GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9247015072025 Hareketli Görsel Tasarım Üretimi ve Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, öğrencilerin hareketli grafik tasarımı temel kavramlarını kavrayarak dijital medya için yaratıcı, işlevsel ve estetik açıdan güçlü hareketli içerikler üretebilme becerisi kazanmalarını sağlamaktır. Ders kapsamında öğrenciler; hareket, zaman, tipografi, kompozisyon, ses ve görsel-işitsel bütünlük gibi öğeleri kuramsal ve uygulamalı düzeyde inceleyerek, After Effects gibi yazılımlarla profesyonel projeler geliştirme sürecini deneyimlemektedir. Öğrencilerin, brief hazırlama, fikir üretme ve proje sunumu gibi süreçleri yönetebilmeleri teşvik edilmektedir.


Doç. Dr. Eda Er


1 Öğrenciler, hareketli grafik tasarımının temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayabilir.
2 Öğrenciler, hareket, zaman, tipografi, kompozisyon, ses ve görsel-işitsel bütünlüğü analiz ederek tasarımlarında uygulayabilir.
3 Öğrenciler, After Effects gibi dijital yazılımlar kullanarak profesyonel düzeyde hareketli grafik projeleri geliştirebilir.
4 Öğrenciler, brief hazırlama, fikir geliştirme ve proje sunumu süreçlerini etkin biçimde yönetebilir.
5 Öğrenciler, yaratıcı, işlevsel ve estetik açıdan güçlü hareketli içerikler üreterek dijital medya alanında profesyonel beceriler kazanabilir.

Birinci Öğretim



[Yok]



Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş, ambalaj tasarımının tanımı ve tarihçesi Ders anlatımı, örnek gösterimi Ders izlencesi ve temel kaynakların incelenmesi
2 Ambalajın işlevleri: Koruma, taşıma, tanıtım, bilgi verme Sunum, tartışma Ambalaj örnekleri toplanması
3 Ambalaj tasarımında malzeme bilgisi Uygulama, materyal inceleme Farklı malzemelerle ilgili teknik bilgiler araştırılması
4 Tipografi, renk ve grafik dilinin ambalaj üzerindeki kullanımı Sunum, görsel çözümleme Raf görselleri ve tipografi örneklerinin analizi
5 Hedef kitleye göre ambalaj tasarımı: Demografi, davranış, alışkanlık Tartışma, grup çalışması Hedef kitle profili oluşturma çalışması
6 Marka kimliği ile ambalaj tasarımı ilişkisi Örnek analiz, vaka incelemesi Başarılı marka–ambalaj örneklerinin incelenmesi
7 Sürdürülebilir ambalaj ve çevresel etkiler Sunum, tartışma Geri dönüştürülebilir ambalaj örneklerinin araştırılması
8 Ara sınav Sınav Ara sınav hazırlığı
9 Ambalaj tasarım süreci: Brief alma, fikir geliştirme, eskiz Atölye, uygulama Brief örneklerinin analizi
10 Ürün ambalajı için prototip geliştirme aşamaları Uygulama, değerlendirme Eskizlerin dijital ortama aktarımı
11 Raf yerleşimi ve tüketici algısı üzerine tasarım stratejileri Sunum, simülasyon Mağaza raf fotoğraflarının incelenmesi
12 Ambalaj tasarımında teknik çizimler ve sunum dosyası hazırlama Uygulama, atölye Teknik çizim örneklerinin araştırılması
13 Proje sunumu için içerik ve kurgu planlaması Atölye çalışması Proje çıktılarının derlenmesi
14 Proje sunumları ve genel değerlendirme Sunum, geri bildirim Final sunumunun hazırlanması



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 50 50
Final Sınavı 1 50 50
Seminer 1 70 70
Toplam İş Yükü (saat) 170

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2
ÖÇ 3 3 4 4 5 3 4
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek