Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301126332023 | Genel Tıp Tarihi II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 4,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı uygarlıklara ve dönemlere göre eski çağların tıp anlayışlarının incelenmesini yapabilen, arşiv üzerinden araştırma yapabilen, analiz yeteneği edinen, ulusal ve uluslararası standartlara sahip yeni akademisyenlerin yetiştirilmesini sağlamaktır.
Prof. Dr. Çağatay ÜSTÜN
1 | Genel tıp tarihi konularını anlama ve analiz edebilme becerisini kazanma |
2 | Genel tıp tarihi konularını doğru kaynaklardan anlayabilme yeteneği kazanma |
3 | Genel tıp tarihi konularını arşiv üzerinde inceleyebilme. |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yoktur
Orta Çağ tıbbı, Doğu medeniyetleri tıbbı, Rönesans tıbbı ve 17. yüzyıldan modern döneme tıbbın gelişimi, modern döneme geçiş ve bu dönemdeki tıbbi gelişmeler, tanınmış hekimlerin ve araştırmacıların paylaşılması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Orta Çağ döneminin sosyokültürel yapısı | Teorik | Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak hazırlanmaları gerekir. |
2 | Orta Çağ döneminde tıp | Teorik | Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak hazırlanmaları gerekir. |
3 | Doğu medeniyetlerindeki tıp anlayışının gelişimi | Teorik | Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak hazırlanmaları gerekir. |
4 | Doğu medeniyeti tıbbı: Kindî, Taberî, Râzî, Farâbî | Teorik | Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak hazırlanmaları gerekir. |
5 | Doğu medeniyeti tıbbı: İbn-i Sînâ, Huneyn bin İshâk,, Birûnî, İbn'ül Cezzâr | Teorik | Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak hazırlanmaları gerekir. |
6 | Doğu medeniyeti tıbbı: Ammâr bin Ali, Zehrâvî, İbn-i Zûhr, İbn Nefîs, İbn-i Meymûn, İbn'ül Baytar | Teorik | Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak hazırlanmaları gerekir. |
7 | Rönesans dönemini anlamak ve Rönesans dönemi tıbbı | Teorik | Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak hazırlanmaları gerekir. |
8 | Rönesans döneminin tıbba katkıları ve Rönesans dönemi hekimleri | Teorik | Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak hazırlanmaları gerekir. |
9 | 17. yüzyıldan modern döneme geçişte tıpta yaşanan gelişmeler (I) | Teorik | Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak hazırlanmaları gerekir. |
10 | 17. yüzyıldan modern döneme geçişte tıpta yaşanan gelişmeler (II)- 19. ve 20. yüzyıl tıbbı | Teorik | Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak hazırlanmaları gerekir. |
11 | Dönem içindeki dersler hakkında son değerlendirme ve seminer konuları belirleme | Teorik | Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak hazırlanmaları gerekir. |
12 | Seminer konularının sunulması | Teorik | Hazırlanan seminer konularını hazırlayan öğrenciler bunların sunumu yapacaktır. |
13 | 20. ve 21. yüzyıldaki tıbbın konumu ve Geleceğin tıp anlayışı üzerinde fikirler | Teorik | Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak hazırlanmaları gerekir. |
14 | Bu dönemin tıp tarihi konuları hakkında makale ve kitap bölümü okuma ve analiz yapmak. | Teorik | Ders içeriği hakkında gerekli araştırmaları yapmış olmak |
Dünya ve Türk Tıp Tarihi, Erdem Aydın, Güneş Kitabevi, 2006. Tıp Sanatının Ustası Hippokrates, Çağatay Üstün, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi No. 156, İzmir, 2003. Medicine-An Illustrated History, A. S. Lyons, R. J. Petrucelli, Abradale-Abrams Publishers, 1987.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Problem Çözümü | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 6 | 2 | 12 |
Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Makale Kritik Etme | 4 | 2 | 8 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 106 |
PÇ 1 | PÇ 2 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 |