GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9302046142013 Dudak-Damak Yarıkları ve Tedavi Uygulamaları Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı kişinin dudak damak yarıklarının bebeklikten erişkin döneme kadar olan sürede teşhis ve tedavi mekanikleri hakkında bilgi sahibi olması ve bu konudaki tedavi yaklaşımlarını uygulamasını sağlamaktır.


Prof.Dr.Servet Doğan


1 Dudak damak yarıklarında tedavi protokolu konusunda güncel ortodonti bilgisine erişmek ve bunu pratiğe yansıtmak
2 Dudak damak yarıklı bir vakada gerekli ortodontik hazırlığı yapmak ve sunmak
3 Dudak-damak yarıklarında İnterdisipliner yaklaşım konusunda yeterli bilgiye sahip olup gerekli olan zamanlarda ilgili birime yönlendirme yapabilmek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dudak damak yarıklarının gelişimi hakkında bilgi verilerek, bebeklik, çocukluk ve erişkin dönemde uygulanan tedavi yaklaşımları ayrıntılı şekilde anlatılmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dudak -Damak Yarıklarında etioloji ve embriyolojik gelişim Vaka sunumu
2 Dudak -Damak Yarıklarında sınıflandırma Vaka sunumu
3 Dudak -Damak Yarıklarında dağılım ve görülme sıklığı Vaka sunumu
4 Dudak -Damak Yarıklarında erken dönemde tedavi yaklaşımları Vaka sunumu
5 Dudak -Damak Yarıklarında erken dönemde cerrahi öncesi ortopedik tedavi uygulamaları Bebek üzerinde uygulama NAM-Nazoalveoler molding apareyini yapmak ve hastaya uygulamak (Hotz ve Mcneil apareyleri, pasif beslenme plağını gerekli durumlarda uygulamak)
6 Dudak -Damak Yarıklarında cerrahi öncesi naso-alveoler şekillendirme apareyi yapımı ve uygulanması Hasta üzerinde klinik uygulama
7 Dudak -Damak Yarıklarında miks dentisyon döneminde tedavi yaklaşımları Hasta üzerinde klinik uygulama
8 Dudak -Damak Yarıklarında maksiller transversal genişletme ve protraksiyon tedavisi Ara Sınav Hasta üzerinde klinik uygulama
9 Dudak -Damak Yarıklarında sekonder alveoler kemik grefti uygulamaları Vaka tartışması
10 Dudak -Damak Yarıklarında erişkin dönemde ortognathik cerrahi tedavi uygulamaları Vaka tartışması
11 Dudak -Damak Yarıklarında erişkin dönemde external ve internal distraksiyon osteogenezis uygulamaları Vaka tartışması
12 Dudak -Damak Yarıklarında konuşma problemleri ve velofaringeal yetersizlik Vaka sunumu
13 Dudak -Damak Yarıklarında işitme problemleri Vaka sunumu
14 Dudak -Damak Yarıklarında dudak -alveol-damak ve burun cerrahisi ile ilgili yaklaşımlar Vaka sunumu
15 Dudak -Damak Yarıklarında tedavi protokolunde son gelişmeler Eurocleft ve Americleft gruplarında tedavi yaklaşımları Vaka sunumu
16 Türkiyede dudak damak yarıkları ile ilgili tedavi protokolleri ve merkezin önemi Final Sınavı Vaka tartışmaları ile örnekler

1-Berkowitz S:(1996) Cleft Lip and Palate -Diagnosis and Management-2nd edition.,ISBN 139783-540-23409-8.,Springer Berlin Heidelberg-New York. 2-Shaw WC,Semb G,Nelson P,Brattström V,Molsted K.,Prahl-Anderson B.,(2000) The Eurocleft Project 1996-2000. 3-Millard DR(1980) Cleft craft the evalution of its surgery III Alveoler and palatal deformities.Boston. 4-Peterson-Falzone SJ.,Hardin Jones MA.,Karnell MP.(2000)Cleft palate speech.3 rd edn.St.Louis.,Mosby.5-Parameters-Evaluation and Treatment of Patients with Clef lip/Palate or other craniofacial differences-American Cleft Palate-Craniofacial Association 1504 East Franklin Street, Suite 102 Chapel Hill, NC 27514-2820,Revised Edition January 2018.,Acpa-cpf.org.official publication of the American Cleft Palate-Craniofacial Association.,doi: 10.1177/1055665617739564.,Copyright # 1993, 2000, 2007, 2009, 2018 American Cleft Palate-Craniofacial Association. 6- Cobourne Martyn T. :Cleft Lip and Palate Epidemiology, Aetiology and Treatment ., (Frontiers of oral biology, ISSN 1420-2433 ; v. 16) Department of Orthodontics and Craniofacial Development King’s College London Dental Institute,King’s Health Partners,Guy’s Tower, Floor 22., 2012. 7-Kummer AW. Management of velopharyngeal insufficiency: The evolution of care and the current state of the art. J Cleft Lip Palate Craniofac Anomal 2019;6:65‐72.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 15 2 30
Uygulama/Pratik 8 2 16
Laboratuvar 8 3 24
Tartışma 15 2 30
Seminer 10 1 10
Bireysel Çalışma 15 3 45
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Sözlü Sınav 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 168

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek