Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301176062014 | Tıp Eğitimi Programı Analizi ve Öğretim Tasarımı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Tıp eğitimi programı analizindeyararlanılan yöntemleri kullanabilme, analiz edilen programın özelliklerini tanımlayabilme ve sunabilme, bir tıp eğitimi programını planlanan, gerçekleşen, öğrenilen, sınanan ve gizli müfredat kavramları perspektifinde analiz edip yorumlayabilme yetkinliği kazandırmak amaçlanmaktadır
Yard.Doç.Dr.kevser vatansever
1 | Eğitim programı analizi yöntemlerini tanımlayabilir |
2 | Analiz sürecinde eğitim programının, niteliğini tanımlayıp, yapısal öğelerine, öğeler arası ilişkilere, öğeler ve öğeler arası ilişkileri örgütleme ilkelerine göre yorumlayabilir ; programın, öğelerin ve öğeler arası ilişkilerin dayandığı temelleri saptayabilir |
3 | Planlanan, gerçekleşen, öğretilen, sınanan ve gizli müfredat kavramlarını ve birbirinden farklılıklarını tartışabilir, analizini yaptığı programların bu boyutlarını değerlendirebilir |
4 | Analiz ettiği eğitim programının arkasında yatan ideolojileri, epistemolojik, eğitsel ve psikolojik varsayımları ve ilkeleri ortaya çıkarabilir |
5 | Programın ögeleri arasındaki uygunluğu ve ilişkilerini analiz edebilir ve programın güçlü ve zayıf yönleri temelinde iyileştirilmesine yönelik öneriler geliştirebilir |
6 | Program analizi konusunda ilgililerine eğitim ve danışmanlık verebilir |
Yok
Yok
1. Programın genel yapısı (dokümantasyonu, orijini, ilkeleri, hedefleri, organizasyonu, eğitim ve sınama yöntemleri ve arkasında yatan perspektifler) 2. Programın uygunluğu/ilişkileri (amaç, hedef ve içeriği, amaç ve içeriğin arkasındaki varsayımlar, gizli müfredat, programın organizasyonu, konfigürasyonu ve altta yatan varsayımlar) 3. Eğitim programı eleştirisi (programın güçlü ve zayıf yönleri, öneriler)
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Eğitim programı analizi yaklaşımları | |||
2 | Müfredat haritalama yöntemleri | |||
3 | Eğitim programlarının ideolojik temelleri | |||
4 | Eğitim programlarının arkasında yatan perspektifler I | |||
5 | Eğitim programlarının arkasında yatan perspektifler II | |||
6 | Eğitim programlarının epistemolojik varsayımları | |||
7 | Eğitim programlarının eğitsel varsayımları | |||
8 | Eğitim programlarının psikolojik varsayımları | |||
9 | Eğitim programının kökenleri ve ilkeleri | |||
10 | Eğitim programının amaç, hedef ve içeriği | |||
11 | Eğitim programının içeriğinin organizasyonu ve konfigürasyonu | |||
12 | Programda kullanılan eğitim ve sınama yöntemleri | |||
13 | Planlanan, gerçekleşen, öğretilen ve sınanan müfredat | |||
14 | Gizli müfredat | |||
15 | Eğitim programının güçlü ve zayıf yönlerinin değerlendirilmesi | |||
16 | Programın iyileştirilmesine dair önerilerin belirlenmesi |
1. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi. Ders Programı 2. Posner GJ. Analyzing the Curriculum. Second Edition ed. USA: McGraw-Hill Inc., 1995. 3. Ludmerer K. Time and medical education. Annals of internal medicine 2000;132(1):25. 4. Harden RM. (2001) AMEE Guide No. 21: Curriculum mapping: a tool for transparent and authentic teaching and learning. Medical Teacher, 23(2): 123-37 5. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi. Klinik öncesi dönem eğitim programını yatay ve dikey entegrasyon zemininde yeniden yapılandırma çalışmaları rehberi ve 2002–2003 yılı çalışma takvimi. 2002. 6. Tezci E. Uysal A. (2004)Eğitim Teknolojisinin Gelişimine Epistemolojik Yaklaşımların Etkisi. TOJET. 3(2). 7. Aktan C.(2007) Yüksek Öğretimde Değişim: Global Trendler ve Paradigmalar. İçinde (Aktan C. Değişim çağında Yüksek Öğretim. İzmir, Yaşar Üniversitesi Yayını, 2007) 8. Hafferty F, Franks R. The hidden curriculum, ethics teaching, and the structure of medical education. Academic Medicine 1994;69(11):861-71.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Tartışma | 8 | 5 | 40 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 20 | 20 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Hazırlama | 1 | 100 | 100 |
Rapor | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 242 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 6 |