer ve tartışır. Literatür Araştırması: Klasik ve modern kaynakların taranması, elektronik veri tabanları ve akademik dergilerin kullanımı. Literatür Okuma ve Analiz: Kaynakların sistematik şekilde okunması, ana temaların ve metodolojik yaklaşımların belirlenmesi. Rapor Hazırlama: Araştırma bulgularının yazılı olarak düzenlenmesi ve akademik formatta raporlanması. Sunum Hazırlama: İçerik, görsel materyal ve sunum tekniklerinin planlanması, prova yapılması. Sözlü Sunum: Öğrencilerin araştırma sonuçlarını sınıf önünde sunması ve tartışılması. Geribildirim ve Tartışma: Danışman ve sınıf arkadaşlarıyla yapılan değerlendirmeler ile çalışmanın geliştirilmesi. Yöntemler: Bireysel araştırma ve okuma Akademik danışman eşliğinde mentorluk Sözlü ve yazılı sunum teknikleri Eleştirel analiz ve tartışma Literatür tarama ve değerlendirme
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Seminer | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Seminer | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Uygulama/Pratik | 14 | 3 | 42 |
| Tartışma | 6 | 1 | 6 |
| Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
| Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
| Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
| Seminer | 2 | 3 | 6 |
| Makale Kritik Etme | 4 | 1 | 4 |
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
| Okuma | 4 | 1 | 4 |
| Rapor | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 166 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |