GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9237015042025 MODERN ARAPÇA METİN OKUMALARI Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



Uzman kalemlerden çıkmış sosyal içerikli yazılarla öğrencilerin Arap dili edebi üsluplarını geliştirmek. XX-XXI. yüzyıl Arapçasının bu dönemlerde yazılmış edebi ve güncel metinler vasıtasıyla öğretilmesi.


Dr. Öğr. Üyesi Ragıp MUHAMMED


1 Çağdaş edebi metinlerin anlaşılmasını sağlar.
2 Farklı Arap ülkelerindeki metin örnekleri öğrenilir
3 Farklı konulardaki metin örnekleri öğrenilir
4 Güncel Arapça ifade biçimleri öğrenilir
5 Arap Dili gramerini ileri düzeyde öğrenilir
6 Arap dünyasındaki edebî, siyasî, toplumsal ve ekonomik gelişmeleri yazılı ve işitsel kaynaklardan takip edilir

Birinci Öğretim



[Yok]


Modern Arapça ile yazılmış çeşitli alanlardan toplanmış metinleri bir araya getirilerek öğrencilere sunulacaktır. Söz konusu metinlerin çözümlemesi ve tahlili yapılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 - Modern Arap Dili, Araştırma ve İnceleme, Temel Kaynaklar
2 - İlan ve İtisalat (Reklam ve iletişim) - Tilfaz (Televizyon) - er-Radyo (Radyo) - es-Sahafe (Basın)
3 - İklim değişikliği - Nükler Enerji ve sorunları - Orta Avrupadaki Nehirleriin Zehirlenmesi - Çevre Kirliliğini Nasıl Azaltırız?
4 - El-‘Ulum ve’l Teknolocya (Bilim ve Teknoloji) - El-Achizetu’l Zekiyye (Akıllı Cihazlar) - Mustakbal er-Robotat (Gelecekteki Roborların Durumu) - Alati’l Tbbi’l Hasid (Modern Tıp Cihazları)
5 - El-İktisad (Ekonomi) - Dünyada PetroKmya Endüstrisi - Sina’atu’l Betrokimya Fi’l ‘Alem (Irak Bütçesinin Güçlendirilmesi) - Azmetu’l Neft (Petrol Krizi)
6 - Es-Sıhhatu’l ve’l Tıb (Sağlık ve Tıp) - Es-Sumne ve ‘Alametuha (Obezlik ve Belirtileri) - Ehemmiyetu’l Teknolocya Fi’l Tıb (Sağlık Sektöründe Teknolojinin Yeri)
7 - ‘Alemu’l Hayvan (Hayvanlar Âlemi) - ‘Avdatu’l Dinasorat (Dinazorların Dönüşü) - Hel Setenkaridu’l Dafadi’ (Kurbağaların Nesli Tükenecek mi?) - El-Hamamu’l Zacil (Posta Güvercini)
8 Arasınav
9 - ‘Alemu’l Nebat (Bitkiler Âlemi) - Alatu’z- Zira’at (Tarım Aletleri) - İntacu’l Fahm (Kömür Üretimi) - İntacu’z- Zeyti’l Ham (Ham Yağ Üretimi)
10 - ‘Alemu’r- Riyada (Spor Dünyası) - El-Al’abu’l Olombiyya (Olimpiyat Oyunları) - Er-Riyada ve Favaiduha (Spor ve Yararları)
11 - El- Hirafiyyon (Zanaatkârlar) - Sivisra ve’l Duvalu’l- Mutatavvira (İsviçre ve Gelişmiş Ülkeler) - El-Esmidatu’l Kimyaiyet (Kimyasal Gübreler) - Et-Taka (Enerji)
12 - El-Kuveyt mine’l Nahiyeti’t- Tarihiyye (Tarihi Açıdan Kuveyit) - El-‘Aile ve’l Merat fi’l İslam (İslamda Kadın ve Aile) - Ba’dı Maşakili’l- Lugati’l ‘Arabiyye (Arapçanın Bazı Sorunları) - Et-Tilfazu ve’l Sahha(Televizyon ve Sağlık)
13 - Hicratu’l ‘Ukul (Beyin Göçü) - El-İnsanu ve’l Gabet (İnsan ve Orman) - Munazamatu’l UNESCO (UNESCO Örgütü) - Babil
14 - El-Musteşrikun (Müsteşrikler) - Fazlu’l Muslimina ‘ale’t- Tibbi (Müslümanların Tıbba Katkısı) - El-Bermecet ve’l Neşru’l İlkitroni (Yazılım ve E-Yayın) - Et-Televusu’l Daviyu (Işık Kirliliği)
15 Final sınavı

- Emrullah İşler ve Musa Yıldız, Arapça Modern Metinler ve Çözümlemeleri - Prof. Dr. Ali Bulut ve Dr. Suliman Alomarirat, Cahiliyeden Günümüze Arapça Edebi Metinler ve Çözümlemesi - Mehmet Bölükbaşı, Sorularla Arapça Modern Metinler


yok


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 8 8
Final Sınavı 1 11 11
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 3 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 10 20
Ev Ödevi 4 4 16
Toplam İş Yükü (saat) 168

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 5 4 5 5 2 5
ÖÇ 2 5 3 3 2 3 5
ÖÇ 3 5 5 4 3 5 5
ÖÇ 4 5 4 4 5 4 5
ÖÇ 5 5 5 5 4 5 5
ÖÇ 6 5 4 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek