GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102115482000 Hayvan Gen Kaynakları Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Çiftlik hayvanı genetik çeşitliliği, korunacak ırkların seçim kriterleri, koruma yöntemleri, global çalışmalar, veri bankaları ve koruma politikaları konusunda bilgiler verilir.


Prof. Dr. Ismail Oguz


1 Çiftlik hayvanı genetik çeşitliliğinin mevcut durumu anlatılır.
2 Koruma yöntemleri öğretilir.
3 Koruma politikaları hakkında bilgiler verilir.


Yok


Yok


Genetik çeşitlilik ve önemi, korunacak ırkların seçimi, koruma yöntemleri, global koruma stratejileri, ülkemizdeki ve dünyadaki koruma çalışmaları, veri bankaları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Genetik çeşitlilik ve önemi
2 Gen kaynaklarını korumanın önemi
3 Korunacak ırkların seçiminde kullanılacak kriterler
4 Gen kaynaklarının sınıflandırılması
5 GGlobal çabaların yeri ve önemi
6 Global stratejinin unsurları
7 Global düzeyde sağlanan deneyim ve ilerlemeler
8 Koruma yöntemleri, avantajları ve dezavantajları
9 Türkiye’deki çiftlik hayvanlarının mevcut durumu ve koruma çalışmaları
10 ARA SINAVI
11 Kanatlı hayvan genetik kaynakları
12 Büyükbaş hayvan genetik kaynakları
13 Küçükbaş hayvan genetik kaynakları
14 Irkların korunması için ulusal modeller
15 Veri bankaları ve koruma politikaları
16 YIL SONU SINAVI

Yardımcı Ders Kitapları: • Ruane, J. (1999). Selecting breeds for conservation. Genebanks and the conservation of farm animal genetic resources. Chapter 4ç Ed, J.K. 59-73. dlu Inst., for Anim. Sci. And Health. Netherlands. • Thomas, S (1990). National models for endangered breeds conservation, programmes genetic conservation of domestic livestocks. Chapter 11. ed, L. Anderson, CAB International. 115-119.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 10 140
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 5 8 40
Toplam İş Yükü (saat) 226

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek