Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301176112019 | Eğitim Programı Değerlendirme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Eğitimde program değerlendirmeye yönelik kuramsal çerçeve, eğitim programlarını değerlendirme yaklaşım, model ve türleri ile değerlendirmede kullanılan yöntem ve araştırma desenleri, program değerlendirme sürecinin oluşturulması, değerlendirme ve araştırma alanları arasındaki benzerlik ve farklılıklar, tıp eğitiminde nitelik yaklaşımı, standartların belirlenmesi ve akreditasyon konularında bilgi ve deneyim kazanmak
1 | Eğitimde program değerlendirmeye yönelik kuramsal çerçeve, eğitim programlarını değerlendirme yaklaşım, model ve türleri ile değerlendirmede kullanılan yöntem ve araştırma desenleri, program değerlendirme sürecinin oluşturulması, değerlendirme ve araştırma alanları arasındaki benzerlik ve farklılıklar, tıp eğitiminde nitelik yaklaşımı, standartların belirlenmesi ve akreditasyon konularında bilgi sahibi olma |
2 | Program değerlendirmeyi program geliştirme sürecinin bir aşaması olarak kullanabilme |
3 | Program değerlendirmenin ne olduğu ve elde edilmek istenen bilginin türüne göre hangi amaçlarla yapıldığı, eğitim programlarının değerlendirilmesinin niçin, ne zaman, kimler tarafından ve nasıl yapılması gerektiği konusunda süreci yönetecek düzeyde bilgi edinme |
4 | Farklı gereksinimleri karşılamak için farklı durumlarda program değerlendirme türleri, yaklaşım ve modelleri belirlenmesi ve kullanımı hakkında yetkinlik kazanma |
5 | Eğitim programı değerlendirmede bağlam, girdi, süreç ve sonuçlar ile ilgili uygun değerlendirme yöntemleri seçip etkin biçimde uygulayabilme |
6 | Eğitim programı değerlendirme ile ilgili konularda etkin, etik ve nitelikli hizmetler sunabilme |
7 | Tıp eğitiminde standartların belirlenmesi ve akreditasyon ile ilgili süreci yönetecek düzeyde bilgi edinme |
Tıpta Eğitim Programı Geliştirme
Öğrencilerin derslere önerilen kaynaklardan tema bazında belirlenen bölümleri okuyarak derslere katılmaları beklenmektedir.
Ders içeriği şu temalar altında yapılandırılmıştır: A.Program değerlendirme ve amaçları nedir, program değerlendirme niçin, ne zaman, kimler tarafından ve nasıl hazırlanmalıdır?,B.Program değerlendirme tür, yaklaşım ve modelleri,C.Program değerlendirmede kullanılan yöntemler ve araştırma desenleri , D.Bir program tasarısını değerlendirebilme, E.Tıp Eğitiminde Standartların belirlenmesi ve akreditasyon
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Program değerlendirme ve amaçları nedir? | ||
2 | Program değerlendirme niçin, ne zaman, kimler tarafından ve nasıl hazırlanmalıdır? | ||
3 | Program değerlendirme tür ve yaklaşımları | ||
4 | Program değerlendirme modelleri | ||
5 | CIPP modeli | ||
6 | Eisner’in Eğitsel Eleştiri Modeli | ||
7 | Stufflebeam’in Makro (Toplam) Değerlendirme Modeli Stake’in Tepki Değerlendirme Modeli | ||
8 | Kirkpatick modeli Logic model | ||
9 | Program değerlendirmede kullanılan yöntemler ve araştırma desenleri | ||
10 | Program değerlendirme konulu makale incelemeleri | ||
11 | Program değerlendirme çalışması analizi | ||
12 | Bir programı değerlendirebilme | ||
13 | E3B1 programının incelenmesi | ||
14 | E3B1 programının incelenmesi | ||
15 | Tıp Eğitiminde Standartların belirlenmesi | ||
16 | Tıp Eğitiminde akreditasyon |
1.Erden M. Eğitimde Program Değerlendirme. Anı Yayınevi. 1998. 2.G.R. Norman, C.P.M. van der Vleuten, D.I. Newble, editors. The International Handbook of Research in Medical Education. Part 1-2. Kluwer Academic Publishers, Dordrecht; 2002. 3.Goldie, J. (2006). AMEE Education Guide No. 29: Evaluating educational programmes, Medical Teacher, Vol. 28, No. 3, pp. 210–224. 4.Levine, T. (2002). Studies in Educational Evaluation, Stability and Change in Curriculum Evaluation, 28, 1-33. 5.Melrose, M. (1998). Quality in Higher Education, Exploring Paradigms of Curriculum Evaluation and Concept of Quality, Vol 4, No 1, 6.Morison, J. British Medical Journal, Evaluation, Vol 326, February 2003. 7.Stufflebeam, DL., Madauus, G.F., Kellaghan, T. (Eds). Evaluation Models: Viewpoints on Educational and Human Services, Kluwer Academic Publishers, Boston; 2000. 8.WHO Gidelines for Quality Assurance of Basic Medical Education in Western Pasific Region, WHO RegonalOffice for The Western Pasific, Manila-Philippines, 2001. 9.Karle H. (2006). Global Standards and Accreditation in Medical Education: A View from The WFME, Academic Medicine, Vol 81, No:12, Supplement, December. 10.Karle H. (2008). International Recognation of Basic Medical Education Programmes, Medical Education, 42:12-17.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Tartışma | 16 | 2 | 32 |
Takım/Grup Çalışması | 4 | 6 | 24 |
Seminer | 1 | 8 | 8 |
Makale Kritik Etme | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 16 | 4 | 64 |
Okuma | 16 | 5 | 80 |
Toplam İş Yükü (saat) | 242 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 7 |