GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9301056142019 İleri Epidemiyoloji Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Epidemiyoloji dersinin araştırmaların doğruluğunu tehdit eden tüm hata kaynaklarını hata kaynaklarını sorgulayabilmek ve bu hata kaynakları ile baş etme kullanılan stratejileri uygulayabilmek için gerekli bilgi ve beceriyi kazanması amaçlanmaktadır. Ayrıca epidemiyolojide kullanılan özel yöntemler konusunda öğrencilerin bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.


Assoc. Prof. Dr. Zeliha Öcek


1 İstatistiksel anlamlılığı yorumlayabilme
2 Etki ve ilişkinin değerlendirilmesinde kullanılan ölçütleri hesaplayabilme ve yorumlayabilme
3 Geçerlilik ve güvenilirlik kavramlarını tanımlayabilme, araştırmaların geçerliliğik ve güvenilirliğini tehdit eden hata kaynaklarını fark edebilme, bu hata kaynakları ile başetmede kullanılan stratejileri uygulayabilme
4 Tanı ve tarama testlerinin, ölçeklerin geçerliliğini ve güveniliriliğini değerlendirebilme
5 Epidemiyolojide kullanılan başlıca özel araştırma yöntemlerinin temel özelliklerini tanımlayabilme


Temel epidemiyoloji


Yok


Derste araştırmaların doğruluğunu tehdit eden hata kaynakları ve başetme stratejileri ayrıntılı olarak tartışılmakta, epidemiyolojide kullanılan özel yöntemler hakkında bilgi verilmektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Araştırma tasarımı tipleri
2 İstatistiksel anlamlılığın yorumlanması
3 Etki ve İlişkinin Ölçümü
4 Araştırmaların Doğruluğu: Güvenilirlik
5 Araştirmaların Doğruluğu: Geçerlilik
6 Yan Tutma (Bias)
7 Karıştırıcı Faktör
8 Araştırmalarda Geçerliliğin Sağlanması -1
9 Araştırmalarda Geçerliliğin Sağlanması -2
10 Ara sınav
11 Tarama Testleri
12 Ölçek Güvenilirlik ve Geçerliliği
13 Epidemiyolojinin Veri Kaynakları
14 Epidemiyolojide Özel Konular-1: Yöneylem araştırması, Hızlı değerlendirme teknikleri, Coğrafi bilgi sistemleri, Yakalama yeniden yakalama yöntemi
15 Epidemiyolojide Özel Konular-2: Kanıta dayalı tıp, Metaanaliz
16 Epidemiyolojide Özel Konular-3: Farmakoepidemiyoloji, Beslenme Epidemiyolojisi

Rothman K.J., Greenland S. Modern Epidemiology. Lippincott Williams & Wilkins. 1998 Bonita R., Beaglehole R., Kjellström T. Basic Epidemiology, 2nd edition, World Health Organization, 2006 Katz D. Epidemiology, Biostatistics and Preventive Medicine Review. W.B. Saunders Company, 1997 Aschengrau A., Seage G.R. Essentials of Epidemiology in Public Health.Jones and Bartlett Publishers Canada, 2003


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 1 16
Rehberli Problem Çözümü 3 2 6
Takım/Grup Çalışması 3 2 6
Makale Kritik Etme 3 3 9
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 3 2 6
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 16 16
Ev Ödevi 5 10 50
Toplam İş Yükü (saat) 123

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek