Ders Öğretim Planı
| Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
| 9247015182025 |
Etkileşim Tasarımı |
Seçmeli Ders Grubu |
1 |
2 |
6,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencileri geleceğin teknolojileri hakkında sosyal, kültürel ve teknolojik bağlamda bilgilendirmek ve yenilikçi-yaratıcı endüstrileri takip ederek insan-bilgisayar etkileşimi, etkileşim algısı, kullanıcı deneyimi, kullanıcı odaklı tasarım ve interaktif medya teknolojileri alanlarında teorik bir perspektif kazandırmaktır. Etkileşim kavramı, yeni medya bakış açısıyla ele alınmakta; etkileşim boyutları, katılımcı kültür ve kullanıcı kaynaklı içerik üretimi eleştirel bir yaklaşımla incelenmektedir. Etkileşim ile tasarım disiplini arasındaki ilişki, kullanıcı deneyimi tasarımı, bilgi mimarisi ve yeni nesil etkileşimli medya teknolojilerinin güncel örnekleriyle desteklenmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Onur Orkan Akşit
| 1 |
Öğrenciler, geleceğin teknolojilerini sosyal, kültürel ve teknolojik bağlamlarda açıklayabilir. |
| 2 |
Öğrenciler, insan-bilgisayar etkileşimi, etkileşim algısı, kullanıcı deneyimi ve kullanıcı odaklı tasarım kavramlarını teorik düzeyde analiz edebilir. |
| 3 |
Öğrenciler, etkileşim kavramını yeni medya perspektifinden değerlendirerek katılımcı kültür ve kullanıcı kaynaklı içerik üretimini eleştirel olarak tartışabilir. |
| 4 |
Öğrenciler, kullanıcı deneyimi tasarımı ile bilgi mimarisi arasındaki ilişkiyi açıklayabilir ve güncel uygulamalar üzerinden yorumlayabilir. |
| 5 |
Öğrenciler, yeni nesil etkileşimli medya teknolojilerini inceleyerek tasarım disiplinine yönelik yenilikçi ve eleştirel bakış açıları geliştirebilir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
| Hafta |
Konular (Teorik) |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık |
| 1 |
Derse giriş, etkileşim tasarımı kavramına giriş |
Ders anlatımı, tartışma |
Ders izlencesi ve temel kavramların incelenmesi |
| 2 |
Yeni medya perspektifinden etkileşim kavramı |
Ders anlatımı, örnek analiz |
Yeni medya kuramları üzerine temel okumalar |
| 3 |
Etkileşim boyutları ve algılanan etkileşim |
Ders anlatımı, vaka analizi |
Kullanıcı deneyimi örneklerinin incelenmesi |
| 4 |
İnsan-bilgisayar etkileşimi ve kullanıcı odaklı tasarım |
Sunum, uygulama |
HCI alanında temel okuma ve analizler |
| 5 |
Katılımcı kültür ve kullanıcı türevli içerik üretimi |
Tartışma, örnek inceleme |
Sosyal medya ve platform örneklerinin analizi |
| 6 |
Bilgi mimarisi ve kullanıcı deneyimi tasarımı |
Uygulama, vaka çalışması |
Web ve mobil arayüz örnekleriyle analiz |
| 7 |
Etkileşimli medya teknolojilerine genel bakış |
Sunum, grup çalışması |
Güncel teknolojiler üzerine araştırma |
| 8 |
Ara sınav |
Sınav |
Ara sınav hazırlığı |
| 9 |
Giyilebilir teknolojiler, AR/VR ve etkileşim |
Uygulama, örnek analiz |
Artırılmış gerçeklik uygulamaları |
| 10 |
Duyusal tasarım ve deneyimsel etkileşim |
Vaka analizi, sınıf içi uygulama |
Multisensory design örnekleri |
| 11 |
Etkileşimde estetik ve arayüz tasarımı |
Ders anlatımı, değerlendirme |
UI örnekleri ve görsel hiyerarşi incelemesi |
| 12 |
Eleştirel tasarım ve spekülatif etkileşim örnekleri |
Sunum, tartışma |
Disiplinlerarası spekülatif tasarım okuması |
| 13 |
Etkileşim tasarımının geleceği ve eğilimler |
Araştırma sunumları |
Güncel makaleler ve örnek projeler |
| 14 |
Final proje sunumları ve genel değerlendirme |
Sunum, geri bildirim |
Final çıktılarının hazırlanması |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
| Ara Sınav |
1 |
100 |
|
Toplam
|
100
|
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
| Final Sınavı |
1 |
100 |
|
Toplam
|
100
|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
| Ara Sınav |
1 |
50 |
50 |
| Final Sınavı |
1 |
50 |
50 |
| Seminer |
1 |
70 |
70 |
|
Toplam İş Yükü (saat)
|
170
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
PÇ 12 |
PÇ 13 |
PÇ 14 |
| ÖÇ 1 |
3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ÖÇ 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ÖÇ 3 |
|
|
3
|
|
|
4
|
|
4
|
|
5
|
3
|
|
4
|
|
| ÖÇ 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ÖÇ 5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek