Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9389005102022 | Ek Engelde Odyolojik Değerlendirme ve Müdahale | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı ek engeli olan işitme kayıplı bebek ve çocukların tanılanmasında odyolojik değerlendirmeleri yapmak, odyolojik takipte kullanılan yaklaşımları belirlemektir.
1 | İşitme kaybının etyolojisini belirleyerek hastaya özgü ayrıntılı anamnez alır |
2 | Ek engeli olan bireylerde işitme kaybının tanılanmasında uygun değerlendirme ve müdahale yöntemine karar verir |
3 | En engeli olan bebek ve çocuklarda rehabilitasyon sürecini başlatır. |
4 | Ek engeli olan bireylere muldisipliner yaklaşımla odyolojik değerlendirme ve müdahaleyi sürdürür |
Birinci Öğretim
-
[Yok]
Bu ders işitme kaybının etyolojisi, İşitme kaybı ile ilişkili sendromlar, İşitme kaybına eşlik eden diğer patolojiler, ek engelli bebek ve çocuklarda odyolojik değerlendirme ve takip, ek engel varlığında multidisipliner çalışma konularını içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Pediatrik grupta işitme kaybı ve ek engeller | ||
2 | Pediatrik grupta sendromik işitme kayıpları | ||
3 | Ek engelli çocuklarda odyolojik değerlendirme modaliteleri: Davranışsal test yöntemleri, uygulamadaki farklılıklar | ||
4 | Örnek vaka incelemesi | ||
5 | Yetişkinlerde işitme kaybı ve ek engeller | ||
6 | Ek engelli yetişkinlerde odyolojik değerlendirme modaliteleri: Subjektif ve objektif test yöntemleri, uygulamadaki farklılıklar | ||
7 | Örnek vaka incelemesi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | İşitme kaybı ve bilişsel bozukluklar | ||
10 | İşitme kaybı ve iletişim bozuklukları | ||
11 | İşitme kaybı ve görme engeli | ||
12 | İşitme kaybı ve öğrenme güçlüğü | ||
13 | Ek engelli işitme kayıplarında amplifikasyon | ||
14 | Ek engelli işitme kayıplarında amplifikasyon | ||
15 | Ek engelli işitme kayıplı bireylerin takibinde multidisipliner çalışmanın önemi ve gerekliliği | ||
16 | Final |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 8 | 1 | 8 |
Tartışma | 8 | 1 | 8 |
Örnek Vaka İncelemesi | 8 | 3 | 24 |
Makale Kritik Etme | 8 | 1 | 8 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 169 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |