GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9301126022023 Türk Tıp Tarihi I Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı, Türk tıp tarihinin geleneklerini hatırlayan ve bunların geleceğe aktarılmasını sağlayan, tanınmış Türk hekimlerinin biyografilerini ve çalışmalarını inceleyen, bu konuda yeni araştırmalar yapabilen, bunları yayın yaparak üniversitenin tanınırlığını artıran yeni akademisyenlerin yetiştirilmesini sağlamaktır.


Pro. Dr. Çağatay ÜSTÜN


1 Türk tıp tarihinin geleneklerini kavrama yeteneğini geliştirme
2 Tanınmış Türk hekimlerinin biyografileri hakkında bilgi sahibi olma
3 Bu konular hakkında yeni araştırmalar yapabilmek ve bunların yayına dönüştürülmesine katkı sağlama

Birinci Öğretim


Yoktur


Yoktur


Türk tıp tarihinin geleneklerini kavrama yeteneğini geliştirme Tanınmış Türk hekimlerinin biyografileri hakkında bilgi sahibi olma Bu konular hakkında yeni araştırmalar yapabilmek ve bunların yayına dönüştürülmesine katkı sağlama


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Türk tıbbının geleneksel öğretileri üzerinde genel değerlendirmeler Teorik Öğrencilerin ders konuları hakkında gerekli araştırmaları yapmış olması gerekir.
2 Türk tıbbının Cumhuriyet sonrası dönemine ilişkin çalışmaları. 1933 Üniversite Reformunun ardından üniversite oluşumundan sonra tıp fakültesi gelenekleri Teorik Öğrencilerin ders konuları hakkında gerekli araştırmaları yapmış olması gerekir.
3 Türk tıbbının önemli bir unsuru: Tıbbiyeli olmak. Tıbbiyeli olma geleneğinin yeniden güçlendirilmesi. Teorik Öğrencilerin ders konuları hakkında gerekli araştırmaları yapmış olması gerekir.
4 Tanınmış Türk hekimlerinin biyografilerinin ve çalışmalarının değerlendirilmesi. (I) Teorik Öğrencilerin önceden belirlenmiş tanınmış Türk hekimlerinin biyografileri hakkında bilgi sahibi olması gerekir.
5 Tanınmış Türk hekimlerinin biyografilerinin ve çalışmalarının değerlendirilmesi. (II) Teorik Öğrencilerin önceden belirlenmiş tanınmış Türk hekimlerinin biyografileri hakkında bilgi sahibi olması gerekir.
6 Tanınmış Türk hekimlerinin biyografilerinin ve çalışmalarının değerlendirilmesi (III) Teorik Öğrencilerin önceden belirlenmiş tanınmış Türk hekimlerinin biyografileri hakkında bilgi sahibi olması gerekir.
7 Tanınmış Türk hekimlerinin biyografilerinin ve çalışmalarının değerlendirilmesi (IV) Teorik Öğrencilerin önceden belirlenmiş tanınmış Türk hekimlerinin biyografileri hakkında bilgi sahibi olması gerekir.
8 Tanınmış Türk hekimlerinin biyografilerinin ve çalışmalarının değerlendirilmesi (V) Teorik Öğrencilerin önceden belirlenmiş tanınmış Türk hekimlerinin biyografileri hakkında bilgi sahibi olması gerekir.
9 Tanınmış Türk hekimlerinin biyografilerinin ve çalışmalarının değerlendirilmesi (VI) Teorik Öğrencilerin önceden belirlenmiş tanınmış Türk hekimlerinin biyografileri hakkında bilgi sahibi olması gerekir.
10 Tanınmış Türk hekimlerinin biyografilerinin ve çalışmalarının değerlendirilmesi (VII) Teorik Öğrencilerin önceden belirlenmiş tanınmış Türk hekimlerinin biyografileri hakkında bilgi sahibi olması gerekir.
11 Tanınmış Türk hekimlerinin biyografilerinin ve çalışmalarının değerlendirilmesi (VIII) Teorik Öğrencilerin önceden belirlenmiş tanınmış Türk hekimlerinin biyografileri hakkında bilgi sahibi olması gerekir.
12 Tanınmış Türk hekimlerinin biyografilerinin ve çalışmalarının değerlendirilmesi (IX) Teorik Öğrencilerin önceden belirlenmiş tanınmış Türk hekimlerinin biyografileri hakkında bilgi sahibi olması gerekir.
13 Bu dönemin dersleriyle ilgili seminer konularının belirlenmesiyle ilgili çalışma yapılması Teorik Seminer konuları hakkında gerekli araştırmaları yapmış olmak.
14 Seminer konularının sunulması ve genel değerlendirme. Teorik Seminer sunumlarının hazırlanması.

Dünya ve Türk Tıp Tarihi, Erdem Aydın, Güneş Kitabevi, 2006. Tıp Sanatının Ustası Hippokrates, Çağatay Üstün, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi No. 156, İzmir, 2003. Medicine-An Illustrated History, A. S. Lyons, R. J. Petrucelli, Abradale-Abrams, Publishers, 1987. 15 Yılın Ardından Portreler, Nobel Medicus, Özel Sayı, ISSN 130-2381 Dünyada ve Türkiye'de Tıp Dallarındaki İlerlemelerin Tarihi, E.K. Unat, İstanbul 1988. Hekim, Tabip, Doktor-Onlardan Anılar, Ç. Üstün, İ. E. Akçiçek, F. Akçiçek, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir 2014.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Problem Çözümü 14 1 14
Tartışma 6 2 12
Rapor Hazırlama 2 10 20
Makale Kritik Etme 4 2 8
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 106

PÇ 1 PÇ 2
ÖÇ 1 4 4
ÖÇ 2 4 4
ÖÇ 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek