Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301176862015 | Eğitim Araştırmaları III | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Bu ders kapsamında eğitim araştırmaları I ve II derslerine üzerinde çalışılan araştırmanın veri toplama analiz ve araştırma raporları sunulacak, hakemli bir dergiye gönderme işlemi tamamlanacaktır
H.İbrahim Durak, Hatice Şahin, Kevser Vatansever, Ö. Sürel Karabilgin, A. Hilal Batı, Nilüfer Demiral Yılmaz
1 | Oluşturduğu araştırma sorusu çerçevesinde araştırma yöntemi seçip uygun veri toplama araçlarını geliştirebilir |
2 | Çalışmasına uygun örneklem seçebilir |
3 | Araştırma protokolü oluşturup veri toplayabilir ve uygun araçlarla veri girişi yapabilir. |
4 | Veri kalite kontrolü yapıp temel ve ileri veri analiz yapabilir |
5 | Analiz sonuçları uygun şekilde raporlayabilir. |
6 | Araştırma raporu hazırlayıp farklı formatlarda (kongre bildirisi, dergi makalesi v.b) sunabilir |
Eğitim Araştırmaları I ve II
Yok
Eğitim araştırmalarında yöntem, ölçüm ve veri toplama aracı, veri girişi, veri analizi, raporlamaya ve yayınlama
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Derse giriş ve açıklamalar | |||
2 | Araştırma 1 ve 2 dersinde hazırlanan araştırma projesinin gözden geçirilmesi | |||
3 | veri analizi | |||
4 | veri analizi | |||
5 | veri analizi | |||
6 | raporun yöntem kısmının tamamlanması | |||
7 | bulgular | |||
8 | bulgular | |||
9 | tartışma | |||
10 | tartışma | |||
11 | giriş | |||
12 | yazım ilk taslağı | |||
13 | poster ve sözlü bildiri | |||
14 | ulusal ve uluslararası dergiler | |||
15 | makale gönderimi | |||
16 | mnakale gönderimi |
1. Fraenkel, J.R., Wallen, N.E., (2005) How to design and evaluate research in education (sixth edition). McGraw-Hill International Edition 2. Crowl, T.K. (1996). Fundamentals of educational research, Second Edition. Madison WI, Brown & Benchmark. 3. Karasar, N. (2004). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler: Nobel Yayın Dağıtım. 4. Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem teknik ve ilkeler: Pegem A Yayıncılık. 5. Bryman A, Cramer D. Quantitative data analysis with SPSS release 10 for Windows: a guide for social scientists: Routledge London/Philadelphia, PA, 2001. 6. Field A. Discovering statistics using SPSS: Sage Publications Ltd, 2009. 7. KESİTSEL ÇALIŞMA REHBERİ (kısa): Elm E, Altman D, Egger M, Pocock S, Gotzsche P, Vandenbroucke J. STROBE INITIATIVE-The Strengthening the Reporting of Observational Studies in Epidemiology (STROBE) Statement: Guidelines for Reporting Observational Studies. Epidemiology 2007;18(6):800-04. 8. KESİTSEL ÇALIŞMA REHBERİ (uzun): Elm E, Altman D, Egger M, Pocock S, Gotzsche P, Vandenbroucke J. STROBE INITIATIVE-The Strengthening the Reporting of Observational Studies in Epidemiology (STROBE): Explanation and Elaboration. Epidemiology 2007; 18(6):805-35. 9. NİTELİKSEL ARAŞTIRMA REHBERİ: Tong A, Sainsbury P, Craig J. Consolidated criteria for reporting qualitative research (COREQ): a 32-item checklist for interviews and focus groups. Int J Qual Health Care 2007;19(6):349-57 10. EĞİTSEL ARAŞTIRMA REHBERİ: American Educational Research Association (2006). Standards for reporting on empirical social science research in AERA publications: American Educational Research Association. 11. KANITA DAYALI TIP EĞİTİMİ REHBERİ: M. Harden, J. G., Graham Buckley, IR Hart, R. (1999). BEME Guide No. 1: Best evidence medical education. Medical Teacher, 21(6), 553-562.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Uygulama/Pratik | 16 | 4 | 64 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Makale Yazma | 1 | 100 | 100 |
Okuma | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü (saat) | 274 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 6 |