Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102115482000 | Hayvan Gen Kaynakları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Çiftlik hayvanı genetik çeşitliliği, korunacak ırkların seçim kriterleri, koruma yöntemleri, global çalışmalar, veri bankaları ve koruma politikaları konusunda bilgiler verilir.
Prof. Dr. Ismail Oguz
1 | Çiftlik hayvanı genetik çeşitliliğinin mevcut durumu anlatılır. |
2 | Koruma yöntemleri öğretilir. |
3 | Koruma politikaları hakkında bilgiler verilir. |
Yok
Yok
Genetik çeşitlilik ve önemi, korunacak ırkların seçimi, koruma yöntemleri, global koruma stratejileri, ülkemizdeki ve dünyadaki koruma çalışmaları, veri bankaları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Genetik çeşitlilik ve önemi | ||
2 | Gen kaynaklarını korumanın önemi | ||
3 | Korunacak ırkların seçiminde kullanılacak kriterler | ||
4 | Gen kaynaklarının sınıflandırılması | ||
5 | GGlobal çabaların yeri ve önemi | ||
6 | Global stratejinin unsurları | ||
7 | Global düzeyde sağlanan deneyim ve ilerlemeler | ||
8 | Koruma yöntemleri, avantajları ve dezavantajları | ||
9 | Türkiye’deki çiftlik hayvanlarının mevcut durumu ve koruma çalışmaları | ||
10 | ARA SINAVI | ||
11 | Kanatlı hayvan genetik kaynakları | ||
12 | Büyükbaş hayvan genetik kaynakları | ||
13 | Küçükbaş hayvan genetik kaynakları | ||
14 | Irkların korunması için ulusal modeller | ||
15 | Veri bankaları ve koruma politikaları | ||
16 | YIL SONU SINAVI |
Yardımcı Ders Kitapları: • Ruane, J. (1999). Selecting breeds for conservation. Genebanks and the conservation of farm animal genetic resources. Chapter 4ç Ed, J.K. 59-73. dlu Inst., for Anim. Sci. And Health. Netherlands. • Thomas, S (1990). National models for endangered breeds conservation, programmes genetic conservation of domestic livestocks. Chapter 11. ed, L. Anderson, CAB International. 115-119.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 226 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 |