Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9389005112022 | Odyolojide İleri Tanısal Yorumlama | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı işitme kayıplı bireyde, kaybın tipini ve derecesini belirlerken, ayırıcı tanı için ileri test tekniklerini uygulama, yorum yapabilme, tedavi ya da rehabilitasyon için yol gösterebilme yetisini, zor vakalara yaklaşım ve çözüm önerileri üretme yetisini kazandırmaktır.
1 | İşitme kayıplarının tanımlamasını, etyolojisini , patogenezini öğrenir. |
2 | İşitme kayıplı çocuk ve yetişkinlerde ayrıntılı tanı ve yorum yapabilmek için gerekli ileri test yöntemlerini öğrenir. |
3 | Zor vakalarda yaklaşım ve çözüm tekniklerini tartışarak, etik değerler içerisinde vaka çözümü için seçenekleri tartışır. |
4 | Erişkin ve çocuklarda işitme sağlını koruma yöntemlerine yönelik odyolojik danışmanlık verebilir.. |
Birinci Öğretim
-
[Yok]
Bu ders işitme kayıplı bireylerde ayrıntılı tanı ve yorum yapabilmek için gerekli ileri test yöntemleri, test bataryası seçme kriterleri, zor vakalarda yaklaşım ve çözüm teknikleri, işitsel nöropati ve işitsel işlemleme bozukluğuna yaklaşım, erişkin ve çocuklarda işitme sağlını korunma yöntemleri konularını içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İşitme kayıplarının farklı sınıflandırmalar içerisinde incelenmesi | ||
2 | İletim tip işitme kayıplarına ileri odyolojik yaklaşım | ||
3 | Sensörinöral işitme kayıplarına ileri odyolojik yaklaşım | ||
4 | Sensörinöral işitme kayıplarına ileri odyolojik yaklaşım | ||
5 | Mikst tip işitme kayıplarına ileri odyolojik yaklaşım | ||
6 | İşitsel Uyarılmış Potansiyeller in değerlendirilmesi ve yorumlama | ||
7 | ABR, orta ve geç latanslar | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | İşitsel nöropati; tanımlamalar, teşhis ve yaklaşım prensipleri | ||
10 | Çocuk ve erişkinlerde fonksiyonel işitme kayıpları | ||
11 | Bebek ve çocuklarda işitme sağlığının izlenimi: müdahale stratejileri | ||
12 | Erişkinlerde işitme sağlının korunması | ||
13 | örnek vaka tartışması | ||
14 | örnek vaka tartışması | ||
15 | örnek vaka tartışması | ||
16 | Final |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 12 | 1 | 12 |
Soru-Yanıt | 12 | 1 | 12 |
Örnek Vaka İncelemesi | 4 | 3 | 12 |
Makale Kritik Etme | 6 | 2 | 12 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 6 | 2 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 176 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | ||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |