GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9301136242016 Yardımcı Üreme Teknikleri Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Ders öğrencilere infertilite ve yardımcı üreme tekniklerine ve infertil çiftlerde tanı, değerlendirme ve tedavi yöntemlerine ilişkin kapsamlı teorik bilgi verme, bu kapsamda bakım becerisi kazandırma, infertil çiftlere özgü fiziksel, psiko-sosyal sağlık sorunlarını belirleyebilme ve sorunlarını çözümlemede sağlık bakım planı geliştirebilme, İnfertilite ve YÜT’e ilişkin bilgi ve becerisini yeni gelişmelerin ışığı altında kazandırmayı amaçlar.


Prof.Dr.Ümran SEVİL , Doç.Dr. Oya KAVLAK , Yard. Doç. Dr. Aynur SARUHAN, Yard.Doç.Dr.Şenay ÜNSAL ATAN


1 İnfertilite hemşiresinin rol ve sorumluklarını tanımlayabilme
2 İnfertil çiftin değerlendirilmesi amacıyla yapılan işlemleri açıklayabilme
3 İnfertil çiftlerin tanı ve tedavisinin çiftlerin psikolojisi üzerine etkisini kavrayabilme
4 İnfertil çiftlerde sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirmenin önemini ifade edebilme
5 İnfertilite tanı ve tedavisinde hastanın eğitim ve danışmanlık gereksinimlerini saptayabilme
6 Kültürün infertil çiftlerin yaşamına etkisini yorumlayabilme
7 Yardımcı üreme tekniklerin genetik hastalıkların tespiti ve tedavisinde nasıl kullanıldığını açıklayabilme
8 Yardımcı üreme tekniklerinin uygulanması sırasında gelişebilecek komplikasyonları tespit edebilme
9 Yardımcı üreme tekniklerini ile ilgili son gelişmeleri takip edebilme


Yok


Yok


Doğurganlık bilinci geliştirme ve infertiliteye giriş, Dünyada ve Türkiye’de infertilite, insidans - prevelans İnfertilite tedavisinde son gelişmeler, Preimplatasyon genetik tanı, İnfertilite ve cerrahi, İnfertilite ve yardımcı üreme teknikleri’nde hemşirelik yaklaşımı, hemşirenin ekip içindeki rolü ve infertilitede bakım, İnfertilite ve Yardımcı üreme tekniklerinde kanıta dayalı uygulamalar, İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal, ekonomik ve kültürel etkileri, İnfertilite tedavisi, etik sorunlar ve yasal düzenlemeler, İnfertil çiftlerde sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirme ve hemşirenin rolü, İnfertil çiftler ve psikoterapi, İnfertilite tedavi sürecinde hasta ve çalışan güvenliği, İnfertilite hemşireliğinde araştırma süreci


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Doğurganlık bilinci geliştirme ve infertiliteye giriş,
3 Dünyada ve Türkiye’de infertilite, insidans - prevelans
4 İnfertilite tedavisinde son gelişmeler Preimplatasyon genetik tanı
5 İnfertilite ve cerrahi, İnfertilite ve yardımcı üreme teknikleri’nde hemşirelik yaklaşımı,
6 Yardımcı üreme tekniklerinde hemşire ekip içindeki rolü ve infertilitede bakım
7 ara Sınav
8 İnfertilite ve Yardımcı üreme tekniklerinde kanıta dayalı uygulamalar İnfertilite tedavi sürecinde hasta ve çalışan güvenliği. İnfertilite hemşireliğinde araştırma süreci
9 İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal,ekonomik ve kültürel etkileri
10 İnfertil çiftler ve psikoterapi
11 İnfertilite tedavisi, etik sorunlar ve yasal düzenlemeler
12 İnfertil çiftlerde sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirme ve hemşirenin rolü
13 İnfertil çiftler ve psikoterapi
14 İnfertilite tedavi sürecinde hasta ve çalışan güvenliği.
15 İnfertilite hemşireliğinde araştırma süreci
16 Final sınavı

1. Şirin A. (Eds.) (2008). Kadın Sağlığı. İstanbul. Bedray Basın Yayıncılık Ltd. Şti. 2. Kişnişçi, HA., Gökşin, E., Durukan, T., Üstay, K., Ayhan, A., Gürgan, T., Önderoğlu, LS. (1996). Temel Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi. Ankara. Güneş Kitabevi 3. Şirin A. (2001). Tüp Bebek Uygulması ve Bu Uygulamalardan yararlanan Çiftlere Yaklaşım. İzmir. Ege Üniversitesi Basımevi 4. Lowdermilk, D.L. and Perry, S. (2007). Maternity &Women’s Health Care. 9nd. Edition. St. Louis, Missouri: Mosby 5. Taşkın L, Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği VII Baskı, Sistem Ofset, Ankara 2005. 6. Beji N K. İnfertilite Hemşireliği İstanbul Ekim 2009 7. Beckmann C, Ling F., Barzansky B.M. et al. Obstetrics and Gynecology. Sixth edition. 2009.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Örnek Vaka İncelemesi 1 7 7
Proje Hazırlama 1 10 10
Bireysel Çalışma 3 10 30
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 3 6 18
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 3 6 18
Toplam İş Yükü (saat) 133

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
ÖÇ 9
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek