GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
YLUAD591 Uzmanlık Alan Dersi Ders 2 4 4,00

Yüksek Lisans



Tez sürecindeki öğrencilere, danışman öğretim üyesinin uzmanlık alanındaki bilgi birikimi ve deneyimlerinin aktarılması; öğrencilere araştırma etiği ve akademik çalışma disiplininin kazandırılması; ayrıca güncel literatürü takip etme, yorumlama ve eleştirel biçimde değerlendirme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.



1 Tez alanında elde edilen bilgileri derinlemesine analiz edebilme, geliştirebilme ve araştırma sürecinde etkin biçimde kullanabilme yetkinliği.
2 Bilgi gereksinimlerini tanımlayarak gerekli kaynaklara ulaşma ve edinilen bilgiyi sistematik biçimde değerlendirme becerisi.
3 Tezle ilgili veri toplama, yorumlama ve yaygınlaştırma süreçlerinde bilimsel yöntem ve etik ilkeleri gözetme yetkinliği.
4 Tez kapsamında ortaya çıkan sorunların çözümüne yönelik yöntemler tasarlayabilme, geliştirebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi.
5 Tez çalışmaları sırasında karşılaşılan karmaşık durumlara yönelik yenilikçi yaklaşımlar geliştirebilme ve çözüm sürecinde sorumluluk üstlenebilme yetkinliği.

Birinci Öğretim



[Yok]



Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Danışman öğretim üyesiyle birebir çalışma ve araştırma süreci
2 Danışman öğretim üyesiyle birebir çalışma ve araştırma süreci
3 Danışman öğretim üyesiyle birebir çalışma ve araştırma süreci
4 Danışman öğretim üyesiyle birebir çalışma ve araştırma süreci
5 Danışman öğretim üyesiyle birebir çalışma ve araştırma süreci
6 Danışman öğretim üyesiyle birebir çalışma ve araştırma süreci
7 Danışman öğretim üyesiyle birebir çalışma ve araştırma süreci
8 Danışman öğretim üyesiyle birebir çalışma ve araştırma süreci
9 Danışman öğretim üyesiyle birebir çalışma ve araştırma süreci
10 Danışman öğretim üyesiyle birebir çalışma ve araştırma süreci
11 Danışman öğretim üyesiyle birebir çalışma ve araştırma süreci
12 Danışman öğretim üyesiyle birebir çalışma ve araştırma süreci
13 Danışman öğretim üyesiyle birebir çalışma ve araştırma süreci
14 Danışman öğretim üyesiyle birebir çalışma ve araştırma süreci



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 25 25
Final Sınavı 1 25 25
Seminer 1 70 70
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2
ÖÇ 3 3 4 4 5 3 4
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek