Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9302056272019 | Pedodontik Hastada Anamnez, Klinik ve Radyolojik İnceleme | Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı 0-12 yaş arası çocuk hastada teşhis yöntemlerinin ve tedavi planlamasının öğretilmesidir.
Prof.Dr. Ece EDEN
1 | Hasta hikayesinin alırı ve elde edilen bilgileri değerlendirir |
2 | Çocuk hastada ağız dışı muayenesinin yapar ve bulguları yorumlar |
3 | Hastanın ağız içi muayenesinin yapar ve bulguları yorumlar |
4 | Değişik radyografi tekniklerini tanımlar ve uygular |
5 | Çocuk hastada tedavi planlamasının yapar |
Yok
Yok
Bu derste çocuk hasta muayenesinde uygulanması gereken teknikler anlatılmaktadır. Hastanın ağız dışı muayenesi, ağız içi muayenesi, radyografik inceleme, ileri tetkik yöntemleri öğretilmektedir. Bu bilgiler ışığında hastaya uygulanacak tedavinin planlanması yaptırılmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Çocuk hasta muayenesi nasıl yapılır? | psikolojik yaklaşım yetişkin ile farkların değerlendirilmesi | ||
2 | Anamez nasıl alınır? | Anamnez alınması | ||
3 | Hasta kayıt formunun özellikleri nelerdir? | Hasta kayıt formu hazırlama | ||
4 | Çocuk hastada ekstraoral muayene: Vücut, baş, yüz, ellerin muayenesi | Muayene | ||
5 | Çocuk hastada ağız içi muayene | Muayene | ||
6 | Çocuk hastada radyografik inceleme | Radyografi çekimi | ||
7 | Çocuk hastada radyografi çeşitlerinin değerlendirilmesi- | Radyografi çekimi | ||
8 | Seminer | |||
9 | İleri teşhis yöntemleri: Transillüminasyon, Vitalite testleri, Diagnodent, Digital radyografi | Vitalite testleri | ||
10 | İleri teşhis yöntemleri: Micro-CT, 3 boyutlu radyografi, substraction radyografi | Digital radyografi | ||
11 | Çocuk hastada tedavi planlaması | klinik uygulama | ||
12 | Çocuk hastada tedavi planlaması | klinik uygulama | ||
13 | vaka sunumu | |||
14 | vaka sunumu | |||
15 | vaka sunumu | |||
16 | Sınav |
Koch G, Pediatric Dentistry: A Clinical Approach, 2nd Ed,John Wiley and Sons, 2009 Richard Welbury, Monty S. Duggal, Marie Thérèse Hosey, Paediatric dentistry, 3rd Ed, Oxford University Press, 2005 Pinkham JR, Pediatric dentistry: infancy through adolescence, Saunders, 1988 Ders Notları, 2010-2011
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 1 | 16 |
Tartışma | 4 | 1 | 4 |
Örnek Vaka İncelemesi | 10 | 6 | 60 |
Seminer | 1 | 3 | 3 |
Makale Kritik Etme | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 4 | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 102 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |