Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9389005072022 | Odyolojide Ses ve Konuşma Bozuklukları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı ses ve konuşma bozukluklarının nedenleri ve klinik, eğitsel sınıflandırılması hakkında mesleğe giriş bilgisine ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması ve terapilerin uygulanmasına yönelik bakış açısının kazandırılması amaçlanmaktadır.
1 | Çocuklarda ve yetişkinlerde görülen dil ve konuşma bozukluklarını, spesifik dil bozukluklarını, fonolojik bozuklukları bilir. |
2 | Yetişkinlerde görülen nonfokal ve fokal nörolojik bozuklukları ayrıt eder. |
3 | Dil ve konuşma bozukluklarına yönelik değerlendirilme ve tedavi yöntemlerini öğrenir. |
Birinci Öğretim
-
-
Bu ders ses ve konuşma bozukluklarında ses ve konuşma terapisi süreci; ses ve konuşma bozukluklarının değerlendirilmesi, sesin akustik ve aerodinamik değerlendirilmesi, doğrudan ve dolaylı ses terapisi, fizyolojik ve semptomatik ses terapisi; psikolojik ses terapisi, ekspirasyon kas gücü eğitimi; manuel çevresel ağız teknikleri; fonasyon direnç eğitim egzersizi, rezonans ses terapisi, germe ve akış fonasyonu, vokal fonksiyon egzersizleri konularını içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dil ve konuşma bozukluklarına giriş | ||
2 | Çocuklarda ses ve konuşma bozuklukları | ||
3 | Çocuklarda ses ve konuşma bozukluklarının değerlendirilmesi | ||
4 | Spesifik dil bozukluğu | ||
5 | Fonolojik bozukluk | ||
6 | Fonolojik bozukluk | ||
7 | İşitme kaybına bağlı konuşma bozuklukları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Yetişkinlerde görülen dil ve konuşma bozuklukları | ||
10 | Yetişkinlerde görülen dil ve konuşma bozuklukları | ||
11 | Çocukluk ve yetişkinlik dönemi dil bozukluklarının değerlendirilmesi | ||
12 | Çocukluk ve yetişkinlik dönemi dil bozukluklarının değerlendirilmesi | ||
13 | Dil ve konuşma bozukluklarında terapatik yaklaşımlar | ||
14 | Dil ve konuşma bozukluklarında terapatik yaklaşımlar | ||
15 | Tartışma | ||
16 | Final |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 4 | 3 | 12 |
Soru-Yanıt | 4 | 3 | 12 |
Örnek Vaka İncelemesi | 4 | 3 | 12 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Ev Ödevi | 8 | 4 | 32 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | ||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | |||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |