Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301126022023 | Türk Tıp Tarihi I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 4,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı Türk tıp tarihi hakkında dönemlere göre genel bir bilgi sahibi olan, Anadolu Selçukluları ve Osmanlı İmparatorluğu döneminde tıp. Türkiye Cumhuriyetinin kurulmasından sonraki tıp sisteminin gelişimini analiz edebilen, yeni araştırma makaleleri yazabilen akademisyenlerin yetiştirilmesinin sağlanmasıdır.
Prof. Dr. Çağatay ÜSTÜN
1 | Türk tıp tarihi hakkında genel bilgileri anlama |
2 | Anadolu Selçuklu ve Osmanlı döneminde tıp. Cumhuriyetin kurulmasından sonra Türkiye Cumhuriyetinde tıp anlayışı hakkında bilgi sahibi olma |
3 | Genel Türk tıp tarihi hakkında analiz etme becerisi kazanabilme |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yoktur
Türk tıbbının içinde yer alan Anadolu Selçuklular dönemi ve Osmanlı İmparatorluğunun tıp ve sağlık sistemi, Türkiye Cumhuriyetinin kurulmasından sonra yeni sağlık sisteminin incelenmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Türk tıbbının tarihsel zeminini anlamak ve Doğu tıbbı ile Batı tıbbı arasındaki farkların incelenmesi | Teorik | Öğrencilerin her ders öncesinde derse ait konu hakkında gerekli araştırmaları yapması. |
2 | Eski Türk inanışlarında tıp ve sağlık konuları hakkındaki bilgiler | Teorik | Öğrencilerin her ders öncesinde derse ait konu hakkında gerekli araştırmaları yapması. |
3 | Eski Türk inanışlarına ait tıp konusunun kaynaklardan incelenmesi | Teorik | Öğrencilerin her ders öncesinde derse ait konu hakkında gerekli araştırmaları yapması. |
4 | Anadolu Selçuklu tıbbının detaylandırılması. Darüşşifalar ve hekimler | Teorik | Öğrencilerin her ders öncesinde derse ait konu hakkında gerekli araştırmaları yapması. |
5 | Osmanlı İmparatorluğundaki sağlık sistemi ve Hekimbaşılık kurumu | Teorik | Öğrencilerin her ders öncesinde derse ait konu hakkında gerekli araştırmaları yapması. |
6 | Osmanlı İmparatorluğu döneminde tanınmış bazı hekimler | Teorik | Öğrencilerin her ders öncesinde derse ait konu hakkında gerekli araştırmaları yapması. |
7 | Osmanlı İmparatorluğundaki hekim eğitimi ve Batılı anlamdaki ilk modern tıp okulu: Tıbhâne-i Âmire | Teorik | Öğrencilerin her ders öncesinde derse ait konu hakkında gerekli araştırmaları yapması. |
8 | Tıbhâne-i Âmirenin kuruluşunun ardından tarihsel öyküsü | Teorik | Öğrencilerin her ders öncesinde derse ait konu hakkında gerekli araştırmaları yapması. |
9 | Türkiye Cumhuriyetinin kurulmasının ardından yeni sağlık sisteminin ana hatları | Teorik | Öğrencilerin her ders öncesinde derse ait konu hakkında gerekli araştırmaları yapması. |
10 | Türkiye Cumhuriyeti yeni sağlık sisteminin ve Sağlık Bakanlığının tarihsel öyküsü | Teorik | Öğrencilerin her ders öncesinde derse ait konu hakkında gerekli araştırmaları yapması. |
11 | 1933 Üniversitesi Reformu ve Türkiye'de üniversitelerin gelişimi | Teorik | Öğrencilerin her ders öncesinde derse ait konu hakkında gerekli araştırmaları yapması. |
12 | Dönem derslerinin gözden geçirilerek seminer konularının belirlenmesi | Teorik | |
13 | Belirlenen seminer konularının sunumlarının yapılması | Teorik | Belirlenen seminer konularının sunumlarının gerçekleştirilmesi |
14 | Serbest çalışma saati ve genel tekrar | Teorik | Öğrencilerin döneme ilişkin olarak genel bir tekrar yapması ve genel bir değerlendirmede bulunması gerekmektedir. |
Dünya ve Türk Tıp Tarihi, Erdem Aydın, Güneş Kitabevi, 2006. Tıp Sanatının Ustası Hippokrates, Çağatay Üstün, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi No. 156, İzmir, 2003. Medicine-An Illustrated History, A. S. Lyons, R. J. Petrucelli, Abradale-Abrams, Publishers, 1987. 15 Yılın Ardından Portreler, Nobel Medicus, Özel Sayı, ISSN 130-2381 Dünyada ve Türkiye'de Tıp Dallarındaki İlerlemelerin Tarihi, E.K. Unat, İstanbul 1988. Hekim, Tabip, Doktor-Onlardan Anılar, Ç. Üstün, İ. E. Akçiçek, F. Akçiçek, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir 2014.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Problem Çözümü | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 6 | 2 | 12 |
Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Makale Kritik Etme | 4 | 2 | 8 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 106 |
PÇ 1 | PÇ 2 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 |