GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9247015012025 Görsel Tasarım Yönetimi Ders 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, öğrencilere görsel tasarım süreçlerinin yönetimi, planlanması ve denetlenmesi konularında kuramsal ve pratik bilgi kazandırmaktır. Kurumsal kimlik, hedef kitle analizi, marka konumlandırması, dijital mecralarda tasarım stratejileri gibi temel konular üzerinden öğrencilerin etkili ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilmeleri hedeflenmektedir. Ayrıca yaratıcı ekiplerin yönetimi, kültürel kodların görsel iletişimdeki rolü ve tasarım yönergelerinin oluşturulması gibi uygulama temelli becerilerin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Cem Güzeloğlu


1 Öğrenciler, tasarım sürecinde stratejik planlama, organizasyon ve kaynak yönetimi ilkelerini uygulayabilir.
2 Öğrenciler, farklı ölçeklerdeki projelerde tasarım ekibini ve yaratıcı süreci etkin biçimde yönetebilir.
3 Öğrenciler, vaka analizleri ve proje çalışmaları yoluyla yenilikçi ve profesyonel görsel tasarım çözümleri geliştirebilir.

Birinci Öğretim



[Yok]



Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş, görsel tasarım yönetimi kavramı ve kapsamı Ders anlatımı, tartışma Ders izlencesi inceleme
2 Görsel kimlik, kurum kimliği ve imaj kavramları Ders anlatımı, örnek analiz Kaynaklardan görsel kimlik okuma
3 Kurumsal iletişim stratejileri ve tasarım Sunum, sınıf içi uygulama Kurumsal iletişim materyalleri araştırması
4 Hedef kitle analizi ve marka konumlandırması Vaka analizi, grup çalışması Pazar araştırma örneklerinin incelenmesi
5 Tasarım yönetiminde organizasyonel yapılar Sunum, tartışma Yönetim yapıları hakkında araştırma
6 Yaratıcı sürecin yönetimi ve ekip çalışması Grup çalışması, beyin fırtınası Tasarım ekipleri üzerine örnekler
7 Görsel dil ve iletişimde kültürel kodlar Ders anlatımı, tartışma Kültürel kodlar üzerine okumalar
8 Ara Sınav
9 Tasarım brief’i hazırlama ve değerlendirme Uygulama, sunum Brief örneklerinin analizi
10 Tasarım uygulamalarının denetlenmesi ve değerlendirilmesi Uygulama, değerlendirme Uygulama çıktılarının değerlendirilmesi
11 Dijital mecralarda tasarım yönetimi Ders anlatımı, uygulama Dijital tasarım trendlerinin incelenmesi
12 Görsel stratejilerin pazarlama ve reklamda kullanımı Vaka çalışması, sunum Reklam kampanyalarının analizi
13 Vaka analizi: Başarılı tasarım yönetimi örnekleri Vaka analizi, tartışma Vaka örneklerinin incelenmesi
14 Genel tekrar ve proje sunumları Sunum, değerlendirme Final sunumları hazırlığı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 50 50
Final Sınavı 1 50 50
Seminer 1 70 70
Toplam İş Yükü (saat) 170

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2
ÖÇ 3 3 4 4 5 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek