GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9301086302019 Nöroendokrin İlişkiler Seçmeli Ders Grubu 2 3 9,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı öğrenciye sinir sistemi ve endokrin sistem etkileşimini ve büyüme, beslenme ve yeme gibi bazı temel işlevlerin düzenlenmesini öğretmektir.


Prof. Dr. Ersin O. Koylu, Prof. Dr. Lütfiye Kanıt, Prof. Dr. Burcu Balkan


1 Hipotalamik işlevleri anlamak
2 Hipofiz bezinin endokrin düzenlenmesini ve işlevlerini öğrenmek
3 Stres yanıtının özelliklerini anlamak
4 Homeostatik mekanizmaların, vücut işlevlerinin ve immün sistemin nöroendokrin düzenlenmesini öğrenmek


Yok


Yok


Hipotalamik fonksiyonlar, Hipotalamusun entegrasyon işlevi ve beyindeki endokrin hedefler, Hipofiz işlevlerinin nöroendokrin düzenlenmesi, Üreme, gebelik ve laktsyonun nöroendokrin düzenlenmesi, Büyümenin düzenlenmesi, Stres yanıtı, Seksüel davranışın nöroendokrin düzenlenmesi, Maternal davranışın nöroendokrin düzenlenmesi, Sıvı dengesi ve homeostazın nöroendokrin düzenlenmesi, Beslenme davranışının nöroendokrin düzenlenmesi, Öğrenme ve belleğin nöroendokrin düzenlenmesi, Biyolojik ritimlerin nöroendokrin düzenlenmesi, Nöroendokrin sistem immün sistem ilişkisi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Hipotalamik fonksiyonlar
2 Hipotalamusun entegrasyon işlevi ve beyindeki endokrin hedefler
3 Hipotalamusun entegrasyon işlevi ve beyindeki endokrin hedefler
4 Hipofiz işlevlerinin nöroendokrin düzenlenmesi
5 Hipofiz işlevlerinin nöroendokrin düzenlenmesi
6 Üreme, gebelik ve laktsyonun nöroendokrin düzenlenmesi
7 Büyümenin düzenlenmesi
8 Stres yanıtı
9 Seksüel davranışın nöroendokrin düzenlenmesi
10 Maternal davranışın nöroendokrin düzenlenmesi
11 Sıvı dengesi ve homeostazın nöroendokrin düzenlenmesi
12 Beslenme davranışının nöroendokrin düzenlenmesi
13 Öğrenme ve belleğin nöroendokrin düzenlenmesi
14 Biyolojik ritimlerin nöroendokrin düzenlenmesi
15 Nöroendokrin sistem immün sistem ilişkisi

Neuroendocrinology in physiology and medicine (2000) edit by PM Conn, ME Freeman humana press Ganong WF. Review of Medical Physiology (2009), McGraw-Hill. Principles of Neural sciences. E.R. Kandel, J.H. Schwartz, T.M.Jessell (2000), McGraw-Hill.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 15 2 30
Bireysel Çalışma 15 2 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 15 2 30
Toplam İş Yükü (saat) 141

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek