Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9308805252024 | Aşı Çalışmalarında CRISPR/Cas Teknolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilerin CRISPR/Cas tabanlı gen düzenleme teknolojilerini kavramalarını, bu teknolojilerin aşı araştırma ve geliştirme süreçlerinde nasıl kullanıldığını anlamalarını ve modern biyoteknoloji, immünoloji ve genom mühendisliği perspektifinden eleştirel bir bakış açısı kazanmalarını sağlamaktır.
Dr. Özlem Günay Eşiyok
1 | CRISPR/Cas teknolojisinin temel prensiplerini ve mekanizmalarını açıklar. |
2 | Aşı geliştirme süreçlerinde CRISPR/Cas uygulamalarını örnekler üzerinden analiz eder. |
3 | Aşı tasarımı ve üretiminde CRISPR uygulamalarına ilişkin güncel literatürü eleştirel bir bakışla değerlendirebilir ve farklı yaklaşımları karşılaştırabilir. |
Birinci Öğretim
Seçmeli
[Yok]
Moleküler Biyoloji’de Genom Düzenleme Kavramının Tanımı, Genom düzenleme yöntemlerinin tarihçesi ve meganükleazlar, Çinko Parmak Nükleazları (ZFN) ve Transkripsiyon aktivatörü benzeri efektör nükleazlar ( TALEN ) ile genetik mühendisliği, Genom düzenleme stratejilerinin avantajları, sınırlamaları ve CRISPR/Cas ‘ın keşfi, Cas protein tipleri ve işleyiş mekanizmaları, CRISPR/Cas9 Teknolojisinin Aşı Çalışmalarında Araç Olarak Kullanımı, CRISPR tabanlı canlı atenüe aşı tasarımlarının avantajları, CRISPR tabanlı klinik öncesi ve klinik çalışmalar, Etik, Güvenlik ve Regülasyonlar, Uygulama Dersi- in siliko ortamda gene özgü rehber RNA tasarımı, Uygulama Dersi- in siliko ortamda gen delesyonu (knockout) çalışmaları için donör vektör tasarımı, Öğrenci ödevleri _ Gen knockout amacıyla rehber RNA ve donör vektör dizaynı,
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Moleküler Biyoloji’de Genom Düzenleme Kavramının Tanımı | |||
2 | Genom düzenleme yöntemlerinin tarihçesi ve meganükleazlar | |||
3 | Çinko Parmak Nükleazları (ZFN) ve Transkripsiyon aktivatörü benzeri efektör nükleazlar ( TALEN ) ile genetik mühendisliği | |||
4 | Genom düzenleme stratejilerinin avantajları, sınırlamaları ve CRISPR/Cas ‘ın keşfi | |||
5 | Cas protein tipleri ve işleyiş mekanizmaları | |||
6 | CRISPR/Cas9 Teknolojisinin Aşı Çalışmalarında Araç Olarak Kullanımı | |||
7 | CRISPR tabanlı canlı atenüe aşı tasarımlarının avantajları | |||
8 | Ara sınav | |||
9 | CRISPR tabanlı klinik öncesi ve klinik çalışmalar, Etik, Güvenlik ve Regülasyonlar | |||
10 | Uygulama Dersi- in siliko ortamda gene özgü rehber RNA tasarımı | |||
11 | Uygulama Dersi- in siliko ortamda gen delesyonu (knockout) çalışmaları için donör vektör tasarımı | |||
12 | Öğrencilerin makale sunumları | |||
13 | Öğrencilerin makale sunumları | |||
14 | Öğrenci ödevleri _ Gen knockout amacıyla rehber RNA ve donör vektör dizaynı | |||
15 | Gen knockout amacıyla rehber RNA ve donör vektör dizaynı | |||
16 | Final sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 6 | 90 |
Beyin Fırtınası | 15 | 3 | 45 |
Seminer | 2 | 4 | 8 |
Bireysel Çalışma | 30 | 1 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Okuma | 30 | 1 | 30 |
Ev Ödevi | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 229 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |