| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9247015122025 | Oyun Tasarımı ve Oyun Oynama Motivasyonları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilere oyun tarihi, oyun endüstrisi, oyun türleri, oyun kültürü, oyuncu tipleri ve oyun oynama motivasyonlarına ilişkin teorik bilgi kazandırmaktır. Ders kapsamında öğrencilere, hem masaüstü hem de dijital oyun tasarımına yönelik temel prensipler öğretilmekte ve öğrencilerden bir masaüstü oyun ile bir dijital oyun mekaniği geliştirmeleri beklenmektedir.
Doç. Dr. Damla İşbilen
| 1 | Öğrenciler, oyun tarihini, oyun endüstrisinin gelişimini, oyun türlerini ve oyun kültürünü açıklayabilir. |
| 2 | Öğrenciler, farklı oyuncu tiplerini ve oyun oynama motivasyonlarını analiz edebilir. |
| 3 | Öğrenciler, masaüstü ve dijital oyun tasarımına ilişkin temel prensipleri tanımlayabilir ve uygulayabilir. |
| 4 | Öğrenciler, edindikleri kuramsal bilgileri kullanarak özgün bir masaüstü oyun geliştirebilir. |
| 5 | Öğrenciler, dijital ortama uygun bir oyun mekaniği tasarlayabilir ve oyun deneyimini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Derse giriş, oyunun tanımı ve tarihçesi | Ders anlatımı, tartışma | Ders izlencesi ve temel kavramlar üzerine okuma |
| 2 | Oyun endüstrisinin gelişimi ve küresel etkisi | Ders anlatımı, vaka analizi | Oyun sektörü raporlarının incelenmesi |
| 3 | Oyun türlerinin sınıflandırılması | Sunum, örnek analiz | Farklı oyun türleri üzerine araştırma |
| 4 | Oyun kültürü: oyunculuk pratiği ve topluluklar | Tartışma, örnek inceleme | Oyuncu forumları ve topluluk yapıları üzerine okuma |
| 5 | Oyuncu tipolojileri ve motivasyon kuramları | Ders anlatımı, sınıf içi uygulama | Bartle, Yee gibi kuramcıların modelleri üzerine okuma |
| 6 | Oyun deneyimi tasarımı: akış, ödül, ilerleme | Grup çalışması, sunum | Başarılı oyun örneklerinin incelenmesi |
| 7 | Masaüstü oyun tasarımına giriş | Atölye çalışması, uygulama | Örnek masaüstü oyunların incelenmesi |
| 8 | Ara sınav | Sınav | Ara sınav hazırlığı |
| 9 | Dijital oyun mekaniği tasarımına giriş | Ders anlatımı, vaka analizi | Basit dijital oyunların yapısı üzerine okuma |
| 10 | Etkileşim ve kullanıcı deneyimi | Uygulama, sınıf içi testler | UX ve UI temel ilkelerinin gözden geçirilmesi |
| 11 | Anlatı, karakter tasarımı ve oyun atmosferi | Ders anlatımı, örnek analiz | Hikâye tabanlı oyunlar üzerine araştırma |
| 12 | Oyunlaştırma kavramı ve uygulama alanları | Sunum, vaka analizi | Eğitim, sağlık ve pazarlamada oyunlaştırma örnekleri |
| 13 | Dijital oyun mekaniği prototipi geliştirme | Uygulama, bireysel rehberlik | Oyun fikri ve yapı taslağı hazırlanması |
| 14 | Final proje sunumları ve değerlendirme | Sunum, geri bildirim | Dijital oyun mekanik sunumu |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
| Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
| Seminer | 1 | 70 | 70 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 170 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 3 | |||||||||||||
| ÖÇ 2 | ||||||||||||||
| ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | ||||||||
| ÖÇ 4 | ||||||||||||||
| ÖÇ 5 |