Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301126022023 | Türk Tıp Tarihi I | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Doktora
Türkçe
Türkiye'de tıp dallarındaki disiplinlerin tarihine ilişkin verilere ulaşmak, bu konularda araştırma yapmak, yeni yayın üretecek yeni akademisyenlerin yetiştirilmesine olanak tanımaktır.
Prof. Dr. Çağatay ÜSTÜN
1 | Türkiye'de tıp dallarının tarihine ilişkin genel bir bilgiye sahip olmak |
2 | Bu konular hakkında yeni araştırma ve yayın yapmak |
3 |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yoktur
Türkiye'de tıp dallarına ait disiplinlerin tarihinin incelenmesi bunlara ait doğru arşiv kayıtlarına ulaşılması, bu konularla ilgili yeni yayın yapma süreçleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Türkiye'de tıp dallarının tarihi hakkında genel bilgiler (I) | Teorik | Öğrencilerin derslere gelmeden önce konular hakkında araştırma yapması beklenmektedir |
2 | Türkiye'de tıp dallarının tarihi hakkında genel bilgiler (II) | Teorik | Öğrencilerin derslere gelmeden önce konular hakkında araştırma yapması beklenmektedir |
3 | Türkiye'de tıp dallarının tarihi hakkında genel bilgiler (III) | Teorik | Öğrencilerin derslere gelmeden önce konular hakkında araştırma yapması beklenmektedir |
4 | Türkiye'de tıp dallarının tarihi hakkında genel bilgiler (IV) | Teorik | Öğrencilerin derslere gelmeden önce konular hakkında araştırma yapması beklenmektedir |
5 | Türkiye'de tıp dallarının tarihi hakkında genel bilgiler (V) | Teorik | Öğrencilerin derslere gelmeden önce konular hakkında araştırma yapması beklenmektedir |
6 | Türkiye'de tıp dallarının tarihi hakkında genel bilgiler (VI) | Teorik | Öğrencilerin derslere gelmeden önce konular hakkında araştırma yapması beklenmektedir |
7 | Türkiye'de tıp dallarının tarihi hakkında genel bilgiler (VII) | Teorik | Öğrencilerin derslere gelmeden önce konular hakkında araştırma yapması beklenmektedir |
8 | Türkiye'de tıp dallarının tarihi hakkında genel bilgiler (VIII) | Teorik | Öğrencilerin derslere gelmeden önce konular hakkında araştırma yapması beklenmektedir |
9 | Türkiye'de tıp dallarının tarihi hakkında genel bilgiler (IX) | Teorik | Öğrencilerin derslere gelmeden önce konular hakkında araştırma yapması beklenmektedir |
10 | Türkiye'de tıp dallarının tarihi hakkında genel bilgiler (X) | Teorik | Öğrencilerin derslere gelmeden önce konular hakkında araştırma yapması beklenmektedir |
11 | Türkiye'de tıp dallarının tarihi hakkında genel bilgiler (XI) | Teorik | Öğrencilerin derslere gelmeden önce konular hakkında araştırma yapması beklenmektedir |
12 | Türkiye'de tıp dallarının tarihi hakkında genel bilgiler (XII) | Teorik | Öğrencilerin derslere gelmeden önce konular hakkında araştırma yapması beklenmektedir |
13 | Dönem içi derslere ilişkin seminer konularının belirlenmesi | Teorik | Seminer konularının belirlenmesi için araştırma yapmak |
14 | Seminerlerin sunulması | Teorik | Seminer sunumlarının hazırlanmasını sağlamak |
Dünya ve Türk Tıp Tarihi, Erdem Aydın, Güneş Kitabevi, 2006. Tıp Sanatının Ustası Hippokrates, Çağatay Üstün, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi No. 156, İzmir, 2003. Medicine-An Illustrated History, A. S. Lyons, R. J. Petrucelli, Abradale-Abrams Publishers, 1987. Dünyada ve Türkiye'de Tıp Dallarındaki İlerlemelerin Tarihi, E.K. Unat, İstanbul 1988.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Problem Çözümü | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 6 | 2 | 12 |
Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Makale Kritik Etme | 4 | 2 | 8 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 106 |
PÇ 1 | PÇ 2 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 |