Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301126332023 | Genel Tıp Tarihi II | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Doktora
Türkçe
Bulaşıcı ve salgın hastalıkların tarihi hakkında bilgi sahibi olmak, Sağlık müzesi ve tıp tarihi arşivi oluşturmanın önemini anlamak ve tıbba ait tarihsel buluntuların tasnifi ve sergilenme aşamaları hakkında pratik edinmek ve bu konular hakkında bilimsel yayın yaparak tanınmış yeni akademisyenlerin yetiştirilmesini sağlamak.
Prof. Dr. Çağatay ÜSTÜN
1 | Bulaşıcı ve salgın hastalıklar tarihi hakkında bilgi sahibi olmak |
2 | Sağlık müzesi oluşturmanın temel bileşenleri, tıbba ait tarihsel buluntuların tasniflenmesi ve sergilenmesi hakkında bilgi sahibi olmak |
3 | Tıp tarihinde arşiv oluşturmanın önemini anlamak |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yoktur
Bulaşıcı ve salgın hastalıklar tarihi, Sağlık müzesi oluşturmanın bileşenleri, tarihsel buluntuların tasnif ve sergilenme aşamaları, tıp tarihinde arşivciliğin önemi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bulaşıcı ve salgın hastalıklar tarihi (I) | Teorik | Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak bilgi edinmesi gerekmektedir. |
2 | Bulaşıcı ve salgın hastalıklar tarihi (II) | Teorik | Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak bilgi edinmesi gerekmektedir. |
3 | Sağlık müzesi kavramı ve içeriği. Sağlık müzesi oluşumunda tarihsel buluntuların değerlendirilmesi | Teorik | Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak bilgi edinmesi gerekmektedir. |
4 | Sağlık müzesi kavramı ve içeriği. Sağlık müzesi oluşumunda tarihsel buluntuların değerlendirilmesi | Teorik | Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak bilgi edinmesi gerekmektedir. |
5 | Sağlık müzesi kavramı ve içeriği. Sağlık müzesi oluşumunda tarihsel buluntuların değerlendirilmesi | Teorik | Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak bilgi edinmesi gerekmektedir. |
6 | Sağlık müzesi kavramı ve içeriği. Sağlık müzesi oluşumunda tarihsel buluntuların değerlendirilmesi | Teorik | Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak bilgi edinmesi gerekmektedir. |
7 | Sağlık müzesi kavramı ve içeriği. Sağlık müzesi oluşumunda tarihsel buluntuların değerlendirilmesi | Teorik | Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak bilgi edinmesi gerekmektedir. |
8 | Sağlık müzesi kavramı ve içeriği. Sağlık müzesi oluşumunda tarihsel buluntuların değerlendirilmesi | Teorik | Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak bilgi edinmesi gerekmektedir. |
9 | Sağlık müzesi kavramı ve içeriği. Sağlık müzesi oluşumunda tarihsel buluntuların değerlendirilmesi | Teorik | Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak bilgi edinmesi gerekmektedir. |
10 | Sağlık müzesi kavramı ve içeriği. Sağlık müzesi oluşumunda tarihsel buluntuların değerlendirilmesi | Teorik | Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak bilgi edinmesi gerekmektedir. |
11 | Sağlık müzesi kavramı ve içeriği. Sağlık müzesi oluşumunda tarihsel buluntuların değerlendirilmesi | Teorik | Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak bilgi edinmesi gerekmektedir. |
12 | Sağlık müzesi kavramı ve içeriği. Sağlık müzesi oluşumunda tarihsel buluntuların değerlendirilmesi | Teorik | Öğrencilerin derse gelmeden önce konu hakkında araştırma yaparak bilgi edinmesi gerekmektedir. |
13 | Dönem içi konuları hakkında seminer konularının belirlenmesi | Teorik | |
14 | Seminerlerin sunulması ve genel bir değerlendirme | Teorik |
Dünya ve Türk Tıp Tarihi, Erdem Aydın, Güneş Kitabevi, 2006. Tıp Sanatının Ustası Hippokrates, Çağatay Üstün, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi No. 156, İzmir, 2003. Medicine-An Illustrated History, A. S. Lyons, R. J. Petrucelli, Abradale-Abrams Publishers, 1987. Dünyada ve Türkiye'de Tıp Dallarındaki İlerlemelerin Tarihi, E.K. Unat, İstanbul 1988.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Problem Çözümü | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 6 | 2 | 12 |
Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Makale Kritik Etme | 4 | 2 | 8 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 106 |
PÇ 1 | PÇ 2 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 |