Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301146052001 | Temel Laboratuvar Prensibleri | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Matematiksel düşünce kavramını kazandırmak, matematik alanında karşılaştığı problemleri analiz edebilmek ve problem çözme yeteneğini geliştirmek, kavramları keşfettirmek, matematik örüntülerini ifade etmelerini sağlamak, matematiksel ispat yöntemlerini kullandırmak.
Assist. Prof. Dr. Kemal Altıparmak
1 | Öğrenciler dönem sonunda kimyasallar, tehlikeler, güvenlik önlemleri ve yapılacak acil yardımlar konularında bilgilenecektir. Böylece öğrenciler ev ve iş hayatlarında daha bilinçli ve güvenli çalışacaklardır. |
2 | Öğrenciler laboratuvar eğitiminin gerekliliğini, uyulması gereken başlıca kuralları ve acil durumlarda yapması gerekenleri öğreneceklerdir. |
3 | Öğrenciler bir deneyin planlanması, gerçekleştirilmesi ve ürünün saflaştırılması hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
yok
Yok
İnsanlık tarihinde matematiğin önemi, Matematiğin tarihsel gelişimi, Sayılar, Küme teorisi, Fonksiyon kavramı ve işlemleri , Veriler ve verilerin toplanması ve analizi , Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Güvenli Çalışma Ortamının Sağlanmasında Temel Prensipler ve Uygulamalar Laboratuvar Personelinin Bilgilendirilmesi Gerekli Hususlar | |||
2 | Kimyasalların Sınıflandırılması,Etiketleme,Depolama ve Kullanım Bilgileri * Alev alabilen maddeler * Korozif(Aşındırıcı) maddeler * Reaktif(Patlayıcı-Oksitleyici)maddeler * Toksik Maddeler •Kanserojenler •Mutajenler,Teratojenler * Sıkıştırılmış Gazlar:Sıkıştırılmış gazların(basınçlı tüplerin) kullanımında dikkat edilecek kurallar. *Kriyojenik Maddeler | |||
3 | Etiketleme,Malzeme Emniyet Verileri(MSDS’ler),Bilgi ve Eğitim * Tehlike sınıfları ve sembolleri | |||
4 | Güvenlik Ekipmanları :Kişisel Koruyucu Ekipmanlar,Laboratuvar Güvenlik Ekipmanları | |||
5 | Atık kimyasalların depolanması ve atılması Birbirleriyle temas etmemesi gereken kimyasallar | |||
6 | Laboratuvar Kazaları ve İlk Yardım Acil tıbbi operasyonlar: ilk yardım/gerekli araç, gereç, malzeme, ekipman ve koruyucu teçhizat seçimi, hazırlanması, kullanılması | |||
7 | Arasınav | |||
8 | Cam malzemelerin tanıtımı, işlevleri, temizlenmesi | |||
9 | Temel laboratuar işlemleri ve düzeneklerin kurulması (karıştırma, ısıtma, soğutma, kaynatma, süzme, kurutma) | |||
10 | Gazların kullanımı, laboratuarda hazırlanabilen gazlar ve saflaştırılması | |||
11 | İnert atmosfer altında gerçekleştirilen deneyler | |||
12 | Reaksiyonların yürütülmesi ve sonlanması ve saflaştırma teknikleri (kristalllendirme, extraksiyon, destilasyon çeşitleri ve süblimleştirme) | |||
13 | Ayırma teknikleri ve Kromatografiye giriş | |||
14 | Final sınavı |
1. Temel Matematik I-II, Sinan Olkun, Sibel Yeşildere, Maya akademi 2. Temel Matematik I-II, Ahmet Kaçar, pegemA Yayıncılık. 3. Temel Matematik I, Prof. Dr. Şeref Mirasyedioğlu, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. 4. Yaşayan Matematik, Theoni Pappas. 5. Eğlenceli Matematik, Serhan Büyükkeçeci. 6. Matematiğin Aydınlık Dünyası Cd, Sinan Sertöz, TÜBİTAK.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | |
ÖÇ 1 | ||||
ÖÇ 2 | ||||
ÖÇ 3 |