| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9301086322013 | Öğrenme ve Belleğin Fizyolojik Temelleri: Pratik Yaklaşım | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 9,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı öğrenme ve belleğin altında yatan moleküler mekanizmaların kavranması ve öğrenme ve bellekle ilgili bazı deney modellerinin uygulayacak düzeyde öğretilmesidir.
Prof. Dr. Lütfiye Kanıt
| 1 | Öğrenmenin altında yatan moleküler mekanizmalrı kavramak |
| 2 | Handling yapmayı öğrenmek |
| 3 | Tüm öğrenme deneyleri hakkında fikir sahibi olmak |
| 4 | Öğrenme deneyi planlayabilmek |
Yok
Yok
Dersin ana temaları , öğrenmenin sınıflaması ve öğrenmenin altında yatan moleküler mekanizmaların kavranması, aktif-pasif sakınma ile spasyal öğrenme deneylerinin uygulama esaslarının öğretilmesidir..
| Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Standart hayvan labaratuvarı koşulları | Standart hayvan labaratuvarı koşulları | ||
| 2 | Etik kurallar | hayvan bakım koşulları | ||
| 3 | Öğrenme çalışmalarında handling’in önemi | handling | ||
| 4 | Hafıza nasıl sınıflandırılabilir? | handling | ||
| 5 | Öğrenmenin hücresel mekanizmaları | bir davranış deneyi planlama | ||
| 6 | Öğrenmenin moleküler bir alfabesi varmıdır? | bir davranış deneyi planlama | ||
| 7 | Öğrenmeye eşlik eden nöranal değişiklikler, | bir davranış deneyi planlama | ||
| 8 | Pratik davranışsal sinir bilim: Problemler ve öneriler | planlanan deneyin sunumu | ||
| 9 | Arasınav | handling sözlü sınav | ||
| 10 | Pasif sakınma | Pasif sakınma | ||
| 11 | Aktif sakınma | Aktif sakınma | ||
| 12 | Artı labirent | Artı labirent | ||
| 13 | Radial armmaze | Radial armmaze | ||
| 14 | Spasyal öğrenme metodları | Spasyal öğrenme metodları | ||
| 15 | Su tankı deneyleri | Su tankı deneyleri | ||
| 16 | Final sınavı |
Ganong WF. Review of Medical Physiology (2001), McGraw-Hill. Principles of neural sciencesE.R. Kandel, J.H. Schwartz, T.M.Jessell(2000), McGraw-Hill. Behavioural Neuroscience Apractical Approach A. Sahgal Oxford university Press.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 |
| Ev Ödevi | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
| Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
| Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 65 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||||||||||||
| ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||||||||||||||
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||||||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |