GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9301126332023 Genel Tıp Tarihi II Seçmeli Ders Grubu 1 1 4,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı uygarlıklara ve dönemlere göre eski çağların tıp anlayışlarının incelenmesini yapabilen, arşiv üzerinden araştırma yapabilen, analiz yeteneği edinen, ulusal ve uluslararası standartlara sahip yeni akademisyenlerin yetiştirilmesini sağlamaktır.


Prof. Dr. Çağatay ÜSTÜN


1 Genel tıp tarihi konularını anlama ve analiz edebilme becerisini kazanma
2 Genel tıp tarihi konularını doğru kaynaklardan anlayabilme yeteneği kazanma
3 Genel tıp tarihi konularını arşiv üzerinde inceleyebilme.

Birinci Öğretim


Yoktur


Yoktur


Orta Çağ tıbbı, Doğu medeniyetleri tıbbı, Rönesans tıbbı ve 17. yüzyıldan modern döneme tıbbın gelişimi, modern döneme geçiş ve bu dönemdeki tıbbi gelişmeler, tanınmış hekimlerin ve araştırmacıların paylaşılması


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Orta Çağ döneminin sosyokültürel yapısı Teorik Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak hazırlanmaları gerekir.
2 Orta Çağ döneminde tıp Teorik Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak hazırlanmaları gerekir.
3 Doğu medeniyetlerindeki tıp anlayışının gelişimi Teorik Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak hazırlanmaları gerekir.
4 Doğu medeniyeti tıbbı: Kindî, Taberî, Râzî, Farâbî Teorik Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak hazırlanmaları gerekir.
5 Doğu medeniyeti tıbbı: İbn-i Sînâ, Huneyn bin İshâk,, Birûnî, İbn'ül Cezzâr Teorik Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak hazırlanmaları gerekir.
6 Doğu medeniyeti tıbbı: Ammâr bin Ali, Zehrâvî, İbn-i Zûhr, İbn Nefîs, İbn-i Meymûn, İbn'ül Baytar Teorik Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak hazırlanmaları gerekir.
7 Rönesans dönemini anlamak ve Rönesans dönemi tıbbı Teorik Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak hazırlanmaları gerekir.
8 Rönesans döneminin tıbba katkıları ve Rönesans dönemi hekimleri Teorik Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak hazırlanmaları gerekir.
9 17. yüzyıldan modern döneme geçişte tıpta yaşanan gelişmeler (I) Teorik Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak hazırlanmaları gerekir.
10 17. yüzyıldan modern döneme geçişte tıpta yaşanan gelişmeler (II)- 19. ve 20. yüzyıl tıbbı Teorik Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak hazırlanmaları gerekir.
11 Dönem içindeki dersler hakkında son değerlendirme ve seminer konuları belirleme Teorik Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak hazırlanmaları gerekir.
12 Seminer konularının sunulması Teorik Hazırlanan seminer konularını hazırlayan öğrenciler bunların sunumu yapacaktır.
13 20. ve 21. yüzyıldaki tıbbın konumu ve Geleceğin tıp anlayışı üzerinde fikirler Teorik Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak hazırlanmaları gerekir.
14 Bu dönemin tıp tarihi konuları hakkında makale ve kitap bölümü okuma ve analiz yapmak. Teorik Ders içeriği hakkında gerekli araştırmaları yapmış olmak

Dünya ve Türk Tıp Tarihi, Erdem Aydın, Güneş Kitabevi, 2006. Tıp Sanatının Ustası Hippokrates, Çağatay Üstün, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi No. 156, İzmir, 2003. Medicine-An Illustrated History, A. S. Lyons, R. J. Petrucelli, Abradale-Abrams Publishers, 1987.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Problem Çözümü 14 1 14
Tartışma 6 2 12
Rapor Hazırlama 2 10 20
Makale Kritik Etme 4 2 8
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 106

PÇ 1 PÇ 2
ÖÇ 1 4 4
ÖÇ 2 4 4
ÖÇ 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek