GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9301126332023 Genel Tıp Tarihi II Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Doktora


Türkçe


Bulaşıcı ve salgın hastalıkların tarihi hakkında bilgi sahibi olmak, Sağlık müzesi ve tıp tarihi arşivi oluşturmanın önemini anlamak ve tıbba ait tarihsel buluntuların tasnifi ve sergilenme aşamaları hakkında pratik edinmek ve bu konular hakkında bilimsel yayın yaparak tanınmış yeni akademisyenlerin yetiştirilmesini sağlamak.


Prof. Dr. Çağatay ÜSTÜN


1 Bulaşıcı ve salgın hastalıklar tarihi hakkında bilgi sahibi olmak
2 Sağlık müzesi oluşturmanın temel bileşenleri, tıbba ait tarihsel buluntuların tasniflenmesi ve sergilenmesi hakkında bilgi sahibi olmak
3 Tıp tarihinde arşiv oluşturmanın önemini anlamak

Birinci Öğretim


Yoktur


Yoktur


Bulaşıcı ve salgın hastalıklar tarihi, Sağlık müzesi oluşturmanın bileşenleri, tarihsel buluntuların tasnif ve sergilenme aşamaları, tıp tarihinde arşivciliğin önemi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bulaşıcı ve salgın hastalıklar tarihi (I) Teorik Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak bilgi edinmesi gerekmektedir.
2 Bulaşıcı ve salgın hastalıklar tarihi (II) Teorik Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak bilgi edinmesi gerekmektedir.
3 Sağlık müzesi kavramı ve içeriği. Sağlık müzesi oluşumunda tarihsel buluntuların değerlendirilmesi Teorik Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak bilgi edinmesi gerekmektedir.
4 Sağlık müzesi kavramı ve içeriği. Sağlık müzesi oluşumunda tarihsel buluntuların değerlendirilmesi Teorik Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak bilgi edinmesi gerekmektedir.
5 Sağlık müzesi kavramı ve içeriği. Sağlık müzesi oluşumunda tarihsel buluntuların değerlendirilmesi Teorik Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak bilgi edinmesi gerekmektedir.
6 Sağlık müzesi kavramı ve içeriği. Sağlık müzesi oluşumunda tarihsel buluntuların değerlendirilmesi Teorik Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak bilgi edinmesi gerekmektedir.
7 Sağlık müzesi kavramı ve içeriği. Sağlık müzesi oluşumunda tarihsel buluntuların değerlendirilmesi Teorik Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak bilgi edinmesi gerekmektedir.
8 Sağlık müzesi kavramı ve içeriği. Sağlık müzesi oluşumunda tarihsel buluntuların değerlendirilmesi Teorik Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak bilgi edinmesi gerekmektedir.
9 Sağlık müzesi kavramı ve içeriği. Sağlık müzesi oluşumunda tarihsel buluntuların değerlendirilmesi Teorik Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak bilgi edinmesi gerekmektedir.
10 Sağlık müzesi kavramı ve içeriği. Sağlık müzesi oluşumunda tarihsel buluntuların değerlendirilmesi Teorik Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak bilgi edinmesi gerekmektedir.
11 Sağlık müzesi kavramı ve içeriği. Sağlık müzesi oluşumunda tarihsel buluntuların değerlendirilmesi Teorik Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak bilgi edinmesi gerekmektedir.
12 Sağlık müzesi kavramı ve içeriği. Sağlık müzesi oluşumunda tarihsel buluntuların değerlendirilmesi Teorik Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak bilgi edinmesi gerekmektedir.
13 Dönem içi konuları hakkında seminer konularının belirlenmesi Teorik
14 Seminerlerin sunulması ve genel bir değerlendirme Teorik

Dünya ve Türk Tıp Tarihi, Erdem Aydın, Güneş Kitabevi, 2006. Tıp Sanatının Ustası Hippokrates, Çağatay Üstün, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi No. 156, İzmir, 2003. Medicine-An Illustrated History, A. S. Lyons, R. J. Petrucelli, Abradale-Abrams Publishers, 1987. Dünyada ve Türkiye'de Tıp Dallarındaki İlerlemelerin Tarihi, E.K. Unat, İstanbul 1988.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Problem Çözümü 14 1 14
Tartışma 6 2 12
Rapor Hazırlama 2 10 20
Makale Kritik Etme 4 2 8
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 106

PÇ 1 PÇ 2
ÖÇ 1 4 4
ÖÇ 2 4 4
ÖÇ 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek