| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9247015072025 | Hareketli Görsel Tasarım Üretimi ve Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilerin hareketli grafik tasarımı temel kavramlarını kavrayarak dijital medya için yaratıcı, işlevsel ve estetik açıdan güçlü hareketli içerikler üretebilme becerisi kazanmalarını sağlamaktır. Ders kapsamında öğrenciler; hareket, zaman, tipografi, kompozisyon, ses ve görsel-işitsel bütünlük gibi öğeleri kuramsal ve uygulamalı düzeyde inceleyerek, After Effects gibi yazılımlarla profesyonel projeler geliştirme sürecini deneyimlemektedir. Öğrencilerin, brief hazırlama, fikir üretme ve proje sunumu gibi süreçleri yönetebilmeleri teşvik edilmektedir.
Doç. Dr. Eda Er
| 1 | Öğrenciler, hareketli grafik tasarımının temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayabilir. |
| 2 | Öğrenciler, hareket, zaman, tipografi, kompozisyon, ses ve görsel-işitsel bütünlüğü analiz ederek tasarımlarında uygulayabilir. |
| 3 | Öğrenciler, After Effects gibi dijital yazılımlar kullanarak profesyonel düzeyde hareketli grafik projeleri geliştirebilir. |
| 4 | Öğrenciler, brief hazırlama, fikir geliştirme ve proje sunumu süreçlerini etkin biçimde yönetebilir. |
| 5 | Öğrenciler, yaratıcı, işlevsel ve estetik açıdan güçlü hareketli içerikler üreterek dijital medya alanında profesyonel beceriler kazanabilir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Derse giriş, ambalaj tasarımının tanımı ve tarihçesi | Ders anlatımı, örnek gösterimi | Ders izlencesi ve temel kaynakların incelenmesi |
| 2 | Ambalajın işlevleri: Koruma, taşıma, tanıtım, bilgi verme | Sunum, tartışma | Ambalaj örnekleri toplanması |
| 3 | Ambalaj tasarımında malzeme bilgisi | Uygulama, materyal inceleme | Farklı malzemelerle ilgili teknik bilgiler araştırılması |
| 4 | Tipografi, renk ve grafik dilinin ambalaj üzerindeki kullanımı | Sunum, görsel çözümleme | Raf görselleri ve tipografi örneklerinin analizi |
| 5 | Hedef kitleye göre ambalaj tasarımı: Demografi, davranış, alışkanlık | Tartışma, grup çalışması | Hedef kitle profili oluşturma çalışması |
| 6 | Marka kimliği ile ambalaj tasarımı ilişkisi | Örnek analiz, vaka incelemesi | Başarılı marka–ambalaj örneklerinin incelenmesi |
| 7 | Sürdürülebilir ambalaj ve çevresel etkiler | Sunum, tartışma | Geri dönüştürülebilir ambalaj örneklerinin araştırılması |
| 8 | Ara sınav | Sınav | Ara sınav hazırlığı |
| 9 | Ambalaj tasarım süreci: Brief alma, fikir geliştirme, eskiz | Atölye, uygulama | Brief örneklerinin analizi |
| 10 | Ürün ambalajı için prototip geliştirme aşamaları | Uygulama, değerlendirme | Eskizlerin dijital ortama aktarımı |
| 11 | Raf yerleşimi ve tüketici algısı üzerine tasarım stratejileri | Sunum, simülasyon | Mağaza raf fotoğraflarının incelenmesi |
| 12 | Ambalaj tasarımında teknik çizimler ve sunum dosyası hazırlama | Uygulama, atölye | Teknik çizim örneklerinin araştırılması |
| 13 | Proje sunumu için içerik ve kurgu planlaması | Atölye çalışması | Proje çıktılarının derlenmesi |
| 14 | Proje sunumları ve genel değerlendirme | Sunum, geri bildirim | Final sunumunun hazırlanması |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
| Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
| Seminer | 1 | 70 | 70 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 170 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 3 | |||||||||||||
| ÖÇ 2 | ||||||||||||||
| ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | ||||||||
| ÖÇ 4 | ||||||||||||||
| ÖÇ 5 |