Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301176142013 | Mezuniyet Sonrası Tıp Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Dünya’da ve Türkiye’de mezuniyet sonrası eğitimin yapılanması, yürütülmesi konusunda bilgi sahibi olmak ve mezuniyet sonrası bir eğitim programının planlanması konusunda farkındalık yaratmak
Prof. Dr. Hatice Şahin
1 | Uzmanlık eğitimi alt başlığının mezuniyet sonrası tıp eğitimi içindeki yerini tartışma |
2 | Doktora ve yüksek lisans programları hakkında bilgi kazandırma |
3 | Mezuniyet sonrası eğitimde akademik danışmanlık sisteminin özellikleri ve uygulamaksı hakkında bilgi kazandırma |
4 | |
5 |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
a. Uzmanlık eğitimi, b. Doktora ve yüksek lisans eğitimi, c. Danışmanlık sistemi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | •Dersin tanıtılması, işleyiş hakkında bilgi verilmesi •İlgili kavramların tartışılması •Yüksek lisans •Doktora •Uzmanlık eğitimi | ||
2 | Temel metinlerde mezuniyet sonrası eğitim | ||
3 | •Temel metinlerde mezuniyet sonrası eğitim | ||
4 | Türkiye’de uzmanlık eğitimi •Yapılanma oYasal durum? oKurumsal gereklilikler? oEğitim programları? oÖlçme değerlendirme? oSorunlar? | ||
5 | oYürütme *ETAK | ||
6 | oYürütme *Dahili bilimler oİstihdam / mecburi hizmet oYan dal ihtisası | ||
7 | Yürütme *Cerrahi bilimler oİstihdam / mecburi hizmet oYan dal ihtisası | ||
8 | Yürütme *Temel bilimler oİstihdam / mecburi hizmet oYan dal ihtisası | ||
9 | •Türkiye’de doktora ve yüksek lisans eğitimi oYapılanma Yasal durum? Kurumsal gereklilikler? Eğitim programları? Ölçme değerlendirme? •Sorunlar? | ||
10 | oYürütme Dahili bilimler Cerrahi bilimler? Temel bilimler? Enstitülerin yapılanması-görevleri oİstihdam / gelecek | ||
11 | MSE’in ayrılmaz parçası akademik danışmanlık oAkademik danışmanlık nedir? oAkademik danışmanlığın işlevleri? oAkademik danışmanlığın yürütülmesi? oBu alandaki sorunlar? | ||
12 | MSE’in ayrılmaz parçası akademik danışmanlık oAkademik danışmanlık nedir? oAkademik danışmanlığın işlevleri? oAkademik danışmanlığın yürütülmesi? oBu alandaki sorunlar? | ||
13 | •Uygulanan bir mezuniyet sonrası eğitim programının eleştirel değerlendirilmesi | ||
14 | •Dersin kapanışı oBeklentilerin karşılanma durumu oDersin geliştirilmesi için öneriler oKarşılıklı geribildirim verilmesi oNotların teslimi | ||
15 |
1. TTB Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu metinleri 2. "Uzmanlık Alanları Uzlaşı Kurulu" kararları 3. UEMS (Avrupa Tıp Uzmanları Birliği (ATUB) 4. WFME Postgraduate MedicalEducation 5. Bologna Deklerasyonu 6. From Bergen to London. The contribution of the European Commission to the Bologna Process. 7. Flexner A. Medical Education in The United States and Canada. 8. TTB Uzmanlık kurultayı raporu 2006 9. TTB Uzmanlık kurultayı raporu 2007 10. TTB Uzmanlık kurultayı raporu 2008 11. TTB Uzmanlık kurultayı raporu 2009 12. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 13. Asistan Hekimler Haklarını Arıyor. TTB Yayını 2007
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 14 | 196 |
Tartışma | 14 | 14 | 196 |
Gözlem | 5 | 5 | 25 |
Örnek Vaka İncelemesi | 2 | 4 | 8 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 8 | 16 | 128 |
Okuma | 20 | 30 | 600 |
Toplam İş Yükü (saat) | 1153 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 |