Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301176012019 | Tıpta Öğrenme ve Öğretmeye Giriş | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Giriş niteliği taşıyan bu ders kapsamında eğitim, öğretim ve öğrenmedeki temel kavram, paradigma ve teoriler eğitimbilim ve eğitim psikolojisi bağlamında irdelenecek, tıp eğitimine yansımaları ve bu ilkelerden ortaya çıkan öğretim ve öğrenim yöntemleri tartışılacaktır.
Assoc. Prof. Dr. H.İbrahim DURAK, Assoc. Prof. Dr.Hatice ŞAHİN
1 | Başlıca eğitim kuruamlarını sayıp, bilgi işleme modeli ve öğrenme sürecini eksiksiz açıklayabilir |
2 | Öğrenme stilleri/yaklaşımları zemininde öğrenme sürecinde nerelerde sorun çıkabilir ve nasıl düzeltilebilir? Bireysel farklılıklar öğrenme süreçlerini nasıl etkiliyor? Sorularını eksiksiz yanıtlayabilir. |
3 | İyi ve etkili bir öğretme nasıl olmalıdır konusunda litertüre dayalı bir analiz yapabilir |
4 | İyi ve etkili öğretmenin pratik uygulamalarına dair örnekler verebilir |
5 |
Yok
Yok
Giriş niteliği taşıyan bu derste öğrenme sürecine ilişki eğitim psikolojisinin ortaya koyduğu temel kuram ve kavramlar, öğrenme ve öğretme süreçleri ele alınacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse girşi ve açıklamalar (Intoduction) | ||
2 | Öğrenme kuramlarına giriş (intordution to learning theories) | ||
3 | Davranışçı kuram (behavorism), | ||
4 | Öğrenci semineri | ||
5 | bilişsel model (cognitivism), | ||
6 | bilgiyi işleme kuramı (information processing model), | ||
7 | oluşturmacılık (constructivism), | ||
8 | birleştirmeci kuram (Connectivism) | ||
9 | öğrenci semineri | ||
10 | öğrenme stratejileri (learning strategies) | ||
11 | öğrenme yaklaşımları/stilleri (learning approaches/learning styles), | ||
12 | öğretme ve eğitim (teaching and training) | ||
13 | öğretme yaklaşımları (teaching approches), | ||
14 | yürütücü biliş (metacognition), | ||
15 | problem çözme (problem solving skills) | ||
16 | Toparlama oturumu ( wrap up and feedback) |
1. Bruning RH, Schraw GJ, Ronning RR. Cognitive Psychology and Instruction. Third Edition ed. Columbus, Ohio: Prentice_Hall Inc., 1999. 2. Slavin RE. Educational Psychology, Theory and Practice. sixth ed. USA: Allyn & Bacon, 2000. 3. Patrick, J. Training: Research and practice. London: Academic Press. 1992 4. Schmidt, H.G., Norman, G.R., & Boshuizen, H.P.A. (1990). A cognitive perspective on medical expertise: Theory and implications. Academic Medicine, 65, 611 - 621. 5. G.R. Norman, C.P.M. van der Vleuten, D.I. Newble, editors. The International Handbook of Research in Medical Education. Part 1-2. Kluwer Academic Publishers, Dordrecht; 2002 6. Cantillon, P., Hutchinson L., Wood D., editors ABC of Learning and Teaching in Medicine. BMJ Publishing Group. London, UK; 2003 7. Senemoğlu, N. Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Gazi Kitabevi, Ankara; 2002 8. Nicholls, G. Developing Teaching and Learning in Higher Education. Routledge Falmer, London; 2001 9. Ramsden, P. Learning to teach in Higher Education. Routledge Falmer, London; 1991 10. Ashman, A. F. Introduction to Cognitive Education: Theory&Applications.Routledge Falmer, London; 1997 11. Bransford, J. D, Brown, A. L., Cocking, R. R. (Eds). How People Learn. National Academies Press, Washington, D.C; 2000
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Seminer | 1 | 6 | 6 |
Bireysel Çalışma | 16 | 5 | 80 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Rapor | 3 | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 |