GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9247015052025 Bilim Kurgusal ve Fantastik Dünya Tasarımı Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, öğrencilerin bilim kurgu ve fantastik edebiyat türlerini tarihsel ve kuramsal çerçevede tanıyarak kendi yaratıcı kurgusal dünyalarını inşa edebilmelerini sağlamaktır. Türün alt başlıkları, karakter yaratımı, zaman-mekân düzeni, teknolojik ve etik boyutlar, toplumsal cinsiyet ve ideoloji gibi temalar çerçevesinde yapılan analizlerle, öğrencilerin eleştirel düşünme ve yaratıcı yazım becerileri geliştirilecektir. Ders boyunca metin, film ve görsel malzemelerden yola çıkılarak bireysel projeler oluşturulması hedeflenmektedir.


Dr. Öğr. Üyesi Onur Orkan Akşit


1 Öğrenciler, hareketli grafik tasarımının temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayabilir.
2 Öğrenciler, hareket, zaman, tipografi, kompozisyon, ses ve görsel-işitsel bütünlüğü analiz ederek tasarımlarında uygulayabilir.
3 Öğrenciler, After Effects gibi dijital yazılımlar kullanarak profesyonel düzeyde hareketli grafik projeleri geliştirebilir.
4 Öğrenciler, brief hazırlama, fikir geliştirme ve proje sunumu süreçlerini etkin biçimde yönetebilir.
5 Öğrenciler, yaratıcı, işlevsel ve estetik açıdan güçlü hareketli içerikler üreterek dijital medya alanında profesyonel beceriler kazanabilir.

Birinci Öğretim



[Yok]



Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş, hareketli tasarım ve dijital medya kavramlarına giriş Ders anlatımı, örnek gösterimi Ders izlencesi ve temel kavramlar
2 Sinema, televizyon ve video grafik tarihine genel bakış Sunum, tarihsel örnek inceleme Sinema ve video grafik tarihine dair okuma
3 Hareket ve zaman kavramları: Temel görsel anlatım araçları Uygulama, çözümleme Zaman temelli anlatım örneklerinin izlenmesi
4 Tipografi temelleri ve dijital ortamda tipografik hareketler Ders anlatımı, uygulama Tipografik animasyon örnekleri
5 Kompozisyon kuralları ve tipografik denge Uygulama, çözümleme Kompozisyon analizleri
6 Ses tasarımı ve görsel-işitsel bütünlük Sesli örnek analizleri Ses–görüntü ilişkisi üzerine örnek izleme
7 After Effects ve temel hareketli grafik araçlarına giriş Yazılım tanıtımı, atölye Kurulu program ve kaynak videoların izlenmesi
8 Ara sınav Sınav Ara sınav hazırlığı
9 Hareketli grafik türleri: Açılış jenerikleri, alt bantlar, bilgi grafikler Uygulama, analiz Farklı türde grafik örneklerinin izlenmesi
10 Proje brief’i oluşturma: Problem tanımı, hedef kitle, araç seçimi Grup çalışması, tartışma Brief örneklerinin taranması
11 Yaratıcı düşünme teknikleri ve özgün fikir üretimi Beyin fırtınası, vaka çözümleme İlham kaynaklarının toplanması
12 Proje üretim süreci I: Taslak storyboard ve animatik hazırlığı Atölye, uygulama Storyboard örneklerinin incelenmesi
13 Proje üretim süreci II: Ses, video, grafik birleşimi Uygulama, değerlendirme Görsel–işitsel içeriklerin hazırlanması
14 Proje sunumları ve genel değerlendirme Sunum, geri bildirim Proje çıktılarının finalize edilmesi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 50 50
Final Sınavı 1 50 50
Seminer 1 70 70
Toplam İş Yükü (saat) 170

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2
ÖÇ 3 3 4 4 5 3 4
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek