Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301176052016 | Tıpta Öğrenme Ortamları | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Tıp eğitiminde kullanılan öğrenme ortamlarının (amfiler, laboratuarlar, kütüphane ve öğrenme kaynakları merkezi, hastane, toplum, birinci basamak sağlık kurumları v.b) özellikleri, eğitici ve öğrencilere sağladıkları fırsatlar, öğrenme ve öğretmenin en etkin halde gerçekleştirilebilmesi için öğrenme ortamlarında gerekli olan standartlar irdelenecek, uygulamalarda bu ortamlarda gözlem yaparak ya da bizzat deneyerek öğrenilenler pekiştirilecektir.
Assist. Prof. Dr.Ayşe Hilal Batı, Assoc. Prof. Dr.H.İbrahim Durak, Assist. Prof. Dr.Ö.Sürel Karabilgin
1 | Tıpta öğrenme ortamlarının özelliklerini bilmek |
2 | Farklı öğrenme ortamlarının avantaj ve dezavantajlarını değerlendirmek |
3 | Öğrenme ortamlarına özel yöntem ve araçların kullanımında bilgi ve beceri kazanmak |
4 | Öğrenme ortamlarına özgün eğitim becerileri konusunda da bilgi sahibi olmak ve uygulamak |
5 |
Yok
Yok
Ders içeriği şu temalar altında yapılandırılmıştır: A. Büyük Gruplarda Eğitim ve Öğretim-Ders anlatma B. Küçük Gruplarda Eğitim C. Uzaktan Eğitim ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Programın Tanıtımı | ||
2 | Eğitim öğretim yöntemlerine giriş | ||
3 | Tıp Eğitiminde Yaygın Kullanılan Öğretim Yöntemleri | ||
4 | Büyük gruplarda eğitim yöntem ve teknikleri | ||
5 | Ders hazırlama | ||
6 | Etkili Ders anlatma | ||
7 | Bir amfi dersinin değerlendirilmesi | ||
8 | Görsel işitsel araçların hazırlanması ve kullanılması | ||
9 | Küçük gruplarda eğitim | ||
10 | Beceri eğitimi, klinik eğitim | ||
11 | Probleme dayalı eğitim, Simüle hasta ile eğitim | ||
12 | Öğrenme ve öğretme teorileri bağlamında büyük ve küçük grup eğitimleri | ||
13 | Uzaktan Eğitim | ||
14 | Bilgisayar temelli-destekli eğitim | ||
15 | Collaborative ve cooperative öğrenme | ||
16 | Değerlendirme |
1.Peyton JWR, editor. Teaching & Learning in Medical Practice. Guilford, GB: Manticore Europe Ltd., 1998. 2.Newble D, Cannon R. A handbook for Medical Teachers. Third ed. USA: Kluwer Academic Publishers, 1994. 3.G.R. Norman, C.P.M. van der Vleuten, D.I. Newble, editors. The International Handbook of Research in Medical Education. Part 1-2. Kluwer Academic Publishers, Dordrecht; 2002 4.Cantillon, P., Hutchinson L., Wood D., editors ABC of Learning and Teaching in Medicine. BMJ Publishing Group. London, UK; 2003 5.Laurillard, D. Re-Thinking University Teaching: A Framework for Effective Use of Educational Technology. Routledge Falmer, London; 2002 6.Coffield, F., Moseley, D., Hall, E., Ecclestone, K. Learning Styles and Pedagogy in post-16 Learning. Learning and Skills Center, Cromwell Press Ltd., Trowbridge, Wiltshire; 2004
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Gözlem | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
Bireysel Çalışma | 8 | 12 | 96 |
Toplam İş Yükü (saat) | 147 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 |