GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9302046052015 Sefalometrik ve Fonksiyonel Tanı Seçmeli Ders Grubu 2 3 8,00

Doktora


Türkçe


iskeletsel ve fonksiyonel anomalilerin klinik ve röntgen filmleri üzerinden değerlendirilip ayırıcı tanı ve tedaviye yönelik temel bilgilendirme


Prof. Dr. Ali Vehbi Tuncer


1 Ortodontik anomaliyi tanımlayabilmeli
2 Klinikte hastadan anamnez alabilmeli
3 Model analizlerini, sefalometrik analizi yapabilmeli, ,
4 Analizlerden alınan dataları anomalinin değerlendirilmesinde ve tedavi seçeneklerine karar verirken kullanabilmeli
5 Hasta fotoğraflarını ve filmleri değerlendirebilmeli


Yok


Yok


röntgen filmleri ölçüm ve değerlendirmeleri, klinik muayenede fonksiyonel anomalilerin tanı ve değerlendirilmesi, yanlış fonksiyonların rolü


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Maloklüzyonun sınıflandırılması Klinik inceleme
2 Sınıflandırma Yöntemleri Klinik inceleme
3 Ortodontik anomalilerin etiyolojisi Klinik inceleme
4 Ortodontik anomalilerin etiyolojisi Klinik inceleme
5 Ortodotik anomalilerin etiyolojisi Klinik inceleme
6 Tanı Yöntemleri Klinik İnceleme Klinik İnceleme
7 Foksiyonel analiz Klinik inceleme
8 Ölçü alma ve model hazırlanması Klinik çalışma
9 Model Analizleri Laboratuvar çalışması modelin elde edilmesi
10 Bolton Analizi Bolton analizinin elde edilen model üzerinde uygulanması
11 Hays_Nance yer darlığı analizi Hays_Nance analizinin elde edilen model üzerinde uygulanması
12 Moyers Analizi Model analizinin elde edilen model üzerinde uygulanması
13 Radyolojik incelemeler Elde edilen filmlerin icelenmesi
14 Ortopantomograf ve el bilek filmlerin analizi Ortopantomograf ve el bilek filmlerinin klinikte değerlendirilmesi
15 Fotoğraf Analizleri Elde edilen fotoğrafların hasta başında değerlendirilmesi
16 Yumuşak dokuların , çiğneme kaslarının analizleri Hastanın yumuşak doku ve çiğneme kaslarıın eklemlerinin klinikte değerlendirilmesi

1.Cephalometric radiography. Thomas Rakosi 2.Problem solving in orthodontics. Charles J Burstone, Michael R.Marcotte 3.Bioprogressive Therapy.Robert M.Ricketts, Ruel W. Bench, Carl F.Gugino ve arkadaşları


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 16 2 32
Uygulama/Pratik 16 4 64
Seminer 2 1 2
Bireysel Çalışma 16 1 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Sözlü Sınav 2 1 2
Sözlü Sınav 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 137

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek