| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9247015022025 | Canlandırma Temelli Tasarım Uygulamaları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilerin stop motion animasyon tekniklerini öğrenerek farklı stillerde canlandırmalar üretebilmesini sağlamak ve güncel toplumsal sorunlara yönelik özgün, yaratıcı fikirlerini görüntü, ses ve animasyon unsurlarıyla birleştirerek dijital ortama uygun multimedya projeleri geliştirmelerini desteklemektir. Ayrıca öğrencilerin, toplumsal temalara yönelik farkındalık oluşturmayı amaçlayan sosyal sorumluluk projeleri tasarlaması; bu projeleri fikir aşamasından nihai çıktıya kadar üretmesi ve sunması hedeflenmektedir.
| 1 | Öğrenciler, stop motion animasyonun temel tekniklerini açıklayabilir ve farklı stillerde uygulayabilir. |
| 2 | Öğrenciler, görüntü, ses ve animasyon unsurlarını bir araya getirerek dijital ortama uygun multimedya projeleri geliştirebilir. |
| 3 | Öğrenciler, güncel toplumsal sorunlara yönelik özgün ve yaratıcı fikirler üreterek bunları animasyon yoluyla ifade edebilir. |
| 4 | Öğrenciler, sosyal sorumluluk bilinciyle toplumsal temalara yönelik projeler tasarlayabilir ve üretim sürecini fikirden nihai çıktıya kadar yönetebilir. |
| 5 | Öğrenciler, geliştirdikleri animasyon ve multimedya projelerini profesyonel biçimde sunabilir ve hedef kitleyle etkili iletişim kurabilir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Derse giriş, animasyon kavramı ve stop motion'a genel bakış | Ders anlatımı, tartışma | Ders izlencesi ve temel kavramlar incelemesi |
| 2 | Animasyonun dili ve görsel anlatım biçimleri | Ders anlatımı, örnek inceleme | Canlandırma diline dair kuramsal metinler |
| 3 | Stop motion türleri: cut-out, claymation, pixilation vb. | Ders anlatımı, video analizi | Stop motion türleri üzerine araştırma |
| 4 | Fikir geliştirme: toplumsal sorunlar ve görselleştirme yolları | Grup çalışması, beyin fırtınası | Sosyal tema belirleme ve analiz |
| 5 | Senaryo yazımı ve storyboard oluşturma | Uygulama, sunum | Örnek storyboard ve senaryo incelemeleri |
| 6 | Malzeme seçimi, set tasarımı ve teknik ekipman kullanımı | Uygulama, grup çalışması | Deneysel çekim örneklerinin analizi |
| 7 | Kamera, ışık, mekan ve zaman unsurlarının yönetimi | Uygulama, atölye çalışması | Stop motion çekim teknikleri üzerine uygulama |
| 8 | Ara sınav | Sınav | Ara sınav hazırlığı |
| 9 | Ses, efekt ve müzik kullanımında anlatım gücü | Ders anlatımı, uygulama | Ses tasarımı örneklerinin incelenmesi |
| 10 | Stop motion prodüksiyon süreci: çekim ve dijital düzenleme Atölye çalışması, uygulama Adobe After Effects veya eşdeğer yazılım kullanımı | Atölye çalışması, uygulama | Adobe After Effects veya eşdeğer yazılım kullanımı |
| 11 | Sosyal içerikli multimedya projeleri: örnek analiz | Vaka incelemesi, sunum | Etkili sosyal sorumluluk projelerinin değerlendirilmesi |
| 12 | Proje prodüksiyon süreci: bireysel rehberlik | Danışmanlık, uygulama | Proje bazlı çekim ve dijital düzenleme süreci |
| 13 | Proje teslimi öncesi kurgu, ses ve görsel bütünlüğün kontrolü | Uygulama, danışmanlık | Final projesi çıktılarının tamamlanması |
| 14 | Final sunumları ve değerlendirme | Sunum, geri bildirim | Sosyal sorumluluk projesi sunumu |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
| Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
| Seminer | 1 | 70 | 70 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 170 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 3 | |||||||||||||
| ÖÇ 2 | ||||||||||||||
| ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | ||||||||
| ÖÇ 4 | ||||||||||||||
| ÖÇ 5 |