GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9302056272019 Pedodontik Hastada Anamnez, Klinik ve Radyolojik İnceleme Ders 1 1 3,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı 0-12 yaş arası çocuk hastada teşhis yöntemlerinin ve tedavi planlamasının öğretilmesidir.


Prof.Dr. Ece EDEN


1 Hasta hikayesinin alırı ve elde edilen bilgileri değerlendirir
2 Çocuk hastada ağız dışı muayenesinin yapar ve bulguları yorumlar
3 Hastanın ağız içi muayenesinin yapar ve bulguları yorumlar
4 Değişik radyografi tekniklerini tanımlar ve uygular
5 Çocuk hastada tedavi planlamasının yapar


Yok


Yok


Bu derste çocuk hasta muayenesinde uygulanması gereken teknikler anlatılmaktadır. Hastanın ağız dışı muayenesi, ağız içi muayenesi, radyografik inceleme, ileri tetkik yöntemleri öğretilmektedir. Bu bilgiler ışığında hastaya uygulanacak tedavinin planlanması yaptırılmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Çocuk hasta muayenesi nasıl yapılır? psikolojik yaklaşım yetişkin ile farkların değerlendirilmesi
2 Anamez nasıl alınır? Anamnez alınması
3 Hasta kayıt formunun özellikleri nelerdir? Hasta kayıt formu hazırlama
4 Çocuk hastada ekstraoral muayene: Vücut, baş, yüz, ellerin muayenesi Muayene
5 Çocuk hastada ağız içi muayene Muayene
6 Çocuk hastada radyografik inceleme Radyografi çekimi
7 Çocuk hastada radyografi çeşitlerinin değerlendirilmesi- Radyografi çekimi
8 Seminer
9 İleri teşhis yöntemleri: Transillüminasyon, Vitalite testleri, Diagnodent, Digital radyografi Vitalite testleri
10 İleri teşhis yöntemleri: Micro-CT, 3 boyutlu radyografi, substraction radyografi Digital radyografi
11 Çocuk hastada tedavi planlaması klinik uygulama
12 Çocuk hastada tedavi planlaması klinik uygulama
13 vaka sunumu
14 vaka sunumu
15 vaka sunumu
16 Sınav

Koch G, Pediatric Dentistry: A Clinical Approach, 2nd Ed,John Wiley and Sons, 2009 Richard Welbury, Monty S. Duggal, Marie Thérèse Hosey, Paediatric dentistry, 3rd Ed, Oxford University Press, 2005 Pinkham JR, Pediatric dentistry: infancy through adolescence, Saunders, 1988 Ders Notları, 2010-2011


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 16 1 16
Tartışma 4 1 4
Örnek Vaka İncelemesi 10 6 60
Seminer 1 3 3
Makale Kritik Etme 2 1 2
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 4 4
Okuma 4 3 12
Toplam İş Yükü (saat) 102

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 3 5 1 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek