GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9247015122025 Oyun Tasarımı ve Oyun Oynama Motivasyonları Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, öğrencilere oyun tarihi, oyun endüstrisi, oyun türleri, oyun kültürü, oyuncu tipleri ve oyun oynama motivasyonlarına ilişkin teorik bilgi kazandırmaktır. Ders kapsamında öğrencilere, hem masaüstü hem de dijital oyun tasarımına yönelik temel prensipler öğretilmekte ve öğrencilerden bir masaüstü oyun ile bir dijital oyun mekaniği geliştirmeleri beklenmektedir.


Doç. Dr. Damla İşbilen


1 Öğrenciler, oyun tarihini, oyun endüstrisinin gelişimini, oyun türlerini ve oyun kültürünü açıklayabilir.
2 Öğrenciler, farklı oyuncu tiplerini ve oyun oynama motivasyonlarını analiz edebilir.
3 Öğrenciler, masaüstü ve dijital oyun tasarımına ilişkin temel prensipleri tanımlayabilir ve uygulayabilir.
4 Öğrenciler, edindikleri kuramsal bilgileri kullanarak özgün bir masaüstü oyun geliştirebilir.
5 Öğrenciler, dijital ortama uygun bir oyun mekaniği tasarlayabilir ve oyun deneyimini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.

Birinci Öğretim



[Yok]



Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş, oyunun tanımı ve tarihçesi Ders anlatımı, tartışma Ders izlencesi ve temel kavramlar üzerine okuma
2 Oyun endüstrisinin gelişimi ve küresel etkisi Ders anlatımı, vaka analizi Oyun sektörü raporlarının incelenmesi
3 Oyun türlerinin sınıflandırılması Sunum, örnek analiz Farklı oyun türleri üzerine araştırma
4 Oyun kültürü: oyunculuk pratiği ve topluluklar Tartışma, örnek inceleme Oyuncu forumları ve topluluk yapıları üzerine okuma
5 Oyuncu tipolojileri ve motivasyon kuramları Ders anlatımı, sınıf içi uygulama Bartle, Yee gibi kuramcıların modelleri üzerine okuma
6 Oyun deneyimi tasarımı: akış, ödül, ilerleme Grup çalışması, sunum Başarılı oyun örneklerinin incelenmesi
7 Masaüstü oyun tasarımına giriş Atölye çalışması, uygulama Örnek masaüstü oyunların incelenmesi
8 Ara sınav Sınav Ara sınav hazırlığı
9 Dijital oyun mekaniği tasarımına giriş Ders anlatımı, vaka analizi Basit dijital oyunların yapısı üzerine okuma
10 Etkileşim ve kullanıcı deneyimi Uygulama, sınıf içi testler UX ve UI temel ilkelerinin gözden geçirilmesi
11 Anlatı, karakter tasarımı ve oyun atmosferi Ders anlatımı, örnek analiz Hikâye tabanlı oyunlar üzerine araştırma
12 Oyunlaştırma kavramı ve uygulama alanları Sunum, vaka analizi Eğitim, sağlık ve pazarlamada oyunlaştırma örnekleri
13 Dijital oyun mekaniği prototipi geliştirme Uygulama, bireysel rehberlik Oyun fikri ve yapı taslağı hazırlanması
14 Final proje sunumları ve değerlendirme Sunum, geri bildirim Dijital oyun mekanik sunumu



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 50 50
Final Sınavı 1 50 50
Seminer 1 70 70
Toplam İş Yükü (saat) 170

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2
ÖÇ 3 3 4 4 5 3 4
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek