Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301056082019 | Çocuk Sağlığı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 7,00 |
Doktora
Türkçe
Çocuk sağlığının değerlendirilmesinde halk sağlığı bakış açısının yerleştirilmesi, Türkiye’de ve dünyada çocuk sağlığının durumunu değerlendirmek, Sağlık hizmetleri içinde çocuk sağlığına yönelik çalışmaların ve yürüyen programların tanıtılması amacıyla ders verilmektedir.
Prof. Dr. Hür Hassoy
1 | Çocuk sağlığının ülkemizde ve dünyadaki durumunu değerlendirmek |
2 | Çocuğun sosyal, psikolojik ve diğer gereksinimlerini açıklayabilmek |
3 | Sağlık hizmetlerinde çocuğun yerini tartışmak |
4 | Özel ve risk altındaki çocukların durumunu tartışmak |
5 | Çocuklarda sık görülen sağlık sorunları ve bu konuda yürütülen programları tanımak |
6 | Çevresel risklerle çocuk sağlığı ilişkisini değerlendirmek |
7 | Çocuğun gelişimsel dönemine göre hizmetlerin yönlendirilmesinin anlaşılması |
8 | |
9 | |
10 | |
11 |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çocuk sağlığı ile ilgili temel kavramlar ve çocukluk çağı evreleri, özellikleri Çocuk sağlığı göstergeleri Risk gruplarının belirlenmesi, bebek ve çocuk gelişimi, izleme Toplumda sık rastlanan çocukluk çağı hastalıkları ve korunma Adölesan sağlığı Güç koşullar altındaki çocukların sağlık durumları Dünyada ve Türkiye’de izlenen çocuk sağlığı politikaları Dünyada geçmişten bugüne kadar çocuk sağlığının durumu Sağlık hizmetleri içinde çocuk sağlığına yaklaşımı Çocuk ve çevre Çocukluk çağı kronik hastalıklar Çocukluk çağı enfeksiyon hastalıkları Okul sağlığı Özel gereksinimli çocuklar SAVAŞ, olağandışı durumlar ve ÇOÇUK Ana çocuk sağlığı ile ilgili hizmet veren kurumların ziyaret edilmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Çocuk sağlığı ile ilgili temel kavramlar ve çocukluk çağı evreleri, özellikleri | |||
2 | Çocuk sağlığı göstergeleri | |||
3 | Risk gruplarının belirlenmesi, bebek ve çocuk gelişimi, izleme | |||
4 | Toplumda sık rastlanan çocukluk çağı hastalıkları ve korunma | |||
5 | Adölesan sağlığı | |||
6 | Güç koşullar altındaki çocukların sağlık durumları | |||
7 | Dünyada ve Türkiye’de izlenen çocuk sağlığı politikaları | |||
8 | Dünyada geçmişten bugüne kadar çocuk sağlığının durumu | |||
9 | Sağlık hizmetleri içinde çocuk sağlığına yaklaşımı | |||
10 | Çocuk ve çevre | |||
11 | Çocukluk çağı kronik hastalıklar | |||
12 | Çocukluk çağı enfeksiyon hastalıkları | |||
13 | Okul sağlığı | |||
14 | Özel gereksinimli çocuklar | |||
15 | SAVAŞ, olağandışı durumlar ve ÇOÇUK | |||
16 | Ana çocuk sağlığı ile ilgili hizmet veren kurumların tartışılması |
1. Prof. Dr. Nusret T. FİŞEK. Halk Sağlığına Giriş. Çağ Matbaası, Ankara, 1985 2. Prof. Dr. Rahmi DİRİCAN Toplum Hekimliği (Halk Sağlığı), Uludağ Üniversitesi Basımevi, Bursa, 1993. 3. Prof. Dr. Münevver Bertan, Prof. Dr. Çağatay Güler. Halk sağlığı. Güneş Kitabevi, Ankara, 1995. 4. Dünya çocuklarının durumu, UNICEF 5. Prof Dr. Olcay Neyzi. Anne ve çocuk sağlığında öncelikler. Nobel Tıp Kitabevi. 1994. 6. Maurice King, Fellicity King, Soebagio Martodipoero. Primary child care . Oxford University press. 1991. 7. James McKenzei, Robert R. Pinger, Jerome E. Kotecki. An introduction to community health. Jones and Barlett Publishers, 2002.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 | 90 |
Final Sınavı | 1 | 90 | 90 |
Derse Katılım | 16 | 32 | 512 |
Tartışma | 16 | 32 | 512 |
Beyin Fırtınası | 16 | 32 | 512 |
Rapor Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 1721 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 8 | |||||
ÖÇ 9 | |||||
ÖÇ 10 | |||||
ÖÇ 11 |