Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301096222013 | Protein-Protein Etkileşim Testleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
“Protein – Protein Etkileşim Testleri” dersinin amacı ve hedefi farklı protein – protein etkileşim şekillerini tanımlamak, ve bu etkileşimlerin ortaya konması için kullanılan genetik ve biyokimyasal testler hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Assist. Prof. Dr. Buket Kosova
1 | Protein – Protein Etkileşim Testlerini sayabilme |
2 | Protein – Protein Etkileşimlerinin ortaya konulması için kullanılan genetik testler hakkında bilgi sahibi olma |
3 | Protein – Protein Etkileşimlerinin ortaya konulması için kullanılan biyokimyasal testler hakkında bilgi sahibi olma |
4 | Herbir Protein – Protein Etkileşim Testinin avantajını bilme |
5 | Herbir Protein – Protein Etkileşim Testinin dezavantajını bilme |
Yok
Yok
Genetik testler: Synthetic lethality, Suppressör taraması Biyokimyasal testler: Protein A pürifikasyonu, Two-hybrid screen, FRET teknolojisi, Protein microarray’leri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Protein-Protein Etkileşim Testleri Dersine Giriş | ||
2 | Protein – Protein Etkileşimlerinin ortaya konması için kullanılan genetik testler | ||
3 | Sentetik letalite | ||
4 | Suppressör taraması | ||
5 | Protein – Protein Etkileşimlerinin ortaya konması için kullanılan biyokimyasal testler | ||
6 | Affinite pürifikasyonu | ||
7 | İki-hibrid taraması | ||
8 | FRET teknolojisi | ||
9 | Protein microarray’leri | ||
10 | Atomik kuvvet mikroskobisi | ||
11 | Kütle spektrometrisi | ||
12 | İki-boyutlu gel elektroforezi | ||
13 | Kimyasal çağraz bağlama | ||
14 | İmmunopresipitasyon | ||
15 | Herbir Protein-Protein Etkileşim Testinin avantajı | ||
16 | Herbir Protein-Protein Etkileşim Testinin dezavantajı |
Golemis E., “A Molecular Manual: Protein – Protein Interactions” Cold Spring Harbor Laboratory Press (2002) Ders Notları Öğretim Üyesi tarafından dağıtılmaktadır
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Tartışma | 16 | 1 | 16 |
Soru-Yanıt | 16 | 1 | 16 |
Bireysel Çalışma | 16 | 8 | 128 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 268 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 2 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | |||||
ÖÇ 5 | 2 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 5 | 2 | 2 |