Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301056112019 | Ana Sağlığı ve Üreme Sağlığı | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler üreme sağlığı ile sağlık sistemi, sağlık politikaları, halk sağlığı uygulamaları ile ilişkileri açıklayabilecektir. Programın sonunda öğrenci sağlık hizmet sistemini üreme sağlığı konularına uygun şekşilde planlamayı anlayabilecektir.
Doç. Dr. Aslı Davas
1 | Kadın sağlığını etkileyen etkenlerin toplumsal cinsiyet açısından değerlendirebilmek |
2 | Üreme sağlığı kavramını ve kapsamını tanımlayabilmek |
3 | Üreme sağlığında kullanılan hızları yorumlayabilmek |
4 | Üreme sağlığı açısından Türkiyenin durumunu dünya ile karşılaştırabilmek |
5 | Üreme sağlığı hizmetinde örgütlenme yapılarını karşılaştırabilmek |
6 | Sağlık reformlarının üreme sağlığına etkisini değerlendirebilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Toplumsal cinsiyet bağlamında kadın sağlığı Üreme Sağlığına Bütüncül Yaklaşım Üreme Sağlığında Kullanılan Hız ve Oranlar ve Türkiye Verileri Güvenli Annelik (Prenatal Tanı) Sağlık reformları ve üreme sağlığında örgütlenme (Türkiye- Programlar) Türkiye’de aile planlaması Kadına yönelik şiddet
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | ||
2 | Toplumsal cinsiyet ve kadın sağlığı | ||
3 | Üreme sağlığına bütüncül yaklaşım | ||
4 | Üreme Sağlığında Kullanılan Hız ve Oranlar ve Türkiye Verileri | ||
5 | Üreme sağlığında örgütlenme | ||
6 | Örnek olgu sunumları; Güvenli annelik | ||
7 | Örnek olgu sunumları ;Genital kanserler | ||
8 | Örnek olgu sunumları;Aile planlaması | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Kadına Yönelik Şiddet | ||
11 | Adölesan sağlığı | ||
12 | Cinsel sağlık | ||
13 | Sağlık reformları ve üreme sağlığı | ||
14 | Rapor sunumu (Ülke örnekleri) | ||
15 | Rapor sunumu (Ülke örnekleri) | ||
16 | Final |
İnsan Kaynaklarını Geliştirme Vakfı, Aile Plkanlamasında Temel Bilgiler, Ankara, 1997 Hatcher R. H, The Essentials of Contracepotive Technology, Handbook for Clinic Staff, Population İnformation Program, 1997 Neyzi O., Yolsal N., Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar Tanı ve Tedavi Rehberi, İstanbul , 2002 Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Ulusal Aile Planlaması Hizmet rehberi Aile Planlaması ve Üreme Sağlığı, Ankara, 2000
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Sunma | 1 | 30 | 30 |
Makale Kritik Etme | 3 | 2 | 6 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Rapor | 3 | 20 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 154 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 |
ÖÇ 3 | 2 | 4 | 1 | 3 | 1 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 |
ÖÇ 6 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 |