GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9301086322013 Öğrenme ve Belleğin Fizyolojik Temelleri: Pratik Yaklaşım Seçmeli Ders Grubu 1 2 9,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı öğrenme ve belleğin altında yatan moleküler mekanizmaların kavranması ve öğrenme ve bellekle ilgili bazı deney modellerinin uygulayacak düzeyde öğretilmesidir.


Prof. Dr. Lütfiye Kanıt


1 Öğrenmenin altında yatan moleküler mekanizmalrı kavramak
2 Handling yapmayı öğrenmek
3 Tüm öğrenme deneyleri hakkında fikir sahibi olmak
4 Öğrenme deneyi planlayabilmek


Yok


Yok


Dersin ana temaları , öğrenmenin sınıflaması ve öğrenmenin altında yatan moleküler mekanizmaların kavranması, aktif-pasif sakınma ile spasyal öğrenme deneylerinin uygulama esaslarının öğretilmesidir..


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Standart hayvan labaratuvarı koşulları Standart hayvan labaratuvarı koşulları
2 Etik kurallar hayvan bakım koşulları
3 Öğrenme çalışmalarında handling’in önemi handling
4 Hafıza nasıl sınıflandırılabilir? handling
5 Öğrenmenin hücresel mekanizmaları bir davranış deneyi planlama
6 Öğrenmenin moleküler bir alfabesi varmıdır? bir davranış deneyi planlama
7 Öğrenmeye eşlik eden nöranal değişiklikler, bir davranış deneyi planlama
8 Pratik davranışsal sinir bilim: Problemler ve öneriler planlanan deneyin sunumu
9 Arasınav handling sözlü sınav
10 Pasif sakınma Pasif sakınma
11 Aktif sakınma Aktif sakınma
12 Artı labirent Artı labirent
13 Radial armmaze Radial armmaze
14 Spasyal öğrenme metodları Spasyal öğrenme metodları
15 Su tankı deneyleri Su tankı deneyleri
16 Final sınavı

Ganong WF. Review of Medical Physiology (2001), McGraw-Hill. Principles of neural sciencesE.R. Kandel, J.H. Schwartz, T.M.Jessell(2000), McGraw-Hill. Behavioural Neuroscience Apractical Approach A. Sahgal Oxford university Press.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 14 2 28
Proje Hazırlama 1 5 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Sözlü Sınav 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 65

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25
ÖÇ 1 5 5 5 4
ÖÇ 2 5 4 5
ÖÇ 3 5 5 4
ÖÇ 4 5 5 5 5 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek