Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9389005132022 | Pediatrik Odyolojide Değerlendirme ve Rehabilitasyon Yöntemleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı bebek ve çocuklarda işitme kaybının tanılanmasında uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçme ve uygulama, değerlendirmeler ışığında etkin amplifikasyon yöntemini belirleyerek takip sürecini gerçekleştirme, İşitsel algı değerlendirmesini yapma, rehabilitasyon programını çizme ve uygulama becerisinin kazandırılmasıdır.
1 | Bebek ve çocuklarda odyolojik değerlendirme, tanılama ve işitsel rehabilitasyon yaklaşımlarını bilir |
2 | Pediatrik odyolojide literatür araştırma, işitsel rehabilitasyon alanında uygulama ve güncel değerlendirme yaklaşımları üzerinde bilgi sahibidir. |
3 | Pediatrik grupta yaşa ve çocuğa özel bireysel değerlendirme yöntemine karar verir |
4 | Pediatrik grupta yaşa ve çocuğa özel rehabilitasyon yaklaşımına karar verir |
Birinci Öğretim
-
[Yok]
Bu ders uygun davranışsal test yönteminin seçilmesi, pediatrik grupta konuşma testlerinin uygulanması, bebek ve çocuklarda işitme kayıplarının takibi, subjektif değerlendirme sonuçlarına göre amplifikasyon gerekliliğinin belirlenmesi, işitsel rehabilitasyonun uygulanması, takip sürecinde işitsel gelişimin değerlendirilmesini içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Pediatik işitme kayıpları | ||
2 | Pediatrik grupta uygun davranışsal test yönteminin seçilmesi | ||
3 | Pediatrik grupta objektif odyolojik testler | ||
4 | Pediatrik grupta subjektif ve objektif test sonuçlarının yorumlanması | ||
5 | Pediatrik grupta subjektif ve objektif test sonuçlarının yorumlanması | ||
6 | Pediatrik grupta uygun amplifikasyon yöntemi seçimi | ||
7 | Pediatrik grupta uygun amplifikasyon yönteminin uygulanması ve takibi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Pediatrik grupta gelişim alanlarının değerlendirilmesi | ||
10 | Pediatrik grupta rehabilitasyon yaklaşımları | ||
11 | Pediatrik grupta rehabilitasyon yaklaşımları | ||
12 | Pediatrik grupta odyolojik takip süreci | ||
13 | Pediatrik grupta işitseel re/habilitasyon uygulamaları örnekleri | ||
14 | Pediatrik grupta işitseel re/habilitasyon uygulamaları örnekleri | ||
15 | Pediatrik grupta işitseel re/habilitasyon uygulamaları örnekleri | ||
16 | Final |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Örnek Vaka İncelemesi | 3 | 3 | 9 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 4 | 3 | 12 |
Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 187 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | ||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | ||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |