| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9247015092025 | Fotografik Yorum | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilerin fotoğrafın sanatsal, kültürel ve toplumsal işlevlerini kavrayarak, fotoğrafları eleştirel bir bakışla analiz edebilme becerisi kazanmalarını sağlamaktır. Göstergebilimsel çözümlemelerden görsel hikâye anlatımına, etik ve temsil sorunlarından kişisel anlatı geliştirmeye kadar geniş bir çerçevede öğrencilerin görsel okuma ve yorumlama yetkinliği geliştirilmesi hedeflenmektedir. Ders kapsamında tarihsel, kavramsal ve uygulamalı bilgiler üzerinden öğrencilerin kendi fotoğraf projelerini yaratıcı ve eleştirel bir perspektifle üretmeleri teşvik edilmektedir.
Öğr. Gör. Dr.Yeliz Tuna
| 1 | Öğrenciler, fotoğrafın sanatsal, kültürel ve toplumsal işlevlerini açıklayabilir. |
| 2 | Öğrenciler, fotoğrafları eleştirel bakış açısıyla analiz edebilir ve göstergebilimsel yöntemlerle çözümleyebilir. |
| 3 | Öğrenciler, görsel hikâye anlatımı tekniklerini uygulayarak fotoğraf aracılığıyla anlam üretebilir. |
| 4 | Öğrenciler, etik ve temsil sorunlarını tartışabilir ve fotoğraf pratiklerinde bu boyutları dikkate alabilir. |
| 5 | Öğrenciler, tarihsel, kavramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak yaratıcı ve eleştirel bir perspektifle özgün fotoğraf projeleri geliştirebilir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Derse giriş, dersin kapsamı ve fotografik yorum kavramına giriş | Ders anlatımı, tartışma | Ders izlencesinin incelenmesi |
| 2 | Fotoğrafın tarihsel gelişimi | Sunum, örnek analiz | Belgesel ve sanat fotoğrafı örneklerinin izlenmesi |
| 3 | Fotoğrafın toplumsal işlevi | Ders anlatımı, kavramsal çözümleme | Roland Barthes, Susan Sontag okumaları |
| 4 | Anlam ve anlamlandırma: Göstergebilimsel yaklaşımlar | Örnek çözümleme, uygulama | Fotoğraf serilerinin incelenmesi |
| 5 | Fotoğrafta anlatı biçimleri ve görsel hikâye anlatımı | Tartışma, vaka analizi | Fotoğraf kurgu örneklerinin değerlendirilmesi |
| 6 | Fotoğraf ve gerçeklik: Belge, kurgu, manipülasyon | Ders anlatımı, tartışma | Politik fotoğraf ve sosyal içerikli projelerin incelenmesi |
| 7 | Eleştirel görsel okuma ve yorumlama yöntemleri | Görsel çözümleme çalışması | Eleştirel analiz metinlerinin okunması |
| 8 | Ara sınav | Sınav | Ara sınav hazırlığı |
| 9 | Fotoğraf eleştirisinde etik ve temsil sorunları | Tartışma, vaka analizi | Temsil ve etik tartışmaları üzerine okuma |
| 10 | Fotoğrafla anlatımda biçim ve içerik ilişkisi | Uygulama, analiz | Estetik değerlere odaklanan örneklerin taranması |
| 11 | Farklı disiplinlerde fotoğraf kullanımı: Sanat, iletişim, sosyal sorumluluk | Ders anlatımı, sunum | Proje tabanlı fotoğraf örneklerinin incelenmesi |
| 12 | Fotoğraf projeleri üzerine grup tartışması ve atölye | Grup çalışması, sunum | Kendi projesi için araştırma ve taslak hazırlanması |
| 13 | Kişisel fotografik anlatı geliştirme çalışması | Atölye, uygulama | Final projesi için içerik oluşturma süreci |
| 14 | Proje sunumları ve genel değerlendirme | Sunum, geri bildirim | Projelerin tamamlanması ve sunum hazırlığı |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
| Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
| Seminer | 1 | 70 | 70 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 170 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 3 | |||||||||||||
| ÖÇ 2 | ||||||||||||||
| ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | ||||||||
| ÖÇ 4 | ||||||||||||||
| ÖÇ 5 |