GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9247015062025 Dijital Görsel Kültür Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, öğrencilerin modern ve postmodern kuramlar çerçevesinde tekno-kültür kavramını tanımlayabilmeleri ve bu kavramı derinlemesine kavrayabilmelerini sağlamaktır. Ders kapsamında; modernite ve postmodernitenin temel unsurları, ideoloji ve söylem kavramları, kitle kültürü ve tüketim toplumu üzerine düşünceler, teknoloji ve kültür etkileşimi ile video oyunları, bilimkurgu edebiyatı ve sineması incelenmektedir.


Dr. Öğr. Üyesi Onur Orkan Akşit


1 Öğrenciler, modern ve postmodern kuramlar bağlamında tekno-kültür kavramını tanımlayabilir ve açıklayabilir.
2 Öğrenciler, modernite ve postmodernitenin temel unsurlarını analiz ederek kültürel ve düşünsel bağlamlarını tartışabilir.
3 Öğrenciler, ideoloji, söylem, kitle kültürü ve tüketim toplumu üzerine eleştirel değerlendirmeler yapabilir.
4 Öğrenciler, teknoloji ve kültür arasındaki etkileşimi farklı alanlarda (ör. video oyunları, bilimkurgu edebiyatı, sinema) inceleyebilir.
5 Öğrenciler, tekno-kültür kavramını teorik ve pratik bağlamlarda yorumlayarak güncel kültürel tartışmalara eleştirel katkı sunabilir.

Birinci Öğretim



[Yok]



Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş, görsel dijital kültür kavramına giriş Ders anlatımı, tartışma Ders izlencesi inceleme
2 Modernite ve postmodernitenin temel öğeleri Ders anlatımı, örnek analiz Modernlik ve postmodernlik üzerine okumalar
3 Kültür, ideoloji ve söylem kavramları Ders anlatımı, vaka analizi Kültürel söylem üzerine kaynak taraması
4 Kitle kültürü ve tüketim toplumu Tartışma, sunum Tüketim kültürü kuramları üzerine okuma
5 Teknokültür: kavramlar ve yaklaşımlar Ders anlatımı, grup çalışması Teknoloji-kültür etkileşimi örnekleri
6 Dijital mecralarda kültürel üretim ve temsil Uygulama, tartışma Dijital platformlar üzerine vaka analizi
7 Görsel medya ve dijital kimlik inşası Sunum, örnek çözümleme Sosyal medya örneklerinin analizi
8 Ara sınav Sınav Ara sınav hazırlığı
9 Video oyunları ve etkileşimli dijital anlatılar Uygulama, grup çalışması Oyun estetiği ve kültürü üzerine inceleme
10 Bilimkurgu sineması: teknoloji, beden ve toplum Film çözümlemesi, tartışma Seçilen bilimkurgu filmlerinin analizi
11 Bilimkurgu edebiyatında gelecek tahayülleri Ders anlatımı, örnek analiz Bilimkurgu metinlerinden seçki
12 Dijital ortamda görsel üretimin dönüşümü Uygulama, vaka analizi Yeni medya sanatları üzerine inceleme
13 Postmodern dijital kültürde eleştirel yaklaşımlar Tartışma, sunum Eleştirel kuramlar okuması
14 Genel tekrar ve proje sunumları Sunum, değerlendirme Final sunumu ve rapor hazırlığı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 50 50
Final Sınavı 1 50 50
Seminer 1 70 70
Toplam İş Yükü (saat) 170

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2
ÖÇ 3 3 4 4 5 3 4
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek