| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9247015112025 | Nitel Araştırma Yöntemleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilerin ambalaj tasarımının tarihsel gelişimini, temel işlevlerini ve görsel iletişim araçlarını kavrayarak etkili ve özgün ambalaj tasarımları oluşturma becerisi kazanmalarını sağlamaktır. Malzeme bilgisi, tipografi, renk kullanımı, hedef kitle analizi, sürdürülebilirlik ve marka kimliği gibi temel unsurlar üzerinden ambalaj tasarım süreci teorik ve uygulamalı olarak ele alınmaktadır.
Doç. Dr. Damla İşbilen
| 1 | Öğrenciler, nitel araştırmanın temel felsefi yaklaşımlarını ve kuramsal temellerini açıklayabilir. |
| 2 | Öğrenciler, nitel araştırmalarda desen oluşturma, veri toplama ve analiz süreçlerini planlayabilir. |
| 3 | Öğrenciler, katılımcı gözlem, görüşme, odak grup ve doküman analizi gibi nitel yöntemleri uygulayabilir. |
| 4 | Öğrenciler, geçerlik, güvenirlik ve etik ilkeler doğrultusunda nitel araştırma yürütebilir. |
| 5 | Öğrenciler, içerik analizi, betimsel analiz ve bilgisayar destekli analiz tekniklerini kullanarak araştırma verilerini yorumlayabilir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı: kapsam, gerekçe, önem, kurallar | Tanışma, grup dinamiği çalışması | Ders izlencesi incelemesi |
| 2 | Nitel araştırmanın tanımı ve felsefi temelleri | Paradigma karşılaştırması | Ontolojik ve epistemolojik okuma |
| 3 | Nitel araştırmanın özellikleri | Tartışma, örnek araştırmaların analizi | Nitel-nicel araştırma farkları üzerine okuma |
| 4 | Nitel araştırmanın desenlenmesi | Desen uygulama çalışması | Araştırma desen türleri üzerine araştırma |
| 5 | Araştırma problemi, amacı ve soruları | Sınıf içi problem formülasyonu | Örnek araştırma soruları geliştirme |
| 6 | Teorik çerçeve oluşturma | Kavramsal çerçeve çizimi | Alan yazın taraması yapılması |
| 7 | Literatür taraması stratejileri | Veritabanı kullanımı ve kaynak yönetimi | Belirli anahtar kelimelerle tarama |
| 8 | Ara sınav | Sınav | Ara sınav hazırlığı |
| 9 | Örnekleme yöntemleri | Örneklem oluşturma çalışması | Amaçlı ve kartopu örneklem üzerine okuma |
| 10 | Veri toplama: görüşme ve odak grup | Uygulamalı görüşme simülasyonu | Görüşme formu hazırlama |
| 11 | Veri toplama: gözlem ve doküman analizi | Alan notu yazımı ve belge analizi çalışması | Gözlem şemaları ve belge örnekleri |
| 12 | Veri analizi I: içerik analizi ve betimsel analiz | Kodlama uygulamaları | Kodlama şemaları hazırlığı |
| 13 | Veri analizi II: bilgisayar destekli analiz (NVivo vb.) | Yazılım üzerinden uygulama | NVivo/Atlas.ti giriş eğitimi |
| 14 | Geçerlik ve güvenirlik stratejileri | Tartışma ve vaka incelemesi | Lincoln & Guba okuma |
| 15 | Nitel araştırma raporu yazma stratejileri | Rapor planlama ve yapılandırma | APA ve akademik yazım incelemesi |
| 16 | Nitel araştırmada etik ilkeler | Etik vaka analizi | Etik kurul onayı örnekleri ve bilgilendirilmiş onam formları |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
| Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
| Seminer | 1 | 70 | 70 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 170 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 3 | |||||||||||||
| ÖÇ 2 | ||||||||||||||
| ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | ||||||||
| ÖÇ 4 | ||||||||||||||
| ÖÇ 5 |