Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9308805042021 | Erişkin Bağışıklanması | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Erişkin bağışıklanmasının temel prensiplerini anlatmak.
Prof. Dr. Meltem Taşbakan
1 | Erişkin bağışıklama programlarının temel prensiplerini ve uygulama rehberlerini açıklar. |
2 | Farklı aşı türlerini ve bunların erişkinlerdeki immün yanıt üzerindeki etkilerini analiz eder. |
3 | Erişkin bağışıklamada risk gruplarını ve özel durumları tanımlar, uygun aşı stratejilerini değerlendirir. |
4 | Bağışıklama ile ilgili güncel araştırma ve politika literatürünü eleştirel bir bakışla inceler. |
Birinci Öğretim
Seçmeli
[Yok]
1)Bağışıklamanın tarihçesi 2)Erişkin bağışıklamasının amacı 3)Yaşam Boyu Bağışıklamanın Önemi 4)Aşı Uygulamalarında Temel Prensipler 5)Risk Gruplarında Aşılama 6)Sağlıklı Erişkin Aşılaması 7)Aşı Takip Sistemi 8)Aşılama oranları nasıl artırılabilir? 9)Yeni aşılar 10) Aşı uygulamasında karşılaşılan zorluklar ve çözümler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bağışıklamanın tarihçesi | ||
2 | Erişkin bağışıklamasının amacı | ||
3 | Yaşam Boyu Bağışıklamanın Önemi | ||
4 | Aşı Uygulamalarında Temel Prensipler | ||
5 | Risk Gruplarında Aşılama | ||
6 | Ara Sınav | ||
7 | Sağlıklı Erişkin Aşılaması | ||
8 | Aşı Takip Sistemi | ||
9 | Aşılama oranları nasıl artırılabilir? | ||
10 | Yeni aşılar | ||
11 | Aşı uygulamasında karşılaşılan zorluklar ve çözümler 1 | ||
12 | Aşı uygulamasında karşılaşılan zorluklar ve çözümler 2 | ||
13 | Final sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Seminer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 12 | 60 |
Okuma | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |