| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| 9301096222013 | Protein-Protein Etkileşim Testleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 | 
Doktora
Türkçe
“Protein – Protein Etkileşim Testleri” dersinin amacı ve hedefi farklı protein – protein etkileşim şekillerini tanımlamak, ve bu etkileşimlerin ortaya konması için kullanılan genetik ve biyokimyasal testler hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Assist. Prof. Dr. Buket Kosova
| 1 | Protein – Protein Etkileşim Testlerini sayabilme | 
| 2 | Protein – Protein Etkileşimlerinin ortaya konulması için kullanılan genetik testler hakkında bilgi sahibi olma | 
| 3 | Protein – Protein Etkileşimlerinin ortaya konulması için kullanılan biyokimyasal testler hakkında bilgi sahibi olma | 
| 4 | Herbir Protein – Protein Etkileşim Testinin avantajını bilme | 
| 5 | Herbir Protein – Protein Etkileşim Testinin dezavantajını bilme | 
Yok
Yok
Genetik testler: Synthetic lethality, Suppressör taraması Biyokimyasal testler: Protein A pürifikasyonu, Two-hybrid screen, FRET teknolojisi, Protein microarray’leri
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|---|
| 1 | Protein-Protein Etkileşim Testleri Dersine Giriş | ||
| 2 | Protein – Protein Etkileşimlerinin ortaya konması için kullanılan genetik testler | ||
| 3 | Sentetik letalite | ||
| 4 | Suppressör taraması | ||
| 5 | Protein – Protein Etkileşimlerinin ortaya konması için kullanılan biyokimyasal testler | ||
| 6 | Affinite pürifikasyonu | ||
| 7 | İki-hibrid taraması | ||
| 8 | FRET teknolojisi | ||
| 9 | Protein microarray’leri | ||
| 10 | Atomik kuvvet mikroskobisi | ||
| 11 | Kütle spektrometrisi | ||
| 12 | İki-boyutlu gel elektroforezi | ||
| 13 | Kimyasal çağraz bağlama | ||
| 14 | İmmunopresipitasyon | ||
| 15 | Herbir Protein-Protein Etkileşim Testinin avantajı | ||
| 16 | Herbir Protein-Protein Etkileşim Testinin dezavantajı | 
Golemis E., “A Molecular Manual: Protein – Protein Interactions” Cold Spring Harbor Laboratory Press (2002) Ders Notları Öğretim Üyesi tarafından dağıtılmaktadır
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer | 
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 | 
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer | 
| Final Sınavı | 1 | 100 | 
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) | 
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | 
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | 
| Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 | 
| Derse Katılım | 16 | 2 | 32 | 
| Tartışma | 16 | 1 | 16 | 
| Soru-Yanıt | 16 | 1 | 16 | 
| Bireysel Çalışma | 16 | 8 | 128 | 
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 | 
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | 
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | 
| Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü (saat) | 268 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 2 | 3 | 3 | |||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 5 | 2 | 5 | ||||||
| ÖÇ 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | ||||||
| ÖÇ 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | |||||
| ÖÇ 5 | 2 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 5 | 2 | 2 |