| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9247015042025 | Çağdaş Sanat Felsefesi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, çağdaş sanatın temel felsefi temellerini ve düşünsel yönelimlerini öğrencilere tanıtmak; 20. yüzyıl sonrasındaki sanat hareketlerini sosyal, kültürel ve politik bağlamlarda analiz edebilme becerisi kazandırmaktır. Sanat ile gerçeklik, sanat ile izleyici arasındaki ilişki, sanatın işlevi, estetik değerler ve sanat eleştirisi gibi konular ele alınarak öğrencilerin çağdaş sanatı düşünsel bir çerçevede değerlendirme alışkanlığı geliştirmeleri hedeflenmektedir.
| 1 | Öğrenciler, çağdaş sanatın temel felsefi temellerini ve düşünsel yönelimlerini açıklayabilir. |
| 2 | Öğrenciler, 20. yüzyıl sonrası sanat hareketlerini sosyal, kültürel ve politik bağlamlarda analiz edebilir. |
| 3 | Öğrenciler, sanat ile gerçeklik, sanat ile izleyici arasındaki ilişkiyi tartışabilir. |
| 4 | Öğrenciler, sanatın işlevini ve estetik değerlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. |
| 5 | Öğrenciler, çağdaş sanatı felsefi ve kuramsal bir çerçevede yorumlayarak eleştirel düşünme ve değerlendirme alışkanlığı geliştirebilir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Derse giriş, sanat felsefesine genel bakış | Ders anlatımı, tartışma | Ders izlencesi ve temel okuma |
| 2 | Sanat nedir? Tanımlar, yaklaşımlar, tarihsel dönüşümler | Ders anlatımı, örnek analiz | Antik dönemden günümüze sanat anlayışları |
| 3 | Estetik kavramı ve çağdaş anlamları | Tartışma, vaka incelemesi | Estetik kuramlar üzerine okumalar |
| 4 | Modernizm ve sanat | Ders anlatımı, sunum | Modern sanat örneklerinin incelenmesi |
| 5 | Postmodernizm ve sanatın parçalanışı | Tartışma, grup çalışması | Postmodern sanat kuramları |
| 6 | Kavramsal sanat ve eleştirel pratikler | Sunum, örnek analiz | 1960 sonrası sanat hareketleri |
| 7 | Sanat ve izleyici ilişkisi | Ders anlatımı, tartışma | İzleyici merkezli sanat üzerine okumalar |
| 8 | Ara sınav | Sınav | Ara sınav hazırlığı |
| 9 | Sanat ve gerçeklik ilişkisi | Vaka analizi, grup çalışması | Gerçeklik kuramları ve temsil tartışmaları |
| 10 | Sanat ve politika: direniş, eleştiri, aktivizm | Tartışma, sunum | Siyasal sanat pratikleri üzerine inceleme |
| 11 | Çağdaş sanat ve küresel söylemler | Ders anlatımı, örnek analiz | Küreselleşme sonrası sanat üretimi |
| 12 | Sanat eleştirisi ve eleştirinin sınırları | Vaka analizi, tartışma | Eleştirel sanat yazıları üzerine okuma |
| 13 | Sanatın geleceği: spekülatif yaklaşımlar | Sunum, bireysel proje danışmanlığı | Final projesi hazırlığı |
| 14 | Final proje sunumları ve değerlendirme | Sunum, geri bildirim | Final sunumunun hazırlanması |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
| Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
| Seminer | 1 | 70 | 70 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 170 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 3 | |||||||||||||
| ÖÇ 2 | ||||||||||||||
| ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | ||||||||
| ÖÇ 4 | ||||||||||||||
| ÖÇ 5 |