| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9247015052025 | Bilim Kurgusal ve Fantastik Dünya Tasarımı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilerin bilim kurgu ve fantastik edebiyat türlerini tarihsel ve kuramsal çerçevede tanıyarak kendi yaratıcı kurgusal dünyalarını inşa edebilmelerini sağlamaktır. Türün alt başlıkları, karakter yaratımı, zaman-mekân düzeni, teknolojik ve etik boyutlar, toplumsal cinsiyet ve ideoloji gibi temalar çerçevesinde yapılan analizlerle, öğrencilerin eleştirel düşünme ve yaratıcı yazım becerileri geliştirilecektir. Ders boyunca metin, film ve görsel malzemelerden yola çıkılarak bireysel projeler oluşturulması hedeflenmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Onur Orkan Akşit
| 1 | Öğrenciler, hareketli grafik tasarımının temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayabilir. |
| 2 | Öğrenciler, hareket, zaman, tipografi, kompozisyon, ses ve görsel-işitsel bütünlüğü analiz ederek tasarımlarında uygulayabilir. |
| 3 | Öğrenciler, After Effects gibi dijital yazılımlar kullanarak profesyonel düzeyde hareketli grafik projeleri geliştirebilir. |
| 4 | Öğrenciler, brief hazırlama, fikir geliştirme ve proje sunumu süreçlerini etkin biçimde yönetebilir. |
| 5 | Öğrenciler, yaratıcı, işlevsel ve estetik açıdan güçlü hareketli içerikler üreterek dijital medya alanında profesyonel beceriler kazanabilir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Derse giriş, hareketli tasarım ve dijital medya kavramlarına giriş | Ders anlatımı, örnek gösterimi | Ders izlencesi ve temel kavramlar |
| 2 | Sinema, televizyon ve video grafik tarihine genel bakış | Sunum, tarihsel örnek inceleme | Sinema ve video grafik tarihine dair okuma |
| 3 | Hareket ve zaman kavramları: Temel görsel anlatım araçları | Uygulama, çözümleme | Zaman temelli anlatım örneklerinin izlenmesi |
| 4 | Tipografi temelleri ve dijital ortamda tipografik hareketler | Ders anlatımı, uygulama | Tipografik animasyon örnekleri |
| 5 | Kompozisyon kuralları ve tipografik denge | Uygulama, çözümleme | Kompozisyon analizleri |
| 6 | Ses tasarımı ve görsel-işitsel bütünlük | Sesli örnek analizleri | Ses–görüntü ilişkisi üzerine örnek izleme |
| 7 | After Effects ve temel hareketli grafik araçlarına giriş | Yazılım tanıtımı, atölye | Kurulu program ve kaynak videoların izlenmesi |
| 8 | Ara sınav | Sınav | Ara sınav hazırlığı |
| 9 | Hareketli grafik türleri: Açılış jenerikleri, alt bantlar, bilgi grafikler | Uygulama, analiz | Farklı türde grafik örneklerinin izlenmesi |
| 10 | Proje brief’i oluşturma: Problem tanımı, hedef kitle, araç seçimi | Grup çalışması, tartışma | Brief örneklerinin taranması |
| 11 | Yaratıcı düşünme teknikleri ve özgün fikir üretimi | Beyin fırtınası, vaka çözümleme | İlham kaynaklarının toplanması |
| 12 | Proje üretim süreci I: Taslak storyboard ve animatik hazırlığı | Atölye, uygulama | Storyboard örneklerinin incelenmesi |
| 13 | Proje üretim süreci II: Ses, video, grafik birleşimi | Uygulama, değerlendirme | Görsel–işitsel içeriklerin hazırlanması |
| 14 | Proje sunumları ve genel değerlendirme | Sunum, geri bildirim | Proje çıktılarının finalize edilmesi |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
| Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
| Seminer | 1 | 70 | 70 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 170 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 3 | |||||||||||||
| ÖÇ 2 | ||||||||||||||
| ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | ||||||||
| ÖÇ 4 | ||||||||||||||
| ÖÇ 5 |