Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301126022023 | Türk Tıp Tarihi I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, Türk tıp tarihinin geleneklerini hatırlayan ve bunların geleceğe aktarılmasını sağlayan, tanınmış Türk hekimlerinin biyografilerini ve çalışmalarını inceleyen, bu konuda yeni araştırmalar yapabilen, bunları yayın yaparak üniversitenin tanınırlığını artıran yeni akademisyenlerin yetiştirilmesini sağlamaktır.
Pro. Dr. Çağatay ÜSTÜN
1 | Türk tıp tarihinin geleneklerini kavrama yeteneğini geliştirme |
2 | Tanınmış Türk hekimlerinin biyografileri hakkında bilgi sahibi olma |
3 | Bu konular hakkında yeni araştırmalar yapabilmek ve bunların yayına dönüştürülmesine katkı sağlama |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yoktur
Türk tıp tarihinin geleneklerini kavrama yeteneğini geliştirme Tanınmış Türk hekimlerinin biyografileri hakkında bilgi sahibi olma Bu konular hakkında yeni araştırmalar yapabilmek ve bunların yayına dönüştürülmesine katkı sağlama
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Türk tıbbının geleneksel öğretileri üzerinde genel değerlendirmeler | Teorik | Öğrencilerin ders konuları hakkında gerekli araştırmaları yapmış olması gerekir. |
2 | Türk tıbbının Cumhuriyet sonrası dönemine ilişkin çalışmaları. 1933 Üniversite Reformunun ardından üniversite oluşumundan sonra tıp fakültesi gelenekleri | Teorik | Öğrencilerin ders konuları hakkında gerekli araştırmaları yapmış olması gerekir. |
3 | Türk tıbbının önemli bir unsuru: Tıbbiyeli olmak. Tıbbiyeli olma geleneğinin yeniden güçlendirilmesi. | Teorik | Öğrencilerin ders konuları hakkında gerekli araştırmaları yapmış olması gerekir. |
4 | Tanınmış Türk hekimlerinin biyografilerinin ve çalışmalarının değerlendirilmesi. (I) | Teorik | Öğrencilerin önceden belirlenmiş tanınmış Türk hekimlerinin biyografileri hakkında bilgi sahibi olması gerekir. |
5 | Tanınmış Türk hekimlerinin biyografilerinin ve çalışmalarının değerlendirilmesi. (II) | Teorik | Öğrencilerin önceden belirlenmiş tanınmış Türk hekimlerinin biyografileri hakkında bilgi sahibi olması gerekir. |
6 | Tanınmış Türk hekimlerinin biyografilerinin ve çalışmalarının değerlendirilmesi (III) | Teorik | Öğrencilerin önceden belirlenmiş tanınmış Türk hekimlerinin biyografileri hakkında bilgi sahibi olması gerekir. |
7 | Tanınmış Türk hekimlerinin biyografilerinin ve çalışmalarının değerlendirilmesi (IV) | Teorik | Öğrencilerin önceden belirlenmiş tanınmış Türk hekimlerinin biyografileri hakkında bilgi sahibi olması gerekir. |
8 | Tanınmış Türk hekimlerinin biyografilerinin ve çalışmalarının değerlendirilmesi (V) | Teorik | Öğrencilerin önceden belirlenmiş tanınmış Türk hekimlerinin biyografileri hakkında bilgi sahibi olması gerekir. |
9 | Tanınmış Türk hekimlerinin biyografilerinin ve çalışmalarının değerlendirilmesi (VI) | Teorik | Öğrencilerin önceden belirlenmiş tanınmış Türk hekimlerinin biyografileri hakkında bilgi sahibi olması gerekir. |
10 | Tanınmış Türk hekimlerinin biyografilerinin ve çalışmalarının değerlendirilmesi (VII) | Teorik | Öğrencilerin önceden belirlenmiş tanınmış Türk hekimlerinin biyografileri hakkında bilgi sahibi olması gerekir. |
11 | Tanınmış Türk hekimlerinin biyografilerinin ve çalışmalarının değerlendirilmesi (VIII) | Teorik | Öğrencilerin önceden belirlenmiş tanınmış Türk hekimlerinin biyografileri hakkında bilgi sahibi olması gerekir. |
12 | Tanınmış Türk hekimlerinin biyografilerinin ve çalışmalarının değerlendirilmesi (IX) | Teorik | Öğrencilerin önceden belirlenmiş tanınmış Türk hekimlerinin biyografileri hakkında bilgi sahibi olması gerekir. |
13 | Bu dönemin dersleriyle ilgili seminer konularının belirlenmesiyle ilgili çalışma yapılması | Teorik | Seminer konuları hakkında gerekli araştırmaları yapmış olmak. |
14 | Seminer konularının sunulması ve genel değerlendirme. | Teorik | Seminer sunumlarının hazırlanması. |
Dünya ve Türk Tıp Tarihi, Erdem Aydın, Güneş Kitabevi, 2006. Tıp Sanatının Ustası Hippokrates, Çağatay Üstün, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi No. 156, İzmir, 2003. Medicine-An Illustrated History, A. S. Lyons, R. J. Petrucelli, Abradale-Abrams, Publishers, 1987. 15 Yılın Ardından Portreler, Nobel Medicus, Özel Sayı, ISSN 130-2381 Dünyada ve Türkiye'de Tıp Dallarındaki İlerlemelerin Tarihi, E.K. Unat, İstanbul 1988. Hekim, Tabip, Doktor-Onlardan Anılar, Ç. Üstün, İ. E. Akçiçek, F. Akçiçek, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir 2014.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Problem Çözümü | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 6 | 2 | 12 |
Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Makale Kritik Etme | 4 | 2 | 8 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 106 |
PÇ 1 | PÇ 2 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 |