| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9301096302017 | Gen Susturma Yöntemleri ve Laboratuvar Uygulamaları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 12,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı bir organizmadan diğerine gen transferi yapılması konusunda zorunlu bilinmesi gerekenleri öğretmektir. Öğrenciler, biyomedikal bilimlerde moleküler yaklaşım yeteneği kazanacaklardır.
Doç. Dr. Burçin KAYMAZ
| 1 | RNA’ nın gen ekspresyonundaki önemini kavrama |
| 2 | Temel gen susturma mekanizmalarını öğrenme |
| 3 | Gen susturma yöntemleri ile ilgili güncel verileri edinme |
| 4 | Laboratuvar uygulaması olarak; hücre kültüründe solid tümörlerde siRNA ve miNA transfeksiyonlarıyla gen susturma yöntemlerini uygulama, qRTPCR ile gen susturma oranlarını belirleme |
| 5 | Gen düzenlenmesinde rekombinant DNA teknolojisinin ve gen tedavisinin önemi |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Moleküler tanı yöntemleri, Rekombinant DNA Teknolojisi, Prokaryotlarda gen ekspresyonunun maniplasyonu, protein yapısındaki moleküllerin rekombinant üretimi, İnsan somatik gen terapisi, Biyoteknolojik buluşların patenti, Etik
| Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|---|
| 1 | DNA’dan proteine giden yolda aracı molekül olarak RNA – Transkripsiyon | Hücre Kültürüne Giriş Lab Teknikleri , Uygulamalar 1 | ||
| 2 | Transkripsiyonun aktivatör ve repressörleri | Hücre Kültürüne Giriş Lab Teknikleri , Uygulamalar 2 | ||
| 3 | RNA’ lar yoluyla gen ekspresyonunun düzenlenmesi | Hücre Kültürüne Giriş Lab Teknikleri , Uygulamalar | ||
| 4 | Epigenetik mekanizmalar yoluyla gen ekspresyonunun düzenlenmesi | Hücre Kültürüne Giriş Lab Teknikleri , Uygulamalar | ||
| 5 | Laboratuvar uygulamalarında RNA moleküllerinin kullanımı (siRNA) | siRNA konsantrasyon ve dilüsyon hesaplamaları | ||
| 6 | siRNA laboratuvar uygulamaları-Transfeksiyon | siRNA konsantrasyon ve dilüsyon hesaplamaları | ||
| 7 | Pozitif Kontrol siRNA lar, siRNA laboratuvar uygulamaları –RNA izolasyonu ve cDNA sentezi | Pozitif Kontrol siRNA Transfeksiyonu | ||
| 8 | siRNA laboratuvar uygulamaları - qRT-PCR | Negatif Kontrol siRNA Transfeksiyonu | ||
| 9 | ara sınav | - | ||
| 10 | Laboratuvar uygulamalarında RNA moleküllerinin kullanımı (miRNA) | Floresan mikroskopta Pozitif Kontrol siGLO siRNA transfeksiyonunun Kontrolü | ||
| 11 | miRNA laboratuvar uygulamaları - Transfeksiyon | Hedef gen siRNA transfeksiyonu | ||
| 12 | miRNA laboratuvar uygulamaları - RNA izolasyonu ve cDNA sentezi | Hücre toplama, RNA izolasyonu | ||
| 13 | miRNA laboratuvar uygulamaları - qRT-PCR | cDNA çevrimi PCR reaksiyonu | ||
| 14 | Rekombinant DNA teknolojileri | qRT-PCR ve gen sustuma oranı - yüzdesi hesaplamaları | ||
| 15 | Crisper/Cas 9 sistemi ve gen düzenlenmesi | qRT-PCR ve gen sustuma oranı - yüzdesi hesaplamaları | ||
| 16 | Gen tedavisi | Floresan İşaretli miRNA Transfeksiyonu | ||
| 17 | Final sınavı |
Glick, B. R. And Pasternak, J. J. ‘Molecular Biotechnology’, ASM Press 1994, Washington D.C.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 17 | 3 | 51 |
| Uygulama/Pratik | 15 | 1 | 15 |
| Laboratuvar | 15 | 2 | 30 |
| Tartışma | 5 | 1 | 5 |
| Soru-Yanıt | 15 | 2 | 30 |
| Takım/Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
| Beyin Fırtınası | 10 | 2 | 20 |
| Bireysel Çalışma | 17 | 5 | 85 |
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 17 | 5 | 85 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 367 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | |||||||
| ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | |||||||
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | |||||||
| ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 |