Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301056192019 | Toplum Beslenmesi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Toplum beslenmesi kavramının mahiyetini belirtip, bütün sosyal sınıflara hitabeden bir beslenme politikasının nasıl olması gerektiğini tartışmak, Türkiye’deki durumunu irdelemek, yanlış beslenme gelenek ve politikaları sonucu ne tür sapmalar olabildiğini ve önlem çarelerini öğretmek
Prof.Dr.Işıl Ergin
1 | Toplumda sık rastlanan beslenme sorunlarını bilme, tanımlayabilme |
2 | Beslenme sorunları ile ilişkili sosyal ve ekonomik dinamikleri açıklayabilme |
3 | Beslenme sorunlarına ilişkin tarım ve sağlık politikalarını irdeleyebilme |
4 | Birinci basamak sağlık hizmetlerinde beslenmeye yönelik müdahaleleri bilme |
5 | Birinci basamak sağlık hizmetlerinde beslenmeye yönelik müdahaleleri iyileştirmek için öneri geliştirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
1.Temel Sağlık Hizmetlerinde beslenme eğitimi 2.Hatalı beslenmenin sebep olduğu sağlık bozuklukları a)Genel açlık (Starvasyon) b)Protein kalori yetmezliği (PCM=PEM): Marasmus, Kwashiorkor c)Avitaminozlar (Avit, B1, B2 vit., Folat, PP, diğer vit.) d)Bazı minerallerin yetersizliği veya fazlalığı (Fe, Ca, I, F) e)Aşırı beslenme (Süralimantasyon), Şişmanlık-Obesite ve bazı dejeneratif hastalıklar 3.Sağlığa zararlı unsurları içeren besinlerin sebep olduğu hastalıklar 4.Demir mineralinin toplum beslenmesindeki önemi 5.Okul çocuklarında Avitaminozlar ve önleme çareleri 6.Gıdaların Besleyici değer bakımından zenginleştirilmesi (İri taneli+ küçük taneli tahıl örneği) 7.Türkiye’de beslenmenin Endemik Guatr yönünden incelenmesi 8.Türkiye’de Raşitizm sorunları 9.Antropometrik ve beslenme araştırmaları sonuçlarına göre Türkiye’de beslenme problemleri 10.Malnutrisyon ve enfeksiyon ilişkisi 11.Toplum Beslenmesi politikaları ve Türkiye’nin durumu
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | 1.Temel Sağlık Hizmetlerinde beslenme eğitimi | ||
2 | 2.Hatalı beslenmenin sebep olduğu sağlık bozuklukları a)Genel açlık (Starvasyon) b)Protein kalori yetmezliği (PCM=PEM): Marasmus, Kwashiorkor c)Avitaminozlar (Avit, B1, B2 vit., Folat, PP, diğer vit.) d)Bazı minerallerin yetersizliği veya fazlalığı (Fe, Ca, I, F) e)Aşırı beslenme (Süralimantasyon), Şişmanlık-Obesite ve bazı dejeneratif hastalıklar | ||
3 | 3.Sağlığa zararlı unsurları içeren besinlerin sebep olduğu hastalıklar | ||
4 | 4.Demir mineralinin toplum beslenmesindeki önemi | ||
5 | 5.Okul çocuklarında Avitaminozlar ve önleme çareleri | ||
6 | 6.Gıdaların Besleyici değer bakımından zenginleştirilmesi (İri taneli+ küçük taneli tahıl örneği) | ||
7 | 7.Türkiye’de beslenmenin Endemik Guatr yönünden incelenmesi | ||
8 | 8.Türkiye’de Raşitizm sorunları | ||
9 | 9.Antropometrik ve beslenme araştırmaları sonuçlarına göre Türkiye’de beslenme problemleri | ||
10 | 10.Malnutrisyon ve enfeksiyon ilişkisi | ||
11 | 11.Toplum Beslenmesi politikaları ve Türkiye’nin durumu |
1. Baysal A. Genel beslenme. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2008. 2. Güler Ç, Akın L. Halk Sağlığı, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara 2003. 3. Yalkın L. Gıda Mevzuatı. Uğurer Tarım Kitapları, 2009.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 3 | 1 | 3 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Tartışma | 2 | 1 | 2 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 1 | 2 |
Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 165 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |