| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9301096272016 | Moleküler İmmunoloji | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 9,00 |
Doktora
Türkçe
Moleküler Biyolojide Laboratuvar Teknikleri dersinin amacı; öğrenciyi DNA ve RNA molekülleri, gen ekspresyonu regülasyonu ve klonlama gibi temel moleküler biyoloji konularını ve laboratuvar uygulamaları konusunda bilgilenmektir.
Doç. Dr. Vildan Bozok Çetintaş
| 1 | Bağışıklık sisteminin nasıl çalıştığını öğrenme |
| 2 | Antijen, antikor, T hücresi, B hücresi, MHC gibi immünolojik terimleri öğrenme |
| 3 | Antijen ve antikor oluşumu sırasında kullanılan moleküler biyolojik mekanizmaları öğrenme |
| 4 | Tümör hücrelerinde meydana gelen immünolojik değişikleri öğrenme |
| 5 | İmmunoterapilerin mekanizmasını öğrenme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İnsan genom projesi ve moleküler biyolojinin önemi, Nükleik asitlerin stabilitesi/DNA topolojisi/ Ökaryotik kromozom organizasyonu, Replikasyon ve telomer devamlılığı, RNA sentezi-işlenmesi/Reverse transkripsiyon, Gen ekspresyonunun transkripsiyon sonrası kontrolü: RNA interferans, Post-translasyonel modifikasyonlar ve protein stabilitesi, Makromoleküllerin manipulasyonu I: PCR/RT-PCR, Makromoleküllerin manipulasyonu II: DNA nükleotid dizisi tayini/Yönlü mutasyon, DNA-protein/Protein-protein etkileşimleri, Moleküler anatomi, Moleküler Anatomi II.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Konak savunmasına genel bakış | ||
| 2 | Doğal bağışıklık sistemi | ||
| 3 | Kazanılmış bağışıklık sistemi | ||
| 4 | İmmunglobulinler, yapı ve işlevleri | ||
| 5 | Antikor çeşitliliğinin oluşması ve B hücre gelişimi | ||
| 6 | MHC ve antijen sunumu | ||
| 7 | T hücreleri, T hücre reseptörleri | ||
| 8 | T hücre gelişimi | ||
| 9 | Sitokin ve kemokin sinyalleri | ||
| 10 | Tümör immünolojisi – I | ||
| 11 | Tümör immünolojisi - II | ||
| 12 | Immunotherapy - I | ||
| 13 | İmmunoterapi - I |
Lodish et al Molecular Cell Biology Freeman Press New York 2000
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 1 | 48 | 48 |
| Tartışma | 1 | 16 | 16 |
| Soru-Yanıt | 1 | 16 | 16 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 80 | 80 |
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 80 | 80 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
| Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 281 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 |
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 |
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 |
| ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 |
| ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 |