Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301096102001 | Gelişimsel Biyoloji | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
“Gelişimsel Biyoloji” dersinin amacı ve hedefi insan ve değişik model organizmalardaki gelişim evrelerini inceleyip karşılaştırdıktan sonra, değişik gelişim evrelerinde gen ekspresyonunun hangi yöntemlerle manipule edilebildiğini öğretmek, gen fonksiyonlarını aydınlatmak, ve doku gelişimini ile etkileşimleri hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Doç. Dr. Buket Kosova
1 | İnsan ve değişik model organizmalardaki gelişim evrelerini inceleyip karşılaştırma |
2 | Değişik gelişim evrelerindeki gen ekspresyonların hangi yöntemlerle manipule edilebildiğini öğrenme |
3 | Gen fonksiyonlarını aydınlatma |
4 | Gen fonksiyonlarının doku gelişimine etkileri hakkında bilgi sahibi olma |
5 | Gelişimin Biyolojide kullanılan teknikler ve etik sorunlar hakkında bilgi sahibi olma |
Yok
Yok
Gelişim Evreleri: İnsan, Drosophila, zebrafish, civciv, Xenopus ve farenin embriyonik gelişme evreleri, benzerlik ve farklılıkları, ve gelişim esnasında gen ekspresyonunun manipulasyonu Gelişimin Biyolojide kullanılan Teknikler ve Etik Sorunlar: Gelişme evrelerinde görev alan genlerin fonksiyonel analizi, gen ekspresyonunun düzenlenmesi Doku Gelişimi: Embriyoda farklı dokuların gelişimi, doku içi ve dokular arası etkileşimler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Gelişimsel Biyoloji Dersine Giriş | ||
2 | Anatomik Yaklaşım | ||
3 | Evrimsel Gelişim Desenleri | ||
4 | Deneysel Yaklaşım | ||
5 | Morfogenetik Belirteçler | ||
6 | Morfojenler | ||
7 | Değişik gelişim evrelerinde gen ekspresyonunun manipule edilebildiğini yöntemler | ||
8 | Gen fonksiyonları ve doku gelişimi üzerine etkileri | ||
9 | İnsanın Gelişim Evreleri | ||
10 | Drosophila'nın Gelişim Evreleri | ||
11 | Zebrafish'in Gelişim Evreleri | ||
12 | Civcinin Gelişim Evreleri | ||
13 | Xenopus'un Gelişim Evreleri | ||
14 | Farenin Gelişim Evreleri | ||
15 | Gelişimsel Biyolojide kullanılan Teknikler ve Etik Sorunlar | ||
16 | Doku Gelişimi |
Scott F.G., “Developmental Biology” Sinauer Associates, Inc., Sixth Edition (2000) Ders Notları Öğretim Üyesi tarafından dağıtılmaktadır
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Tartışma | 16 | 1 | 16 |
Soru-Yanıt | 16 | 1 | 16 |
Bireysel Çalışma | 16 | 8 | 128 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 268 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | |||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 3 | ||||
ÖÇ 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | ||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 4 | 3 | 1 | 5 |