| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9247015062025 | Dijital Görsel Kültür | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilerin modern ve postmodern kuramlar çerçevesinde tekno-kültür kavramını tanımlayabilmeleri ve bu kavramı derinlemesine kavrayabilmelerini sağlamaktır. Ders kapsamında; modernite ve postmodernitenin temel unsurları, ideoloji ve söylem kavramları, kitle kültürü ve tüketim toplumu üzerine düşünceler, teknoloji ve kültür etkileşimi ile video oyunları, bilimkurgu edebiyatı ve sineması incelenmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Onur Orkan Akşit
| 1 | Öğrenciler, modern ve postmodern kuramlar bağlamında tekno-kültür kavramını tanımlayabilir ve açıklayabilir. |
| 2 | Öğrenciler, modernite ve postmodernitenin temel unsurlarını analiz ederek kültürel ve düşünsel bağlamlarını tartışabilir. |
| 3 | Öğrenciler, ideoloji, söylem, kitle kültürü ve tüketim toplumu üzerine eleştirel değerlendirmeler yapabilir. |
| 4 | Öğrenciler, teknoloji ve kültür arasındaki etkileşimi farklı alanlarda (ör. video oyunları, bilimkurgu edebiyatı, sinema) inceleyebilir. |
| 5 | Öğrenciler, tekno-kültür kavramını teorik ve pratik bağlamlarda yorumlayarak güncel kültürel tartışmalara eleştirel katkı sunabilir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Derse giriş, görsel dijital kültür kavramına giriş | Ders anlatımı, tartışma | Ders izlencesi inceleme |
| 2 | Modernite ve postmodernitenin temel öğeleri | Ders anlatımı, örnek analiz | Modernlik ve postmodernlik üzerine okumalar |
| 3 | Kültür, ideoloji ve söylem kavramları | Ders anlatımı, vaka analizi | Kültürel söylem üzerine kaynak taraması |
| 4 | Kitle kültürü ve tüketim toplumu | Tartışma, sunum | Tüketim kültürü kuramları üzerine okuma |
| 5 | Teknokültür: kavramlar ve yaklaşımlar | Ders anlatımı, grup çalışması | Teknoloji-kültür etkileşimi örnekleri |
| 6 | Dijital mecralarda kültürel üretim ve temsil | Uygulama, tartışma | Dijital platformlar üzerine vaka analizi |
| 7 | Görsel medya ve dijital kimlik inşası | Sunum, örnek çözümleme | Sosyal medya örneklerinin analizi |
| 8 | Ara sınav | Sınav | Ara sınav hazırlığı |
| 9 | Video oyunları ve etkileşimli dijital anlatılar | Uygulama, grup çalışması | Oyun estetiği ve kültürü üzerine inceleme |
| 10 | Bilimkurgu sineması: teknoloji, beden ve toplum | Film çözümlemesi, tartışma | Seçilen bilimkurgu filmlerinin analizi |
| 11 | Bilimkurgu edebiyatında gelecek tahayülleri | Ders anlatımı, örnek analiz | Bilimkurgu metinlerinden seçki |
| 12 | Dijital ortamda görsel üretimin dönüşümü | Uygulama, vaka analizi | Yeni medya sanatları üzerine inceleme |
| 13 | Postmodern dijital kültürde eleştirel yaklaşımlar | Tartışma, sunum | Eleştirel kuramlar okuması |
| 14 | Genel tekrar ve proje sunumları | Sunum, değerlendirme | Final sunumu ve rapor hazırlığı |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
| Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
| Seminer | 1 | 70 | 70 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 170 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 3 | |||||||||||||
| ÖÇ 2 | ||||||||||||||
| ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | ||||||||
| ÖÇ 4 | ||||||||||||||
| ÖÇ 5 |