Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301176122014 | Sürekli Mesleksel Gelişim ve Eğitici Gelişim | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin hekimlerin öğrenme aşamalarını, STE-SMG etkinliklerini açıklayabilmesini ve eğitici gelişimi programı geliştirebilmesini sağlamaktır.
Assist. Prof. Dr. Ö. Sürel Karabilgin, Assist. Prof. Dr. Kevser Vatansever
1 | Yetişkinler ve hekimlerin nasıl öğrendiğini bütün boyutları ile açıklayabilecek |
2 | Hekimleri öğrenmeye / değişmeye teşvik eden ya da öğrenmelerini / değişimlerini engelleyen bireysel, kurumsal ve eğitsel faktörleri analiz edebilecek |
3 | Tıp eğitiminde STE-SMG uygulamalarının yeri, önemi, yöntemlerini tanımlayıp etkili ve etkisiz SMG-STE uygulamalarını örnekleyebilecek |
4 | Tıpta STE, SMG ve değerlendirilmesi ve eğitici gelişimi ile ilgili küresel ve ulusal eğitimleri ve uygulamaları analiz edebilecek |
5 | Tıpta eğiticiler için Temel Eğitici Gelişimi Programı tasarımı yapıp, uygulayabilecek ve etkinliği değerlendirebilecektir |
Yok
Sürekli öğrenme, sürekli mesleksel gelişim, eğitici gelişimi kavramları, bu alanlarda kullanılan eğitim ve değerlendirme yöntemleri tartışılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yetişkin öğrenme ilkeleri | ||
2 | Hekimler nasıl öğrenir-I | ||
3 | Hekimler nasıl öğrenir-II | ||
4 | Sürekli Tıp Eğitimi-Sürekli Mesleksel Gelişime giriş | ||
5 | Sürekli Tıp Eğitimi-Sürekli Mesleksel Gelişim etkinliklerinde kullanılan eğitim yöntemleri | ||
6 | Dünya örnekler | ||
7 | Sürekli Tıp Eğitimi-Sürekli Mesleksel Gelişimde güncel yaklaşımlar-I | ||
8 | Sürekli Tıp Eğitimi-Sürekli Mesleksel Gelişimde güncel yaklaşımlar-II | ||
9 | Sürekli Tıp Eğitimi-Sürekli Mesleksel Gelişim etkinliklerini değerlendirme-I | ||
10 | Sürekli Tıp Eğitimi-Sürekli Mesleksel Gelişim etkinliklerini değerlendirme-II | ||
11 | Eğitim, tıp eğitimi ve diğer tıp disiplinleri | ||
12 | Eğitici eğitimi: Tarihçe ve temel kavramlar | ||
13 | Eğitim kuramlarının eğitici gelişimine katkıları | ||
14 | Eğitim kuramlarının eğitici gelişimine katkıları | ||
15 | Eğitici eğitiminde genel eğilimler | ||
16 | Eğitici eğitimi stratejileri |
Bath, D., & Smith, C. (2004). Academic developers: an academic tribe claiming their territory in higher education. International Journal for Academic Development, 9(1), 9 – 2 Campbell, C. M., & Gondcz, T. (2003). Chapter 5: Identifying the Needs of the Individual Learner. In D. Davis, B. E. Barnes & R. Fox (Eds.), The Continuing Professional Development of Physicians. From Research to Practice (pp. 81-96). Chicago: AMA Press Davis, N., Davis, D., & Bloch, R. (2008). Continuing medical education: AMEE Education Guide No 35. Medical Teacher, 30(7), 652-666. Fox, R., Davis, D., & Barnes, B. E. (2003). Chapter 16. Integrating Theory and Practice: Toward Practical Scholarship and Scholarly Practice. In D. Davis, B. E. Barnes & R. Fox (Eds.), The Continuing Professional Development of Physicians. From Research to Practice (pp. 341-360). Chicago: AMA Press Glicken, A. D., & Merenstein, G. B. (2007). Addressing the hidden curriculum: Understanding educator professionalism. Medical Teacher, 29(1), 54 - 57. Leach, D. C. (2004). Professionalism: The Formation of Physicians. The American Journal of Bioethics, 4(2), 11 - 12. Mann, K. V., & Gelula, M. H. (2003). Chapter 7: How to Facilitate Self-Directed Learning. In D. Davis, B. E. Barnes & R. Fox (Eds.), The Continuing Professional Development of Physicians. From Research to Practice (pp. 121-143). Chicago: AMA Pres Merkur, S., Mossialos, E., Long, M., & McKee, M. (2008). Physician revalidation in Europe. Clinical Medicine, Journal of the Royal College of Physicians, 8(4), 371-376. Mezirow, J. (1997). Transformative Learning: Theory to Practice. New Directions for Adult and Continuing Education, 74(Summer), 5-12 Moore Jr, D. (2007). How physicians learn and how to design learning experiences for them: an approach based on an interpretive review of evidence. Continuing Education in the Health Professions: Improving Healthcare Through Lifelong Learning, 34-58. Peck, C., McCall, M., McLaren, B., & Rotem, T. (2000). Continuing medical education and continuing professional development: international comparisons. BMJ, 320(7232), 432-435 Skeff, K. M., Stratos, G. A., & Mount, J. F. S. (2007). Faculty development in medicine: A field in evolution. Teaching and Teacher Education, 23(3), 280-285. Slotnick, H. B. (2001). How Doctors Learn: Education and Learning across the Medical-school-to-practice Trajectory., Academic Medicine, 76(10/October), 1013-1026 Steinert, Y. (2000). Faculty development in the new millennium: key challenges and future directions. Medical Teacher, 22(1), 44-50. Steinert, Y., Mann, K., Centeno, A., Dolmans, D., Spencer, J., Gelula, M., et al. (2006). A systematic review of faculty development initiatives designed to improve teaching effectiveness in medical education: BEME Guide No. 8. Medical Teacher, 28(6), 497-526 Stern, D., & Papadakis, M. (2006). The developing physician--becoming a professional. New England Journal of Medicine, 355(17), 1794. Wentz, K. D., Jackson, J. J., Raichle, L., & Davis, D. (2003). Chapter 2. Forces for Change in the Landscape of CME, CPD, and Health System-Linked Education. In D. Davis, B. E. Barnes & R. Fox (Eds.), The Continuing Professional Development of Physicians. From Research to Practice (pp. 25-47). Chicago: AMA Pres
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 24 | 24 |
Rapor Hazırlama | 4 | 15 | 60 |
Bireysel Çalışma | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 |